… aneb Jak se naučit mít rád PR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
… aneb Jak se naučit milovat PR OLGA JURÁŠKOVÁ
Advertisements

PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
… aneb Všude samý sponzoring OLGA JURÁŠKOVÁ
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny.
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
1 PUBLIC RELATIONS 1 Případové studie UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
PUBLIC RELATIONS PRO ÚČELY KNIHOVNY. SVĚT JE DÁÁÁÁÁVNO PŘED NÁMI - Mezopotámie, Asýrie, Persie a Egypt tiskový mluvčí britského ministerstva financí.
Proč je důležité studovat Principy
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
EVENT MARKETING.
Kouzlo placeného poradenství!
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
9.Komunikace.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
MARKETINGOVÝ MIX.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
1.1. PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
CZ / /0045 Centrum podpory talentů České vysoké učení technické v Praze Fakulta elektrotechnická Agentura VEREMA, RLC, SofCon, WAGO, BAEL.
Vodafone - případová studie „Integrace Společenské odpovědnosti (CR) do firmy“ Přemysl Filip Senior Manager Společenské odpovědnosti Listopad 2007, VŠE.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
MARKETINGOVÝ MIX.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
PUBLIC RELATIONS JAKO SOUČÁST MK doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Vítejte na Marketingu.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
 Vztahy s veřejností můžeme zaznamenat už v dávné historii. V Mezopotámii, Asýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo.
Event Marketing. Komunikační mix podle účinku EfektKrátkodobýDlouhodobý ImageEvent marketing Reklama na značku Public relations Korporátní reklama Reklama.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Marketingové techniky
Jak na PR (absolutní základ)
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vítejte na Marketingu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Marketingová komunikace
MARKETING V NEZISKOVÉM SEKTORU
Prezentační a komunikační dovednosti
Transkript prezentace:

… aneb Jak se naučit mít rád PR PUBLIC RELATIONS 1 … aneb Jak se naučit mít rád PR UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ

Public relations – vztahy s veřejností? Co pro vás znamená pojem Public relations? Co si pod tím představujete? Kdo a proč to využívá? Potřebujeme to vůbec? A kdo je „ta veřejnost“? UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

… veřejnost Public relations 1 zdroj: ogilvyinstitute.com UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Kdo tvoří vztahy s veřejností? Public relations 1 Kdo tvoří vztahy s veřejností? Lidé v „první linii“ – recepce, infolinka, vrátní, obchodníci … Vedení firmy Corporate identity – firemní kultura Marketingové aktivity Obchodní korespondence Lidé v PR – interní, externí Image odvětví UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Public relations 1 Definice PR PR jsou proces směřující k vytvoření pozitivních postojů na základě znalostí nebo k přeměně negativních postojů a názorů na pozitivní. PR činnost je záměrné, plánované a dlouhodobé úsilí vytvářet a podporovat vzájemné pochopení a soulad mezi organizacemi a jejich veřejností. Zdroj: Institut Public Relations UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Public relations = porozumění, důvěra, vztah schopnost dosáhnout vzájemného porozumění, řízený proces komunikace, vytváření dobrého jména, positivní image ovlivňování názorů a chování jiných lidí, budování důvěry a důvěryhodnosti, nástroj pro plnění strategických cílů, kreativní věda a umění, PR je o dobré a promyšlené (i nepromyšlené) komunikaci  UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Vztahy vytváříme vždy, ale buď je řídíme, nebo neřídíme. Public relations 1 Public relations je postaveno na solidnosti, férovosti, odpovědnosti, dobrých vztazích, kontinuální, nikdy nekončící proces, je funkcí managementu, je strategickým procesem, v silném vlivu médií je důležitý vliv lidí, kterým důvěřujeme – PR buduje důvěryhodnost, je o hledání témat, hledání výjimečnosti (že je standardně navařeno, to se komunikovat nedá, kurzy vaření se známým šéfkuchařem ano). Vztahy vytváříme vždy, ale buď je řídíme, nebo neřídíme. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Sociálněpsychologický model působení PR Public relations 1 Sociálněpsychologický model působení PR 4. Důvěra 3. Porozumění 2. Pochopení situace 1. Hledání možností pro komunikaci UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Cíle PR Informovat 2. Ovlivnit postoj 3. Ovlivnit chování Public relations 1 Cíle PR Informovat informovat - pochopit – zapamatovat si informovat o aktivitách firmy, organizace 2. Ovlivnit postoj měnit způsob, jakým veřejnost smýšlí o firmě, organizaci, budovat pozitivní vztah zaměstnanců k firmě změnit negativní názor veřejnosti na navrhovaný zákon 3. Ovlivnit chování ovlivnit způsob chování vztahující se k aktivitám firmy konkrétní dopad na business UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Základní strategií PR je použít důvěryhodný a objektivní argument Public relations 1 Strategie PR Základní strategií PR je použít důvěryhodný a objektivní argument vyjádření „třetí strany“ – odborník, osobnost, zákazník, celebrita … UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Druhy PR Public affairs – vztahy s nevýrobní a neziskovou sférou Public relations 1 Druhy PR Public affairs – vztahy s nevýrobní a neziskovou sférou Media relations – práce s tiskem a médii Government relations – vztahy s vládními institucemi Investor relations – vztahy k akcionářům, investorům Community relations – spolupráce s blízkými organizacemi Employee relations – vztahy s vnitřní veřejností Industry relations – vztahy s odvětvovými partnery Minority relations – vztahy s menšinovými skupinami UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Cíle PR změna image, budování dobrého jména a důvěryhodnosti, Public relations 1 Cíle PR změna image, budování dobrého jména a důvěryhodnosti, překonání nedorozumění, řešení krizových situací, zlepšení zaměstnaneckých vztahů, zlepšení vztahů se stakeholders, ale taky zavedení značky na trh, zvýšení znalosti značky, zvýšení obratu … UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Členění PR Korporátní PR – „naše firma je dobrá“ Public relations 1 Členění PR Korporátní PR – „naše firma je dobrá“ Produktové PR – „naše výrobky jsou dobré“ Interní PR – „my to děláme dobře“ UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Strategie a kreativita PR Public relations 1 Strategie a kreativita PR Komunikační PR strategie v běžném životě (ponožky na podlaze) – tonalita/vyznění sdělení (přátelská, direktivní …). I PR musí mít „business efekt“ – nutno vyhodnocovat PR aktivity. TLP = teplý lidský příběh („Franta“ a jeho každodenní život, jak využívá službu/produkt) Kreativní řešení eventů, tiskových konferencí, interní komunikace. Objektivita třetí strany – doporučení odborníka, uznávané osobnosti, celebrity. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Reklama x PR Public relations 1 charakteristiky reklama vztahy s veřejností použití sdělovacích prostředků kupuje si čas nebo prostor získává vliv v médiích kontrola sdělení jasná kontrola obsahu i načasování relativně malá kontrola důvěryhodnost sdělení relativně nízká důvěryhodnost relativně vysoká akceptovanost zpráv cílová skupina široký okruh zákazníků specifická část veřejnosti zaměření činnosti orientovaná na obchod nebo prodej orientovaná na postoje nebo situace časová škála krátkodobé cíle dlouhodobé cíle hodnocení zavedené metody hodnocení relativně omezené metody hodnocení UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Public relations 1 Trendy ovlivňující PR Infotainment – informace zábavnou formou, sdělování emocí Specializace médií Nová média Segmentace cílových skupin Nutnost cílených sdělení Význam průzkumů (objektivizace argumentů) – média „milují“ statistiky Globalizace (komunikace nadnárodních firem řízená centrálou) UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Prostředky PR Média tiskové zprávy tiskové konference press kity Public relations 1 Prostředky PR Média tiskové zprávy tiskové konference press kity press tripy Kontrolovaná média firemní časopisy brožury webové prezentace video intranet UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Prostředky PR Individuální oslovení dopis e-mail osobní kontakt Public relations 1 Prostředky PR Individuální oslovení dopis e-mail osobní kontakt Interaktivní komunikace internet chat a forum konference, semináře Osobní zkušenosti akce, události prezentace dárky UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

PR program P – publications (publikace, časopisy, výroční zprávy…) Public relations 1 PR program P – publications (publikace, časopisy, výroční zprávy…) E – events (veřejné akce, sportovní kulturní …) N – news (příznivé zprávy o organizaci, produktech …) C – community involvement activities (angažovanost …) I – identity media (vizitky, hlavičkové papíry, oblečení…) L – lobbying activities (prosazení legislativy …) S – social responsibility activities (společenská odpovědnost …) UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Dobrá pověst je klíčovým aktivem firmy. Public relations 1 K čemu je dobrá pověst? lépe hledáte zaměstnance, zaměstnanci jsou více loajální, jsou hrdí na firmu a lépe pracují, dodavatelé vám nabízí lepší podmínky, v krizi vás ostatní nezavrhnou, ale pochopí, stát vám vyjde vstříc, rostou ceny vašich akcií, zákazníci více a ochotněji nakupují vaše výrobky a služby. Dobrá pověst je klíčovým aktivem firmy. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Co je opravdu důležité? Začněte „cílovým skupinám“ říkat LIDÉ. Public relations 1 Co je opravdu důležité? Začněte „cílovým skupinám“ říkat LIDÉ. Snažte se je co nejvíce poznat a pochopit. Mluvte k nim se zájmem. Jsou to lidé, jako vy, taky chtějí svůj život prožít naplno … Milují Dianu (protože se o ně zajímala). Vaše značka musí být Diana. Způsobem komunikace, úrovní komunikace, vlastním příkladem utváříte svět, vy můžete hodně věcí měnit, vy rozhodujete o tom, jak budeme žít … vaše práce, váš přístup, vaše odvaha a nadšení jsou důležité. UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

PR asociace APRA (Asociace PR Agentur) www.apra.cz Public relations 1 PR asociace APRA (Asociace PR Agentur) www.apra.cz Komora PR www.komorapr.cz PR klub www.prklub.cz ICCO – International Communications Consultancy Organisation (sdružuje národní asociace PR agentur) IPRA – International Public Relations Association (asociace PR profesionálů) UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Stockholmská charta ICCO Public relations 1 Stockholmská charta ICCO vymezuje profesionální standardy, přijata v roce 2003 Objektivní poradenství Otevřená komunikace, svoboda projevu Důvěrnost informací Pravdivost informací Dodržování slibů Střety zájmů Etický přístup UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Největší PR agentury v ČR Public relations 1 Největší PR agentury v ČR AMI Communications www.amic.cz Bison & Rose www.bisonrose.cz EMC PR www.emcgroup.cz Ogilvy PR www.ogilvy.cz AC&C www.accpr.cz Donath Burson-Marsteller www.dbm.cz Euro RSCG PR www.eurorscg-pr.cz Mather PR www.mather.cz Stance Communications www.stance.cz Fleishman-Hillard www.fleishman.cz UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

Co musí umět člověk v PR Psát dobré texty. Public relations 1 Co musí umět člověk v PR Psát dobré texty. Správně komunikovat i ve velkém stresu. Mít znalosti z více oborů. Myslet v obchodním duchu – pomáhat uskutečňovat obchodní růst klienta. Schopnost naslouchat klientovi a umět získat informace z briefu. Dodržovat termíny, mít odpovědnost. Mít zkušenosti s internetem, ovládat práci s počítačem. Umět cizí jazyky. Pracovat rád s lidmi a v týmu. Přemýšlet a tvořit. Umět vhodně prezentovat své myšlenky. Zdroj: www.apra.cz UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN

A co za to? Managing Director 4 500 Kč/hodina Public relations 1 A co za to? Managing Director 4 500 Kč/hodina Account Director 3 300 Kč/hodina Account Manager 2 400 Kč/hodina Account Executive 1 700 Kč/hodina Account Assistant 800 Kč/hodina UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ZLÍN