Význam a podstata marketingu, jeho historický vývoj

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Advertisements

Pojem, význam a historie práva
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_605_5TR_M Autor: Mgr.Iveta Grocholová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_22_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_32_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_285_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Počítání do 100 po desítkách, porovnávání desítek
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_19_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_04_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Geometrická tělesa – Krychle a kvádr
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
opakování malé násobilky
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_21_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_05_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Statistika – reklamní strategie Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_07_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 100 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_295_2TR_M Autor:
POROVNÁVÁNÍ ČÍSEL DO 50 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_294_2TR_M Autor:
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
DĚLENÍ DO 50, OPAKOVÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_416_3TR_M Autor:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_166_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
odčítání Pojmy menšenec, menšitel, rozdíl
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_602_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_625_5TR_M Autor: Mgr.
Pozlátková obecná tvrzení – reklamní strategie Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
sčítání do 100 bez přechodu přes desítku
odčítání do 100 bez přechodu přes desítku
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Transkript prezentace:

Význam a podstata marketingu, jeho historický vývoj Střední škola, Bohumín, příspěvková organizace, Husova 283, Bohumín Marketing Význam a podstata marketingu, jeho historický vývoj VY_32_INOVACE_13-01-BN © Mgr. Alena Březinová, 2012

CZ.1.07./1.5.00/34.0473 - INTERAKTIVNĚ KE SVÉ BUDOUCNOSTI METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Marketing Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_13-01-BN Číslo šablony III/2 Autor Březinová Alena, Mgr. Studijní obory Tříleté i čtyřleté obory Ročník 1., 2. a 3. ročník dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Ekonomické předměty Téma Význam a podstata marketingu, jeho historický vývoj Očekávaný výstup Žák dovede definovat pojem marketing, zná cíle marketingu Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s nejdůležitějšími informacemi z oblasti marketingu Datum vytvoření Červen 2012 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Marketing, komunikace, stimulace, uspokojování potřeb, marketingový přístup Rozvíjené klíčové kompetence Komunikativní kompetence, kompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdroje Viz poslední snímek + archiv autora © Mgr. Alena Březinová, 2012

Marketing Marketing se stal často používaným termínem. Mnohdy se používá místo pojmu trh, reklama, výzkum trhu, způsob nabídky. © Mgr. Alena Březinová, 2012

Marketing „ V nejširším slova smyslu je takovou koncepcí řízení podniku, která vede k dosažení podnikových cílů prostřednictvím poznávání, uspokojování, stimulování a ovlivňování potřeb a požadavků cílových trhů, a to v účinnější míře, než tak činí konkurence. Spojuje zájmy podnikatelů a spotřebitelů“. VYSEKALOVÁ, J. Slovník základních pojmů z marketingu a managementu. 1. vyd. Praha: Fortuna. 1998. ISBN 8071685046. s. 22. . © Mgr. Alena Březinová, 2012

Marketing Marketing je komunikace se zákazníkem, která z nabídky a spotřeby produktu udělá mimořádný zážitek. Marketing je společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují zákazníci své potřeby a přání v procesu výroby a směny produktů a hodnot. © Mgr. Alena Březinová, 2012

Marketing Marketing vychází z trhu, především z průzkumu poptávky (i budoucí). Marketing zabezpečuje včasné změny výrobních programů a služeb v souladu s vývojem změn na současném i budoucím trhu. © Mgr. Alena Březinová, 2012

Marketing Poslání: Úkoly: Průzkum a ovlivňování potřeb zákazníků, poznávání konkurence, boj konkurence o zákazníka, vývoj výrobku, prodej, podpora prodeje, reklama, distribuce výrobků. Marketing zahrnuje mnoho činností souvisejících s uspokojováním firemních potřeb a potřeb zákazníka. © Mgr. Alena Březinová, 2012

Marketing V globalizované ekonomice je důležité umět komunikovat se zákazníky. Zjišťovat jejich potřeby a nabídnout jim: správný produkt, na správném místě, ve správný čas, za správnou cenu. © Mgr. Alena Březinová, 2012

Marketing Philip Kotler – jedna z nejuznávanějších autorit marketingu, autor mnoha odborných publikací zaměřených na marketing a management http://www.martinus.sk/knihy/autor/Philip-Kotler/ © Mgr. Alena Březinová, 2012

Marketing Marketing se může zaměřovat na různé oblasti v ziskové i neziskové sféře. Rozlišujeme například: marketing služeb marketing produktů marketing obcí, krajů aj. © Mgr. Alena Březinová, 2012

Marketing Úkoly: Definuj pojem „marketing“. Napiš jméno jednoho z nejuznávanějších amerických autorit marketingu. Z čeho vychází marketing? Na jaké oblasti společenského života se může marketing zaměřit? Na internetu vyhledej a napiš 3 osobnosti marketingu. © Mgr. Alena Březinová, 2012

ZDROJE A POUŽITÁ LITERATURA MOUDRÝ, Marek. Marketing, základy marketingu. 1. vyd. Kralice na Hané: Computer Media s. r. o. 2008. ISBN 978 80740 0025. KYNCLOVÁ, Jaroslava. Marketing a managament pro střední a vyšší hotelové školy. 1. vyd. Praha: Fortuna. 2009. ISBN 978807373 0611. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s. 2009. ISBN 978 8024732473. FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. 1.vyd. Brno: Computer Press, a. s. 2008. ISBN 97880 25119426. VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Slovník základních pojmů z marketingu a managementu. 1. vyd. Praha: Fortuna. 1998. ISBN 8071685046. http://www.martinus.sk/knihy/autor/Philip-Kotler © Mgr. Alena Březinová, 2012