Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Advertisements

Rozdělení hudebních nástrojů
VÍTÁ VÁS DECHOVÉ ODDĚLENÍ
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
KOMORNÍ SMYČCOVÝ ORCHESTR
SVĚT HUDEBNÍCH NÁSTROJŮ
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební nástroje ve vážné hudbě
SYMFONICKÝ ORCHESTR Každý z nás si pro vás připravil krátké povídání.
Rozdělení hudebních nástrojů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Klarinet.
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
Hudební kvíz Kristýna Čermáková.
Druhy skladeb a hudební formy
HudebnÍ KoŘENÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tuba Pavel Kubica, sekunda.
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Bicí Žesťové Dřevěné dechové Dřevěné smyčcové Test Dřevěné drnkací
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDBA VOKÁLNÍ, INSTRUMENTÁLNÍ, VOKÁLNĚ.
FYZIKA VY__III/2__INOVACE__216. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_83_HOUSLE TEMA: HUDEBNÍ NÁSTROJE.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_28_Hudební nástroje – dechové, dřevěné Číslo.
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
Člověk a příroda Fyzika Zvukové děje VII. ročník ZŠ (praktická) Zvuk a zdroje zvuku Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Střední škola, Základní škola a Mateřská.
HUDEBNÍ NÁSTROJE SYMFONICKÉHO ORCHESTRU. Mgr. Danuše Maierová 11/2011 – 4/ Hudební výchova Umění a kultura Umění kolem nás III/2 –
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_8 4 _ KONTRABAS TEMA: HUDEBNÍ NÁSTROJE.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Dagmar Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_96_SYMFONICKÝ ORCHESTR TEMA: Hudební.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Skupiny hudebních nástrojů
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDEBNÍ NÁSTROJE
Notová osnova Houslový a basový klíč.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Typy orchestrů a jejich obsazení
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_71_NOTA
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_03
Rozdělení hudebních nástrojů
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Hudební uskupení Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
AUTOR: Mgr. Jitka Němcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_HV_15
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
VY 32 INOVACE 547.
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_03_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDEBNÍ NÁSTROJE.
Třídění hudebních nástrojů na smyčcové, bicí, dechové.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány v ustáleném pořadí. V horní části najdeme vždy dechové nástroje dřevěné. Pod nimi jsou zapisovány dechové nástroje žesťové. Pod plechy najdeme nástroje bicí. Poslední řádky patří nástrojům smyčcovým.

Hudební partitura 1. Jaké klíče jsou zapsány v partituře? houslový, basový a violový klíč 2. Jaké má partitura předznamenání ? tři posuvky - křížky 3. V jakém je taktu? celý takt – trvá čtyři doby - C 4. Která dynamická znaménka zde vidíš? p (slabě), f (silně), fp (silně, avšak s rychlým zeslabením)

Hudební partitura 5. Jakou dynamikou začíná hra orchestru? f – forte ( silně) 6. Kolik notových osnov tvoří jeden takt naší partitury? 11 (Partituru čteme svisle, shora dolů.) 7. Kolik je na stránce partitury zaznamenáno taktů? 7 8. Které nástroje nehrají v šestém taktu uvedené skladby? fagoty, trubky, tympány, violoncella a kontrabasy

Hudební nástroje flétna – dechový nástroj dřevěný - a Zapiš si názvy hudebních nástrojů do sešitů podle pořadí nástrojů v partituře. Ke každému nástroji připiš písmeno, které odpovídá zobrazení hudebního nástroje na obrázku ve zpěvníku na straně 58. flétna – dechový nástroj dřevěný - a hoboj – dechový nástroj dřevěný - b klarinet – dechový nástroj dřevěný - c fagot – dechový nástroj dřevěný - d horna - lesní roh – dechový nástroj žesťový - e trubka – dechový nástroj žesťový - f tympán – bicí nástroj - g

Hudební nástroje housle – strunný nástroj smyčcový - h viola – strunný nástroj smyčcový - i violoncello – strunný nástroj smyčcový - j kontrabas – strunný nástroj smyčcový - ch

Znáš odpovědi? 1. Jak se nazývá přehledný záznam vícehlasé skladby? 2. Jak jsou v partituře zapisovány všechny nástroje? 3. Které nástroje najdeme vždy v horní části partitury? 4. Které nástroje jsou zapisovány pod dechovými nástroji žesťovými? 5. Kterým nástrojům patří poslední řádky partitury? 6. Které znáš bicí nástroje?

Znáš odpovědi? 1. Jak se nazývá přehledný záznam vícehlasé skladby? partitura 2. Jak jsou v partituře zapisovány všechny nástroje? v ustáleném pořadí 3. Které nástroje najdeme vždy v horní části partitury? dechové nástroje dřevěné 4. Které nástroje jsou zapisovány pod dechovými nástroji žesťovými? nástroje bicí 5. Kterým nástrojům patří poslední řádky partitury? smyčcovým nástrojům 6. Které znáš bicí nástroje? buben, tympán