VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s kocourkem VY_42_INOVACE_30 Sada 2 Základní škola.
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
ROHÁČ OBECNÝ.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (45. – 55. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Obojživelníci- vývoj žáby
Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Vyjmenovaná slova Vydra - výr VY_32_INOVACE_16 Sada 15 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Zpracovaly: Barbora Logajová, Michaela Gilarová
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ6_06 Sada DUMČeský jazyk 6 PředmětČeský jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po S – opakování formou.
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.10 Anotace: Prezentace zařazuje hmyz do oblastí, odpoví na otázky, řeší úlohy. Charakterizuje hmyz s proměnou nedokonalou. Vzdělávací.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/P13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Hmyz Autor: Mgr. Eva Vrtišková.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (25. – 33. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Živočichové našich polí Hmyz 4. ročník
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Číslo přílohy: VY_52_INOVACE_02_MOTÝL Autor:Mgr. Libuše Stonawská Předmět:Přírodověda Třída: 4. ročník Šablona projektu:V/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
BROUCI.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_13_Zvířata
Výukový materiál VY_52_INOVACE_16_HMYZ-V LESE
Hmyz s proměnou dokonalou
Transkript prezentace:

VII. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1977 Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (8. – 15. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_OSP.6.047

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: říjen 2012 Určeno pro 6. ročník Sumář učiva za 1. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného zisku bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy můžeme aktivně pracovat s odlišnými pozicemi členů skupiny.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

Co je nejspíše hlavním cílem uvedeného textu? Úloha č. 8 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č. 8 - 11 V následujících úlohách vycházejte pouze z informací uvedených v úvodním textu. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Slunéčko sedmitečné (beruška) je asi 7 mm dlouhé, tvar těla je mírně protáhlý dopředu. Má červeně zbarvené krovky se třemi černými tečkami na každé straně a jednou tečkou společnou pro obě krovky. Larva je šedočerná, někdy i s nádechem hnědé nebo modré, s barevnými skvrnami. Samička na jaře naklade vajíčka do štěrbin nebo na spodní strany listů. Larvy se z vajíček vylíhnou zhruba po týdnu a zakuklí se vykrmené v závislosti na teplotě za 30 – 60 dnů. Po týdnu či dvou se z kukly vylíhne zbrusu nová beruška. Po vylíhnutí je žlutá, když osychá, zbarvuje se v jasně červenou a vybarvují se jí tečky. Starší jedinci, kteří již přezimovali, jsou tmavší, až dohněda. Mladá slunéčka přezimují, teprve druhým rokem se rozmnoží a ještě v létě jejich život končí. Slunéčko sedmitečné je velmi rozšířený druh žijící téměř všude, kde se vyskytují mšice a červci, jimiž se živí larvy i dospělí jedinci. Najdeme je na stromech, keřích i v trávě. Je považováno za užitečné, protože likviduje výše zmíněné škůdce (jedna larva zkonzumuje během svého vývoje kolem 600 mšic), a jakožto takové bylo úmyslně zavlečeno do Severní Ameriky. Žije většinou samostatně, jen na zimu se shlukuje do malých skupinek a skrývá se většinou pod kameny. Dospělý jedinec se v nebezpečí staví mrtvým a bezvládně padá na zem. Pokud se berušky dotýkáme, vylučuje oranžovou šťávu, díky čemuž je pro řadu případných predátorů (zejména ptáků) nechutná a jedovatá. Co je nejspíše hlavním cílem uvedeného textu? A) vyjmenovat jednotlivá stadia vývoje slunéčka sedmitečného; B) ukázat, jak je pro nás slunéčko sedmitečné užitečné; C) popsat vzhled, stadia vývoje a význam slunéčka sedmitečného; D) upozornit na jedovatost slunéčka sedmitečného; E) poukázat na hlavní nepřátele slunéčka sedmitečného. Řešení: Popsat vzhled, stadia vývoje a význam slunéčka sedmitečného. Správnou odpovědí je varianta C).

Jaký je podle uvedeného textu vztah autora ke slunéčku sedmitečnému? Úloha č. 9 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č. 8 - 11 V následujících úlohách vycházejte pouze z informací uvedených v úvodním textu. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Slunéčko sedmitečné (beruška) je asi 7 mm dlouhé, tvar těla je mírně protáhlý dopředu. Má červeně zbarvené krovky se třemi černými tečkami na každé straně a jednou tečkou společnou pro obě krovky. Larva je šedočerná, někdy i s nádechem hnědé nebo modré, s barevnými skvrnami. Samička na jaře naklade vajíčka do štěrbin nebo na spodní strany listů. Larvy se z vajíček vylíhnou zhruba po týdnu a zakuklí se vykrmené v závislosti na teplotě za 30 – 60 dnů. Po týdnu či dvou se z kukly vylíhne zbrusu nová beruška. Po vylíhnutí je žlutá, když osychá, zbarvuje se v jasně červenou a vybarvují se jí tečky. Starší jedinci, kteří již přezimovali, jsou tmavší, až dohněda. Mladá slunéčka přezimují, teprve druhým rokem se rozmnoží a ještě v létě jejich život končí. Slunéčko sedmitečné je velmi rozšířený druh žijící téměř všude, kde se vyskytují mšice a červci, jimiž se živí larvy i dospělí jedinci. Najdeme je na stromech, keřích i v trávě. Je považováno za užitečné, protože likviduje výše zmíněné škůdce (jedna larva zkonzumuje během svého vývoje kolem 600 mšic), a jakožto takové bylo úmyslně zavlečeno do Severní Ameriky. Žije většinou samostatně, jen na zimu se shlukuje do malých skupinek a skrývá se většinou pod kameny. Dospělý jedinec se v nebezpečí staví mrtvým a bezvládně padá na zem. Pokud se berušky dotýkáme, vylučuje oranžovou šťávu, díky čemuž je pro řadu případných predátorů (zejména ptáků) nechutná a jedovatá. Jaký je podle uvedeného textu vztah autora ke slunéčku sedmitečnému? A) Autor je chovatel slunéček sedmitečných.; B) Autor nemá rád hmyz.; C) Autor si jako malý hrál s beruškami.; D) Postoj autora není v textu vyjádřený.; E) Autor v zimě hledá pod kameny shluky berušek. Řešení: Postoj autora není v textu vyjádřený. Správnou odpovědí je varianta D).

Kterou z následujících informací se v textu nedozvíme? Úloha č. 10 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č. 8 - 11 V následujících úlohách vycházejte pouze z informací uvedených v úvodním textu. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Slunéčko sedmitečné (beruška) je asi 7 mm dlouhé, tvar těla je mírně protáhlý dopředu. Má červeně zbarvené krovky se třemi černými tečkami na každé straně a jednou tečkou společnou pro obě krovky. Larva je šedočerná, někdy i s nádechem hnědé nebo modré, s barevnými skvrnami. Samička na jaře naklade vajíčka do štěrbin nebo na spodní strany listů. Larvy se z vajíček vylíhnou zhruba po týdnu a zakuklí se vykrmené v závislosti na teplotě za 30 – 60 dnů. Po týdnu či dvou se z kukly vylíhne zbrusu nová beruška. Po vylíhnutí je žlutá, když osychá, zbarvuje se v jasně červenou a vybarvují se jí tečky. Starší jedinci, kteří již přezimovali, jsou tmavší, až dohněda. Mladá slunéčka přezimují, teprve druhým rokem se rozmnoží a ještě v létě jejich život končí. Slunéčko sedmitečné je velmi rozšířený druh žijící téměř všude, kde se vyskytují mšice a červci, jimiž se živí larvy i dospělí jedinci. Najdeme je na stromech, keřích i v trávě. Je považováno za užitečné, protože likviduje výše zmíněné škůdce (jedna larva zkonzumuje během svého vývoje kolem 600 mšic), a jakožto takové bylo úmyslně zavlečeno do Severní Ameriky. Žije většinou samostatně, jen na zimu se shlukuje do malých skupinek a skrývá se většinou pod kameny. Dospělý jedinec se v nebezpečí staví mrtvým a bezvládně padá na zem. Pokud se berušky dotýkáme, vylučuje oranžovou šťávu, díky čemuž je pro řadu případných predátorů (zejména ptáků) nechutná a jedovatá. Kterou z následujících informací se v textu nedozvíme? A) jak je slunéčko sedmitečné velké; B) kolik mšic sežere larva slunéčka; C) kdy létá beruška nahoru nebo dolů; D) jak berušky odrazují nepřítele; E) jak slunéčka sedmitečná přezimují. Řešení: Správnou odpovědí je varianta A).

Délka vývoje larvy slunéčka závisí na teplotě. Úloha č. 11 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Společné zadání pro úlohu č. 8 - 11 V následujících úlohách vycházejte pouze z informací uvedených v úvodním textu. Každou úlohu řešte nezávisle na ostatních. Slunéčko sedmitečné (beruška) je asi 7 mm dlouhé, tvar těla je mírně protáhlý dopředu. Má červeně zbarvené krovky se třemi černými tečkami na každé straně a jednou tečkou společnou pro obě krovky. Larva je šedočerná, někdy i s nádechem hnědé nebo modré, s barevnými skvrnami. Samička na jaře naklade vajíčka do štěrbin nebo na spodní strany listů. Larvy se z vajíček vylíhnou zhruba po týdnu a zakuklí se vykrmené v závislosti na teplotě za 30 – 60 dnů. Po týdnu či dvou se z kukly vylíhne zbrusu nová beruška. Po vylíhnutí je žlutá, když osychá, zbarvuje se v jasně červenou a vybarvují se jí tečky. Starší jedinci, kteří již přezimovali, jsou tmavší, až dohněda. Mladá slunéčka přezimují, teprve druhým rokem se rozmnoží a ještě v létě jejich život končí. Slunéčko sedmitečné je velmi rozšířený druh žijící téměř všude, kde se vyskytují mšice a červci, jimiž se živí larvy i dospělí jedinci. Najdeme je na stromech, keřích i v trávě. Je považováno za užitečné, protože likviduje výše zmíněné škůdce (jedna larva zkonzumuje během svého vývoje kolem 600 mšic), a jakožto takové bylo úmyslně zavlečeno do Severní Ameriky. Žije většinou samostatně, jen na zimu se shlukuje do malých skupinek a skrývá se většinou pod kameny. Dospělý jedinec se v nebezpečí staví mrtvým a bezvládně padá na zem. Pokud se berušky dotýkáme, vylučuje oranžovou šťávu, díky čemuž je pro řadu případných predátorů (zejména ptáků) nechutná a jedovatá. Která z následujících informací o larvách slunéčka sedmitečného vyplývá z textu? A) Larvy slunéčka se neživí červci.; B) Dospělý jedinec je menší než larva slunéčka.; C) Larvy slunéčka nejsou jedovaté.; D) Délka vývoje larvy slunéčka závisí na teplotě.; E) Larva slunéčka je jednobarevná a má šest nohou. Řešení: Délka vývoje larvy slunéčka závisí na teplotě. Správnou odpovědí je varianta D).

Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) Společné zadání úloh č. 12 - 15 V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. Úloha č. 12 prudký A) klesající B) pozvolný C) oblý D) stručný E) opožděný Úloha č. 13 volný A) marný B) prázdný C) odemčený D) obsazený E) nebezpečný Úloha č. 14 úspěch A) výhra B) nezdar C) prospěch D) nešvar E) výzva Úloha č. 15 mizivý A) prázdný B) vybarvený C) odčerpaný D) neúspěšný E) značný

12. otázka testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6 12. otázka testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. prudký A) klesající B) pozvolný C) oblý D) stručný E) opožděný Řešení: Slovem opačného významu ke slovu „prudký“ je slovo „pozvolný“. Správnou odpovědí je varianta B).

13. otázka testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6 13. otázka testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. volný A) marný B) prázdný C) odemčený D) obsazený E) nebezpečný Řešení: Slovem opačného významu ke slovu „volný“ je slovo „obsazený“. Správnou odpovědí je varianta D).

14. otázka test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6 14. otázka test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. úspěch A) výhra B) nezdar C) prospěch D) nešvar E) výzva Řešení: Slovem opačného významu ke slovu „výhra“ je slovo „nezdar“. Správnou odpovědí je varianta B).

15. otázka test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6 15. otázka test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte slovo, které se nejvíce blíží opačnému významu slova v zadání. mizivý A) prázdný B) vybarvený C) odčerpaný D) neúspěšný E) značný Řešení: Slovem opačného významu ke slovu „mizivý“ je slovo „značný“. Správnou odpovědí je varianta A).