VYMYDLENÁ PÍSNIČKA – vyjmenovaná slova po M

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala: Mgr. Ivana Múčková, EU-OP VK-III/2 ICT DUM 438
Advertisements

HOSTINA U SÝKORY – vyjmenovaná slova po S
O PYŠNÉM NETOPÝROVI– vyjmenovaná slova po P
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.B.15 Název pro školu:
Vyjmenovaná slova M. Vyjmenovaná slova M Nauč se řadu vyjmenovaných slov: my, mýt, myslet, mýlit se, hmyz, myš, hlemýžď, mýto, mýtit, zamykat, smýkat,
STRAŠLIVÁ PÍSEŇ O NEOPATRNÉ MLYNÁŘCE- vyjmenovaná slova po L
Název šablony: Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT 32/ Č J03/ , Beranová Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Název výukového.
KRÁL ATLET – vyjmenovaná slova po V
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
DĚLENÍ ČÍSLEM 3 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 46.
O BYDLENÍ- vyjmenovaná slova po B Zpracovala Mgr. Dana Kubešová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program pro konkurenceschopnost, projekt:
Vyjmenovaná slova po M- pracovní listy Doplň vyjmenovaná slova po M CH _ _ _ _ S _ _ _ H _ _ _ Z _ _ _ _ _ _ M _ _ _ _ _ D _ _ _ _ _ M _ _ _ _ H.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
DĚLENÍ ČÍSLEM 4 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Myška Eliška– vyjmenovaná
DĚLENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 4 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 47.
FYZIKA – vyjmenovaná slova po F a Z
Mgr. Vladimíra Mikulášková
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 8 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 9 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 57.
Násobení číslem 1 Hlavolam Doplňovačka
Dělení číslem 1 Hlavolam Doplňovačka Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 42.
Násobení číslem 2 Hlavolam Doplňovačka Procvičování Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 43.
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_13.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 6 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
DĚLENÍ ČÍSLEM 9 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Vyjmenovaná slova M Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_10 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluVyjmenovaná slova po M Anotace Prezentace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
DĚLENÍ ČÍSLEM 8 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 56.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 53.
DĚLENÍ ČÍSLEM 6 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 52.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
VYJMENOVANÁ SLOVA M.
Vyjmenovaná slova po M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_314_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 3 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 45.
DĚLENÍ ČÍSLEM 2 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 44.
Číslo v digitálním archivu školy
ICT ČJ VS po M Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova Anotace:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_518_ Vyjmenovaná slova po - m - AUTOR: Mgr. Michaela Rychnovská.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_04 _Vyjmenovaná slova po m, p Autor: Regina Byrtusová Předmět: Český jazyk Třída: 4.,5. ročník Šablona projektu: III/2 Inovace.
Autor: Mgr. Karolina Pátková
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Vyjmenovaná slova M Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
autor: Mgr. Tereza Mačková ZŠ a MŠ Nedašov
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_ČESKÝ JAZYK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_187_ČJ3
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_ČJ4_07
Český jazyk 3 Vyjmenovaná slova po M.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n.M., Kollárova 1045
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640 Autor: Mgr. Helena Roflíková Název:VY_32_INOVACE_12_I.Čj5_PŘÍBUZNÁ SLOVA M Téma: Příbuzná.
Metodický list: Vyjmenovaná slova po „M“
Autor: Mgr. Marie Hrbková
AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
autor: Mgr. Tereza Mačková ZŠ a MŠ Nedašov
VY_32_INOVACE_Sib_I_05 Vyjmenovaná slova po M
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Název : VY_32_INOVACE_03CJ_9_VYJSLM
Vzdělávací oblast: 1. Jazyk a jazyková komunikace
Transkript prezentace:

VYMYDLENÁ PÍSNIČKA – vyjmenovaná slova po M Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu „Moderní škola“ reg.č. CZ.1.07/1.4.00/21.0345, který je realizován v rámci OP VK a financován ze zdrojů Strukturálních fondů EU (ESF) a ze státního rozpočtu ČR Zpracovala Mgr. Dana Kubešová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program pro konkurenceschopnost, projekt: Moderní škola Kód EU-OP VK - III/2 ICT DUM 123 Zdroj Jana Rychterová, CD Hrátky s češtinou a s dopravní výchovou

VYMYDLENÁ PÍSNIČKA 1. Máma vždycky říkala: „Myj se, holka, mydli se.“ Hudba a text: Jana Rychterová 1. Máma vždycky říkala: „Myj se, holka, mydli se.“ Abys nikdy neměla podivný hmyz ve vlasech. Zamykám se v koupelně, smýkám sebou ve vaně, rozdmýchávám pod kotlem, mýdlo dávám na dlaně. Ref.: Omyl je, když myslíte si, že se tělo mýt nemusí, chmýří nebo pačesy, že se mýti nemusí. Myš i hlemýžď též se čistí, tím si, páni, buďme jistí, teď je všechno v pořádku, známe to i pozpátku. 2. Přijela k nám z Litomyšle sestřenice Tereza, že se denně mýdlem drhne, zdraví má ze železa. Vymýtíme pověry, vykácíme si je z hlavy, špína kráse nepřidá, kdo je čistý, ten je zdravý. zpět

ÚKOL č.1 Napiš do sloupečku pod sebe vyjmenovaná slova po M. Z textu písně ke každému vypiš příslušné slovo a pokus se určit, zda je to slovo příbuzné (P) nebo jenom jeho jiný tvar (JT). ZPĚT DALŠÍ ÚKOL TEXT PÍSNĚ ŘEŠENÍ ÚKOLU

Podle písničky odpověz na otázky: ÚKOL č.2 Podle písničky odpověz na otázky: Co myslela maminka hmyzem ve vlasech? Kteří živočichové se také myjí? Jak se jmenovala sestřenice? Jaké ponaučení plyne z písničky? ZPĚT DALŠÍ ÚKOL TEXT PÍSNĚ ŘEŠENÍ ÚKOLU

ÚKOL č.3 Vysvětli rčení: Zdraví má ze železa. ZPĚT DALŠÍ ÚKOL TEXT PÍSNĚ ŘEŠENÍ ÚKOLU

Nahraď správně dle písničky slovy souznačnými. ÚKOL č.4 Nahraď správně dle písničky slovy souznačnými. Chyba je, když se domníváte, že se kostra mýt nemusí, vlásky nebo pačesy, že se koupat nemusí. ZPĚT KONEC TEXT PÍSNĚ ŘEŠENÍ ÚKOLU

ŘEŠENÍ ÚKOLU č.1 Napiš do sloupečku pod sebe vyjmenovaná slova po B. Z textu písně ke každému vypiš příslušné slovo a pokus se určit, zda je to slovo příbuzné (P) nebo jenom jeho jiný tvar (JT). My – Mýtit – vymýtíme (P) Mýt – myj (JT), mydli se (P), mýdlo (P), mýt, mýti (JT), mýdlem (P) Zamykat – zamykám (JT) Smýkat – smýkám (JT) Myslit – myslíte si (JT) Dmýchat – rozdmýchávám (P) Mýlit se – omyl (P) Chmýří – chmýří Hmyz – hmyz Nachomýtnout se – Myš – myš Litomyšl – Litomyšle (JT) Hlemýžď - hlemýžď ZPĚT DALŠÍ ŘEŠENÍ TEXT PÍSNĚ ÚKOL č.2

Podle písničky odpověz na otázky: ŘEŠENÍ ÚKOLU č.2 Podle písničky odpověz na otázky: Co myslela maminka hmyzem ve vlasech? vši 2. Kteří živočichové se také myjí? myš, hlemýžď Jak se jmenovala sestřenice? Tereza Jaké ponaučení plyne z písničky? Čistota – půl zdraví, kdo je čistý, ten je zdravý. ZPĚT DALŠÍ ŘEŠENÍ TEXT PÍSNĚ ÚKOL č.3

Má pevné zdraví, není nemocná. ŘEŠENÍ ÚKOLU č.3 Vysvětli rčení: Zdraví má ze železa. Má pevné zdraví, není nemocná. ZPĚT DALŠÍ ŘEŠENÍ TEXT PÍSNĚ ÚKOL č.4

Nahraď správně dle písničky slovy souznačnými. ŘEŠENÍ ÚKOLU č.4 Nahraď správně dle písničky slovy souznačnými. Chyba je, když se domníváte, že se kostra mýt nemusí, vlásky nebo pačesy, že se koupat nemusí. Omyl je, když myslíte si, že se tělo mýt nemusí, chmýří nebo pačesy, že se mýti nemusí. ZPĚT KONEC TEXT PÍSNĚ ÚKOL č.4