Letové zkoušky TJ 100C na L-13TJ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EDC úloha k řešení č. 9 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Advertisements

Optimalizace provozu vašeho čerpadla
Organický Rankinův cyklus
Instalace pilotní jednotky zplyňování kontaminované biomasy a TAP
CHARAKTERISTIKY SPALOVACÍCH MOTORU Charakteristika spalovacího motoru je grafické znázornění vzájemné závislosti vybraných provozních.
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Odborná příprava jednotek sborů dobrovolných hasičů
Digitální učební materiál
Návrh výukového materiálu pro strojníky dobrovolných jednotek požární ochrany Příloha č. 3 Čerpadla Lukáš Žejdlík Ostrava 2011.
AIRBUS A380 Zvuk Myš, Enter.
Spalovací motory – termodynamika objemového stroje
TZ12 – odvodnění podzemních místností a přečerpání splašků
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
F – 22 RAPTOR – první představení. Lockheed Martin Aeronautics Boeing Defense, Space & Security VÝROBCE.
Zážehový motor 1,4 l / 92 kW TSI
GEET Pantone CZ Realizace, postřehy Duben 2005.
Malý velikostí – velký funkčním vybavením
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
Realizace opatření na Brněnské údolní nádrži
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
ECODriving Hospodárná jízda.
Spalovací motory.
Cvičení 1: Zkoušení pístových spalovacích motorů
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Vznětový motor Zbyněk Plch, Tercie, 2008.
Pístové stroje . Pístové stroje s klikovým ústrojím se vyznačují vratným pohybem některých jejich mechanických částí. Pístové stroje mohou.
Proudový motor Izakovičová Pavla Mančíková Lucie Pálková Tereza
PROPORCIONÁLNÍ TECHNIKA V HYDRAULICE Seminář 4. června 2014
Chemik technologických výrob projekt financovaný Úřadem práce.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Spalovací motory s pístem
Čtyřdobý zážehový motor – konstrukce, popis činnosti
LNA s vysokým vstupním IP a zesilovače MMIC
CHOVÁNÍ JEDNOTLIVNCE V ORGANIZACI
© Emotron AB Účinný a spolehlivý provoz Ventilátory Kompresory Dmychadla.
Petr Horník školitel: doc. Ing. Antonín Potěšil, CSc.
Síla a její měření v praxi
Magnetohydrodynamika
Výtok otvorem, plnění a prázdnění nádob. Přepad vody, měrné přelivy.
Spalovací Turbína.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Agenda Ochrana před dotykem Ochrana před přetížením a zkratem Vstup UPS – spolupráce se sítí Zvyšování provozní spolehlivosti náhradních zdrojů Spolupráce.
Sonometer – měřiče tepla a přenosy Vladimír Lukeš Danfoss CZ
MĚŘENÍ EMISÍ ZÁŽEHOVÉHO MOTORU.
Řízení kondenzačního chladiče pyrolýzní jednotky Vedoucí DP: prof. Ing Radim Farana, CsC. Student: Bc. Svoboda Radek.
EDC úloha k řešení č. 3 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Ovládací jednotka zkušební stanice NC108
Experimentální metody (qem)
Měření emisí u zážehového motoru
Ochrany motorů do 20 kW Petr Král Ondřej Edl.
Návrh a realizace třífázového střídače s pomocnými rezonančními póly
Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. Druhá úroveň Třetí úroveň Čtvrtá úroveň Pátá úroveň Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. –Druhá úroveň.
Simulace provozu JE s bloky VVER 1000 a ABWR
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Spalovací motory Ing. Jan Hromádko, Ph.D. Témata cvičení.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
KARBURÁTOR OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U Obsah  Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu Význam karburátoru v automobilu  Princip.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceCharakteristika,
FYZIKA 3 VZNĚTOVÝ MOTOR ZŠ HejniceZ. Hyxa. Vznětové (Dieselovy) motory Palivo – motorová nafta Vznětový motor se vyrábí pouze ve čtyřdobé verzi, místo.
Palivová soustava vznětového motoru Tato soustava je jedna z nejdůležitějších pro funkčnost motoru. Palivem pro vznětový motor je nafta. Skládá se ze.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
AUTOMATIZAČNÍ TECHNIKA Pneumatické řízení. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 2.Přednáška BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc.
OVZDUŠÍ BEZ HRANIC Projekt měření ovzduší na školách
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Spalovací motory Témata cvičení
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164
plováková komora přívod paliva plovák ventil hlavní tryska
Transkript prezentace:

Letové zkoušky TJ 100C na L-13TJ

Ověření letových vlastností TJ 100C Účel zkoušek: ověřit provozní a startovací obálku TJ 100C, včetně ověření opětného spouštění motoru za letu ověřit maximální výšku spuštění motoru při minimálních dosažitelných teplotách okolí ověřit stabilní chod motoru v celém provozním rozsahu rychlostí a výšek letu kluzáku ověřit vliv sklonu na chod motoru měření charakteristik motoru – vlivu teploty a tlaku nasávaného vzduchu na parametry motoru, v rozsahu výšek a rychlostí letu pro prokázání startovací a provozní obálky ověřit letové vlastnosti motoru TJ 100C z hlediska jeho plné funkčnosti v podmínkách záporného přetížení

Příprava před prvním výškovým letem 17.8.2007 – pilot P. Tomana

Výškový let do FL 240 (7320m) – 14.9.2007 J. Hammer

Výškový let do FL 320 (9760m) – 6.8.2008 J. Hammer

Instalace nové nádrže a měřící ústředny

Grafický záznam dat z měřící ústředny Měřené parametry: Teplota paliva na vstupu do motoru (tp 1) Barometrická teplota (tb) Barometrický tlak (pb) Tlak paliva na vstupu (pp1) Tlak paliva za čerpadlem (pp2) Tlak oleje za filtrem (p03) Tlak vzduchu za kompresorem (p2c) Celkový tlak ve výstupní trysce motoru (p5c) Teplota výfukových plynů (t4c) Teplota oleje v nádrži (t0n) Teplota vzduchu za kompresorem (t2c) Průtok paliva do motoru (fp1) Tah motoru (Ft) Rychlost letu (v) Otáčky motoru (n_main) Výška letu (alt_h)

Dosažené výkony a poznatky při výškových letech L-13TJ Ověření schopnosti stoupání motoru nad hladinu 9.000 m AMSL Maximální dosažená výška z aerovleku – 9760 m AMSL Maximální dosažená výška ze země (40l paliva) – 4500m AMSL Absolutní hodnota výšky stoupání (80l paliva) – 6400m Schopnost startovatelnosti motoru ve výšce 6700 m AMSL Potvrzení stability chodu motoru při prudké akceleraci a deceleraci v různých letových hladinách Potvrzení stability chodu motoru v podmínkách záporného přetížení Celková doba chodu motoru při letových zkouškách cca 26 hodin Celkový počet zkušebních letů L13-TJ – 62