Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Zoner Foto Studio Bohumil Bareš.
VY_32_INOVACE_54_MS_Word_ III. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.13/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_FOTF11560ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_SVF32960DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_20_INOVACE_SVF20860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_SVF32360DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF33660DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_SVF35860DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
VY_32_INOVACE_SVF32560DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_SVF34260DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_SVF34160DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS10560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.11/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012.
VY_20_INOVACE_SVF21460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_SVF33360DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_FOTF11060ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Základy retuše v Adobe Photoshop
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Převod na černobílou fotografii VY_32_INOVACE_GR_792.
Základy úpravy digitální fotografie Úprava vyvážení bílé.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Základy maskování v Adobe Photoshop
Základní nastavení Adobe Photoshop
Barevné prostory v Adobe Photoshop
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
Nový dokument v Adobe Photoshop
Transkript prezentace:

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám VY_32_INOVACE_OVF20960ŽIŽ Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: 21. 11. 2012 Autor: MgA. Jiří Žižka Určeno pro předmět: Odborný výcvik Tematická oblast: Porovnání klasické a digitální fotografie, 2. roč. Obor vzdělání: Fotograf (34-56-L/01), 2. ročník Název výukového materiálu: Adobe Photoshop: lekce č. 9 Popis využití: Výukový materiál o úpravách a zpracování digitální fotografie s využitím programu Adobe Photoshop. Čas: 60 minut

ODDÍL ZÁSADY SPRÁVY BAREV VY_32_INOVACE_OVF10160ŽIŽ VY_32_INOVACE_OVF20960_ŽIŽ ODDÍL ZÁSADY SPRÁVY BAREV

ODDÍL ZÁSADY SPRÁVY BAREV VY_32_INOVACE_OVF10160ŽIŽ VY_32_INOVACE_OVF20960_ŽIŽ ODDÍL ZÁSADY SPRÁVY BAREV Nástroj Nastavení barev, resp. panel Zásady správy barev určuje chování Photoshopu v případech, když přijde do kontaktu s obrázkem bez vloženého profilu nebo s vloženým profilem, který není v souladu s nastaveným pracovním prostorem. Panel Zásady správy barev tedy přímo ovládá některé výstrahy objevující se při otevření obrázku. V panelu Zásady správy barev nalezneme tři možnosti pro nastavení zásad správy barev u pracovních prostorů RGB, CMYK a stupňů šedi. Všechny barevné prostory nabízejí tři identické volby: Zachovat vložené profily Převést do pracovního RGB/CMYK/stupňů šedi Vypnuto Nastavení provedená v panelu Zásady správy barev pak přímo ovlivňují, zda při otevření konkrétního souboru bude zobrazeno příslušné varovné dialogové okno barevného profilu.

VOLBY ODDÍL ZÁSADY SPRÁVY BAREV VY_32_INOVACE_OVF10160ŽIŽ VY_32_INOVACE_OVF20960_ŽIŽ VOLBY ODDÍL ZÁSADY SPRÁVY BAREV Převést do pracovního RGB Tato volba převede obrázek z vloženého prostoru na nastavený RGB pracovní prostor. Této volby využijeme tehdy, má-li obrazový soubor, který chceme otevřít, odlišný barevný prostor než je náš pracovní. Jedná se o nejlepší volbu, když víme odkud všechny soubory pocházejí, jaký mají barevný prostor a používáme-li barevný profil Adobe RGB (1998).   Zachovat vložené profily Tato volba je užitečná zejména tehdy, když pracujeme se soubory z různých zdrojů a chceme-li je převést do našeho pracovního prostoru až po jejich prohlédnutí. Díky této volbě zůstanou všechny vložené barevné profily odlišné od našeho pracovního prostoru zachovány. My tak můžeme pracovat na vlastních barvách obrázku aniž bychom jej převáděli. Je-li náš monitor správně kalibrován, bude zobrazení obrázku vždy korektní. Vypnuto Aktivujeme-li tuto volbu, bude Photoshop považovat obrázek za neoznačený, resp. bude ignorovat jeho vložený barevný profil. Barvy obrazového souboru budou interpretovány na základě aktuálního pracovního prostoru. Pokud správně pracujeme s barevnými profily, můžeme s jejich pomocí kontrolovat barvy v našich obrázcích. Z tohoto důvodu nebudeme tuto volbu raději vůbec používat. V okamžiku, kdy od obrázku oddělíme jeho profil přestáváme respektovat správný význam čísel jednotlivých barev a Photoshop zobrazí soubor, jako kdyby souhlasil s naším pracovním prostorem. Proto neexis­tuje žádný racionální důvod k výběru tohoto nastavení.

Jedná se o volbu, kterou můžeme bezpečně vypnout VY_32_INOVACE_OVF10160ŽIŽ VY_32_INOVACE_OVF20960_ŽIŽ NESOULAD PROFILŮ A CHYBĚJÍCÍ PROFILY Dotaz při otevírání Spouští upozornění při otevírání souboru buď bez profilu, nebo s profilem, který nesouhlasí s na­ším pracovním prostorem. Dotaz při vkládání Jedná se o volbu, kterou můžeme bezpečně vypnout Tyto tři volby mají vliv na to, zda budeme při otevírání souborů dotazování v případě chybějících nebo nesouladných profilů. U těchto třech voleb ponecháme alespoň dvě zapnuté. Vždy je totiž vhodné mít kontrolu nad tím, co se děje s barevnými profily souboru.

Jak zacházet s upozorněními profilu ? VY_32_INOVACE_OVF10160ŽIŽ VY_32_INOVACE_OVF20960_ŽIŽ Jak zacházet s upozorněními profilu ? Ze třech nabídnutých možností jsou správnou volbou je první dvě. Dialogové okno Nesouhlas vloženého profilu Volba Použít vložený profil: Respektuje exis­tující barevný profil a dovoluje nám upravovat obrázek v jeho původním prostoru. Náš stávající pracovní prostor je tedy přechodně přizpůsoben obrázku. Volba Použít vložený profil nám podá stejný výsledek jako volba Zachovat vložené profily v menu Zásady správy barev.   Volba Převést barvy dokumentu do pracovní­ho prostoru: Jedná se o nejvhodnější volbu v případě, že pracujeme se snímky z DSLR. Většina snímků z DSLR má přiřazen profil sRGB. Protože je mnohem vhodnější editovat obrázek v prostoru Adobe RGB (1998) je konverze-převedení pracovního prostoru žádoucí. Optický vzhled obrázku zůstane zachován a obrázek bude vypadat přesně tak, jako bychom jej otevřeli při volbě Zachovat vložený profil nebo Převést do pracovního RGB v menu Zásady správy barev. Poslední volbu Vypustit vložený profil (bez správy barev): nebudeme používat, protože odstraňuje profil obrázku a barvy souboru jsou interpretovány podle pracovního prostoru (tuto volbu můžeme využít pouze v mimořádném případě, kdy víme, že je přiřazený profil nesprávný, chceme jej odstranit a přiřadit profil nový.

Jak zacházet s upozorněními profilu ? VY_32_INOVACE_OVF10160ŽIŽ VY_32_INOVACE_OVF20960_ŽIŽ Jak zacházet s upozorněními profilu ? Dialogové okno Chybějící profil Pokud otevíráme soubor z digitál­ního fotoaparátu můžeme přiřadit profil Adobe RGB (1998) nebo sRGB. Většina běžně dostupných digitálních fotoaparátů dosahuje dobrých výsledků i s prostorem sRGB. Umožňuje-li fotoaparát snímání v prostoru Adobe RGB (1998), můžeme jej zapnout, resp. snímek do tohoto prostoru převést. Při otevírání obrázku bez vloženého profilu, nemá Photoshop žádné údaje, z nichž by mohl při interpretaci barev vycházet. V dialogovém okně Chybějící profil se proto zeptá, jak chcete, aby interpretoval čísla barev souboru.

Jak zacházet s upozorněními profilu ? VY_32_INOVACE_OVF10160ŽIŽ VY_32_INOVACE_OVF20960_ŽIŽ Jak zacházet s upozorněními profilu ? Volba Nechat jak je (bez správy barev) odpovídá položce Vypnuto z varování Nesouladu profilů, Photoshop barvy souboru interpretuje barvy podle toho, jak by v rámci pracovního prostoru měly být zobrazeny, avšak s rizikem chybné interpretace. Přiřadit pracovní RGB chová se v podstatě shodně, jako předchozí volba, s tím rozdílem, že obrázek přiřadí profil pracovního prostoru. Tato volba je vhodná pouze tehdy, víme-li, že soubor odpovídá našemu pracovnímu prostoru. Volba Přiřadit profil umožňuje přiřazení specifického profilu a poté jej konvertovat na pracovní prostor. Jedná se o dobrou volbu, otevíráme-li obrázky z DSLR, které však nemají přiřazeny profil. Při otevírání ukázkových obrázků z tohoto DUM zadejte prosím pro zachování barevné celistvosti obrázků volbu Použít vložený profil.  

VY_32_INOVACE_OVF20960_ŽIŽ Použitá literatura: 1. Eismann, Katrin: Photoshop – retuš a restaurování fotografie, Zoner Press, Brno 2008. 2. Adobe Creative Team: Adobe Photoshop CS5 - Oficiální výukový kurz, Computer Press, 2010.