Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Olomouc, únor 2012.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.3 (Data vložená z MS Excel)
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Cvičná prezentace Úkoly k procvičení.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 12.0 (Sestavení vlastní prezentace)
Co je to uživatelské menu? Ve WinBase si můžeme ke každé aplikaci vytvořit vlastní menu, které po otevření nahradí standardní menu WinBase. Toto uživatelské.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Modul 2 AutoCAD. Vytvoření zaobleného obdélníka  do příkazového řádku napíšete příkaz obdélník a stiskněte ENTER  dále zadejte do volbu A pro zaoblení.
Ukázková data grafická jsou majetkem IMIP. Popisná data jsou fiktivní.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Kreslení, kliparty, obrázky OLE, video
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
Vzhled prezentace - šablony
IT začátečníci - Word Modul 3.
Prezentační manažer Kapitola 3.0 (Úvodní práce v programu)
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Power Point– pracujeme se snímky
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Nová prezentace, snímek, průvodce prezentací,
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
Excel – editace ( formát ) buněk
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 3.1 (Práce se snímky)
JAK NA DATABÁZOVÉ FUNKCE Linda Lahodná 4. B POKRAČUJ KLIKNUTÍM>>>
Téma: Vektorizace obrázků -10. díl
Jak vybarvit objekt v MICROSOFT POWERPOINT? 1Autor: Honza Mareš.
Zápatí a záhlaví, okraje stránky, číslování stránek
Na hlavním panelu najdeme nejdůležitější tlačítko v počítači – START. Pomocí nabídky START spouštíme programy, aplikace a hry, spravujeme a vypínáme.
Základy práce s programem
Metody geoinženýrství Ing. Miloš Cibulka, Ph.D. Brno, 2015 Cvičení č. 3 Vytvořeno s podporou projektu Průřezová inovace studijních programů Lesnické a.
M ALOVÁNÍ Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/10.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Úloha - tlačítko VY_32_INOVACE_GR_783. TLAČÍTKO Zadání - vytvořte obrázek tlačítka GIMP: Postup: 1. Vytvoříme nový soubor o velikosti 88 x 31 pixelů,
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Úvod do práce ve Windows Autor: Mgr. Aleš Kozák.
VY_32_INOVACE_GR_789 CD- OBAL. Zadání: vytvořte obal na CD použijte 5 fotografií (každou v samostatné vrstvě) vložené obrázky upravte pomocí nástrojů.
Perspektiva VY_32_INOVACE_GR_790.
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základy práce s programem
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Digitální učební materiál
6. cvičení 25. března 2015.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Základy práce s programem
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Malování - uložení a otevření obrázku
ProgeCAD Modifikace prvků.
Transkript prezentace:

Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006 Střední odborné učiliště technické Chomutov Program SolidWorks Vytvoření 3D modelu jednoduché součásti Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006

Spustíme program SolidWorks a volbou Soubor – Nový nebo pomocí ikony vybereme Díl (označíme a potvrdíme tlačítkem OK). Po spuštění vybereme nabídku Skica a dále z panelu nástrojů funkci Přímka 3. Dále program požaduje označení roviny ve které budeme pracovat. Zvolte přední rovinu klepnutím na nápis „Přední rovina“. Pro daný výběr má kurzor podobu tužky. Pokračuj

5. V tomto režimu zobrazení bude nakreslen základní tvar modelovaného tělesa. Při skicování není důležité kreslit přesné rozměry, ty budou následně upraveny). Budoucí tvar Pokračuj

4. Nyní je pracovní plocha připravena ke skicování 4. Nyní je pracovní plocha připravena ke skicování. Kreslit začněte v počátku souřadného systému , klepnutím levým tlačítkem myši a tažením směrem doprava (uchopovací modrá čárkovaná čára automaticky napovídá vodorovný směr). V místě změny směru čáry klepněte levým tlačítkem myši a posunujte kurzor novým směrem (viz obr.). Vedle kurzoru se zobrazuje délka kreslené čáry. Nakreslený tvar potvrdíme tlačítkem v pravém rohu. Pokračuj

6. Nyní upravíme rozměry skici podle zadání úlohy následujícím postupem. V panelu skicovacích nástrojů klepněte na tlačítko Inteligentní kóta. Na grafické ploše bude mít kurzor následující vzhled . Při umístění kurzoru nad některou úsečku skici dojde k její zvýraznění změnou barvy na červenou. Úsečku vyberete klepnutím levým tlačítkem (dojde ke změně barvy na zelenou), současně se pod kurzorem zobrazí budoucí kóta. Posunutím kurzoru do vhodné polohy a klepnutím levým tlačítkem umístíme kótu příslušné úsečky na grafickou plochu. Poklepáním levým tlačítkem na vybranou kótu se zobrazí dialogové okno Upravit. Rozměr kóty upravíme a potvrdíme tlačítkem Pokračuj

7. Uvedeným postupem změňte rozměry skici dle následujícího obrázku: Pokračuj

8. Dále provedeme úpravu 2D skici na 3D objekt přidáním třetího rozměru. Použijeme funkci Přidání vysunutím . Tento třírozměrný objekt bude dále upraven do konečné podoby pomocí dalších příkazů. Poznámka: Na grafické ploše se skica natočí (zelené čáry) do polohy trimetrického zobrazení a současně se zobrazí návrh na vysunutí do hloubky 10 mm (vyznačeno žlutě). Tato hodnota je přednastavena přímo v SolidWorksu v manažéru vlastností. (viz levá část monitoru). Upravíme rozměr vysunutí na 45 mm. Pokračuj

9. Tímto postupem jsme připravili polotovar 3D objektu pro další dokončovací operace odebrání vysunutím. Na grafické ploše by měl být zobrazen 3D model (viz obrázek). Pokračuj

10. Při dalších krocích budeme postupovat podobnými kroky jako při přidávání vysunutím tak, že bude nakreslena skica odebírané části na vybrané ploše objektu, dále bude provedena úprava rozměrů skici a následně bude provedeno odebrání vysunutím. 1 2 Nejdříve provedeme odebrání ve směru 1 a v  druhém kroku ve směru 2 (viz obrázek) Pokračuj

Optimálního zobrazení dosáhnete klepnutím na tlačítko Zoom na všechno 11. Klepneme na tlačítko Standardní pohledy , tím se v nástrojové liště rozvine menu standardních pohledů a zde vybereme tlačítko Přední. 3D objekt se natočí do čelní polohy (viz obrázek). Optimálního zobrazení dosáhnete klepnutím na tlačítko Zoom na všechno (viz obr. vpravo) Pokračuj

12. Nyní nakreslíme skicu odebírané části 12. Nyní nakreslíme skicu odebírané části. Klepneme na tlačítko Odebrání vysunutím - kurzor se změní na symbol plochy klepnutím vybereme čelní plochu, na kterou bude nakreslena skica odebírané části. Vybraná plocha se zbarví zeleně. Pro názornost lze natočit objekt do vhodné polohy klepnutím na tlačítko Otočit pohled umístěného na nástrojové liště v  horní části monitoru. Kurzor změní tvar a přidržením levého tlačítka lze s objektem otáčet. Pokračuj

13. Naskicujte přibližný tvar odebírané části na vybrané ploše a následně proveďte úpravu rozměru obdobně jako při kreslení skici základního tvaru. Klepněte na tlačítko Přímka a skicování začněte klepnutím na levém okraji objektu (viz šipka na obr. vpravo). Skica odebírané části musí mít uzavřený tvar (viz obrázek vpravo dole). Pomocí tlačítka Inteligentní kóta upravte rozměry skici odebírané části podle zadání: Pokračuj

14. Režim skicování ukončete klepnutím na tlačítko Ukončit skicu 14. Režim skicování ukončete klepnutím na tlačítko Ukončit skicu . Na 3D objektu se žlutě vyznačí předpokládaná část, která bude odebrána. Je však nutné upravit hloubku odebrání v manažéru vlastností na požadovanou hodnotu 40 mm. Odebrání potvrďte . Pro názornost je vhodné si opět natočit model pomocí nabídky Otočit pohled do vhodné polohy. 40 mm Pokračuj

15. Na grafické ploše se zobrazí výsledek odebrání ve směru 1. Posledním krokem bude odebrání vysunutím ve směru 2. Pokračuj

16. V Nabídce Standardní pohledy vybereme pohled Levý 16. V Nabídce Standardní pohledy vybereme pohled Levý. Model se natočí do polohy vhodné pro skicování. Klepneme na tlačítko Odebrat vysunutím , pak klepneme na plochu kde bude nakreslena skica pro odebrání, ta se zbarví zeleně). Pokračuj

Upravte skicu podle zadání nástrojem Inteligentní kóta 13. Klepněte na tlačítko Obdélník na liště nástrojů a klepněte levým tlačítkem myši na pravý horní roh vybrané plochy. Tažením myší směrem vlevo dolů a opětovným klepnutím levým tlačítkem myši nakreslete přibližný tvar odebrání. Upravte skicu podle zadání nástrojem Inteligentní kóta na požadované rozměry. Pokračuj

18. Režim skicování ukončete klepnutím na tlačítko Ukončit skicu 18. Režim skicování ukončete klepnutím na tlačítko Ukončit skicu . Po natočení modelu do názorné polohy a zvolením v manažeru vlastností Skrz vše bude na modelu žlutě zvýrazněna odebíraná část. Odebrání potvrďte klepnutím na zatržítko na grafické ploše se zobrazí konečná podoba 3D modelu: Pokračuj

19. Tímto jste zvládli základní principy práce v prostředí SolidWorks, to znamená skicování, přidání vysunutím a odebrání vysunutím. Vytvořený soubor si uložte do Vámi zvolené složky. Konec lekce