zpracovaný v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Advertisements

Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Hraní s desetinnými čísly
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Matematika a její aplikace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
Zábavná matematika.
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tvorba číselných výrazů
Matematika a její aplikace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_9.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Matematika a její aplikace
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Matematika a její aplikace
Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika NázevSinus - cvičení Klíčová slova Goniometrické funkce,
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení početních operací s desetinnými čísly. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou,
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a kreslením VY_42_INOVACE_27 Sada 2 Základní.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevGoing.
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
zpracovaný v rámci projektu
14..
ICT M 5.R. Desetinná čísla
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Desetinná čísla SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 9 NázevZemepis_obyvatelstva_zdrojedat.
ČÍSELNÉ VÝRAZY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaInformatika NázevWord.
Matematika a její aplikace
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Početní operace s celými čísly
Téma: Násobení desetinných čísel
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Násobení desetinných čísel
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením VY_42_INOVACE_25 Sada 2 Základní škola.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

zpracovaný v rámci projektu Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Matematika 6 Název Desetinná čísla_6 Klíčová slova desetinná čísla, násobení, slovní úloha Pomůcky dataprojektor Druh interaktivity výklad, cvičení Stupeň a typ vzdělání II. stupeň základní školy Potřebný čas 2 vyučovací hodiny Velikost 924 kB Zdroje viz použitá literatura a elektronické zdroje, archiv autora

DESETINNÁ ČÍSLA 6 Násobení Matematika 6 Základní škola s rozšířenou výukou výtvarné výchovy, Teplice, Koperníkova 2592 Mgr. Bc. Hana Amlerová, 2011

Obsah Početní operace s desetinnými čísly Násobení desetinných čísel přirozeným číslem Násobení desetinných čísel desetinným číslem Slovní úlohy z praxe

NÁSOBENÍ DESETINNÉHO ČÍSLA ČÍSLEM PŘIROZENÝM POD SEBOU Při písemném násobení desetinných čísel přirozeným číslem postupujeme podobně, jako při násobení přirozených čísel Vynásobíme oba činitele bez ohledu na desetinnou čárku, a pak ve výsledku oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich má desetinné číslo

Například: Vynásobte: 3 6 7,8 9 2 desetinná místa . 5 2 7 3 5 7 8 . 5 2 7 3 5 7 8 1 8 3 9 4 5 1 9 1 3 0,2 8 2 desetinná místa Vynásobte: 0,68 . 3 39,4 . 72 0,234 . 165 Výsledky: 2,04; 2 836,8; 38,61

NÁSOBENÍ DESETINNÉHO ČÍSLA ČÍSLEM PŘIROZENÝM VEDLE SEBE Čísla vynásobíme jako čísla přirozená Ve výsledku oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich má desetinné číslo Například: 11,2 . 4 = 44,8 ( 1 → 1 desetinné místo ) Vynásobte: 12 . 0,06 1,01 . 7 0,7 . 14 0,003 . 52 1,5 . 8 5 . 0,21 1. ř. 0,72; 7,07 2. ř. 9,8; 0,156 3. ř. 12,0; 1,05

NÁSOBENÍ DESETINNÉHO ČÍSLA ČÍSLEM DESETINNÝM POD SEBOU Při písemném násobení desetinných čísel postupujeme podobně, jako při násobení přirozených čísel Čísla nemusíme zapisovat tak, aby byly desetinné čárky pod sebou Vynásobíme oba činitele bez ohledu na desetinné čárky, a pak ve výsledku oddělíme tolik desetinných míst, kolik mají oba činitelé dohromady

Například: Vynásobte: 6 3,2 7 4 3 desetinná místa . 2,5 1 desetinné místo 3 1 6 3 7 0 1 2 6 5 4 8 1 5 8,1 8 5 0 4 desetinná místa Vynásobte: 0,86 . 0,3 49,3 . 2,7 24,3 . 13,9 3 + 1 = 4 Výsledky: 0,258; 133,11; 337,77

NÁSOBENÍ DESETINNÉHO ČÍSLA ČÍSLEM DESETINNÝM VEDLE SEBE Čísla vynásobíme podobně jako čísla přirozená Ve výsledku oddělíme tolik desetinných míst, kolik mají oba činitelé dohromady Například: 28,5 . 0,3 = 8,55 ( 1 + 1 = 2 desetinná místa ) Vynásobte: 0,13 . 0,04 0,06 . 0,09 0,7 . 0,11 1,2 . 0,000 5 0,009 . 1,9 0,8 . 0,07 1. ř. 0,005 2; 0,005 4 2. ř. 0,077; 0,000 6 3. ř. 0,017 1; 0,056

Cvičení a) 2,5 cm b) 6,04 dm c) 3,27 m Kolik korun Mirek má? Vypočítejte obsahy čtverců, jejichž strany mají délku: a) 2,5 cm b) 6,04 dm c) 3,27 m Mirek měl v pokladničce tyto mince: Kolik korun Mirek má? Mince 10 hal 20 hal 50 hal 1 Kč 2 Kč 5 Kč 10 Kč 20 Kč Počet kusů 56 37 38 132 95 63 42 15 6,25 cm2 36,481 6 dm2 10,692 9 m2 Slovní úloha: 5,6 + 7,4 + 19 + 132 + 190 + 315 + 420 + 300 = 1 389 Kč Mirek má 1 389 Kč.

METODICKÉ POZNÁMKY str. 1 – 3 Úvodní strany, povinné údaje, obsah. Výklad proložený řešenými příklady, cvičení. Slide možno použít pro zápis do sešitu, diskusi s žáky, řízený rozhovor, samostatnou nebo skupinovou práci žáků. Vždy po výkladové části následuje cvičení. Výsledky příkladů a řešení slovních úloh je uvedeno v poznámce u příslušného slide. str. 10 Úlohy – výpočet obsahu čtverce a slovní úloha – práce s daty v tabulce (aplikace získaných poznatků při řešení úlohy z praxe). Úlohy je možné řešit frontálně, zadat jako samostatnou nebo skupinovou práci. str. 11 – 12 Metodické poznámky, zdroje. Slide 4 – 10 může učitel využít pro výše uvedené činnosti dle vlastního uvážení. Výsledky příkladů a řešení slovní úlohy je uvedeno v poznámce u příslušného slide.

POUŽITÁ LITERATURA CIHLÁŘ, J.; ZELENKA, M. Matematika 6. Praha: Pythagoras Publishing, 1997. 191 s. ISBN 80-902382-0-3. ODVÁRKO, O.; KADLEČEK, J. Matematika pro 6. ročník základní školy, 2. díl. Praha: Prométheus, 1997. 88 s. ISBN 978-80-7196-143-7. PůLPÁN, Z.; ČIHÁK, M.; MüLLEROVÁ, Š. Matematika 6 pro základní školy - aritmetika. Praha: SPN, 2007. 135 s. ISBN 978-80-7235-364-4.