Význam a podstata marketingu, jeho historický vývoj Střední škola, Bohumín, příspěvková organizace, Husova 283, Bohumín Marketing Význam a podstata marketingu, jeho historický vývoj VY_32_INOVACE_13-01-BN © Mgr. Alena Březinová, 2012
CZ.1.07./1.5.00/34.0473 - INTERAKTIVNĚ KE SVÉ BUDOUCNOSTI METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Marketing Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_13-01-BN Číslo šablony III/2 Autor Březinová Alena, Mgr. Studijní obory Tříleté i čtyřleté obory Ročník 1., 2. a 3. ročník dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Ekonomické předměty Téma Význam a podstata marketingu, jeho historický vývoj Očekávaný výstup Žák dovede definovat pojem marketing, zná cíle marketingu Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s nejdůležitějšími informacemi z oblasti marketingu Datum vytvoření Červen 2012 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Marketing, komunikace, stimulace, uspokojování potřeb, marketingový přístup Rozvíjené klíčové kompetence Komunikativní kompetence, kompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdroje Viz poslední snímek + archiv autora © Mgr. Alena Březinová, 2012
Marketing Marketing se stal často používaným termínem. Mnohdy se používá místo pojmu trh, reklama, výzkum trhu, způsob nabídky. © Mgr. Alena Březinová, 2012
Marketing „ V nejširším slova smyslu je takovou koncepcí řízení podniku, která vede k dosažení podnikových cílů prostřednictvím poznávání, uspokojování, stimulování a ovlivňování potřeb a požadavků cílových trhů, a to v účinnější míře, než tak činí konkurence. Spojuje zájmy podnikatelů a spotřebitelů“. VYSEKALOVÁ, J. Slovník základních pojmů z marketingu a managementu. 1. vyd. Praha: Fortuna. 1998. ISBN 8071685046. s. 22. . © Mgr. Alena Březinová, 2012
Marketing Marketing je komunikace se zákazníkem, která z nabídky a spotřeby produktu udělá mimořádný zážitek. Marketing je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují zákazníci své potřeby a přání v procesu výroby a směny produktů a hodnot. © Mgr. Alena Březinová, 2012
Marketing Marketing vychází z trhu, především z průzkumu poptávky (i budoucí). Marketing zabezpečuje včasné změny výrobních programů a služeb v souladu s vývojem změn na současném i budoucím trhu. © Mgr. Alena Březinová, 2012
Marketing Poslání: Úkoly: Průzkum a ovlivňování potřeb zákazníků, poznávání konkurence, boj konkurence o zákazníka, vývoj výrobku, prodej, podpora prodeje, reklama, distribuce výrobků. Marketing zahrnuje mnoho činností souvisejících s uspokojováním firemních potřeb a potřeb zákazníka. © Mgr. Alena Březinová, 2012
Marketing V globalizované ekonomice je důležité umět komunikovat se zákazníky. Zjišťovat jejich potřeby a nabídnout jim: správný produkt, na správném místě, ve správný čas, za správnou cenu. © Mgr. Alena Březinová, 2012
Marketing Philip Kotler – jedna z nejuznávanějších autorit marketingu, autor mnoha odborných publikací zaměřených na marketing a management http://www.martinus.sk/knihy/autor/Philip-Kotler/ © Mgr. Alena Březinová, 2012
Marketing Marketing se může zaměřovat na různé oblasti v ziskové i neziskové sféře. Rozlišujeme například: marketing služeb marketing produktů marketing obcí, krajů aj. © Mgr. Alena Březinová, 2012
Marketing Úkoly: Definuj pojem „marketing“. Napiš jméno jednoho z nejuznávanějších amerických autorit marketingu. Z čeho vychází marketing? Na jaké oblasti společenského života se může marketing zaměřit? Na internetu vyhledej a napiš 3 osobnosti marketingu. © Mgr. Alena Březinová, 2012
ZDROJE A POUŽITÁ LITERATURA MOUDRÝ, Marek. Marketing, základy marketingu. 1. vyd. Kralice na Hané: Computer Media s. r. o. 2008. ISBN 978 80740 0025. KYNCLOVÁ, Jaroslava. Marketing a managament pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna. 2009. ISBN 978807373 0611. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s. 2009. ISBN 978 8024732473. FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. 1.vyd. Brno: Computer Press, a. s. 2008. ISBN 97880 25119426. VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Slovník základních pojmů z marketingu a managementu. 1. vyd. Praha: Fortuna. 1998. ISBN 8071685046. http://www.martinus.sk/knihy/autor/Philip-Kotler © Mgr. Alena Březinová, 2012