Vliv médií na české politické stranictví, mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci v České republice v 90. letech 20. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výběr do SCM na sezónu 2009 Michal Vabroušek ÚTM.
Advertisements

NOVÁ MATURITA Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí
MAPA ÚSPĚCHU.
Obchodní politika Základní údaje  Prodejní cílovou skupinou TV Nova v roce 2008 jsou „Dospělí 15-54“ „Dospělí 15-54“ znamená osoby ve věku 15.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Czech POINT Pohodlná komunikace.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Politika, politické strany, politický pluralismus
Zastupitelé v obcích Moravskoslezského kraje. Analýza postojů, názorů a cílů zastupitelů v obcích do tří tisíc obyvatel Michal Kuděla Radomír Sztwiertnia.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Sociální politika a Welfare State
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
Jeden cíl, společná cesta Ministerstvo vnitra České republiky Postup projektu CZECH POINT.
Volební systém České republiky
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Analýza KSČM– Prezentace KSČM ve zpravodajství a politických diskuzních pořadech rok 2004.
12. listopad 2013zpracoval: Výzkum programu a auditoria ČT OBSAHOVÁ ANALÝZA ZPRAVODAJSTVÍ Metodika výběru příspěvku.
Komunální volby a volební geografie Michal Pink
Zobrazování politiky (a političek) v médiích Ústí nad Labem, Jana Smiggels Kavková, M.A. o. s. Fórum 50 %
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:Výuková prezentace Předmět:
Motivační seminář Opava Východiska a zkušenosti pro vzdělávání pro sociální podnikání Karel Rychtář SČMVD Praha Tato prezentace je spolufinancována.
Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením.
Možnosti monitoringu pracovního trhu v systému práce ÚP ČR: Současný stav a výhledové možnosti Josef Pitner, ÚP JmK Brno, Projekt OP LZZ „Aktivní.
funkce médií ve společnosti moc médií
NEZISKOVÉ ORGANIZACE PARTICIPACE a KOMUNIKACE. Role participace „Každá centrální moc, i když má minimální pravomoci, má stálou tendenci ve jménu efektivity.
Kontrola veřejné správy
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Obchodní politika - Sponzoring Koncepce sponzoringu – přínosy pro klienta  Jeden z nástrojů marketingového mixu, který přináší efektivní investování.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Spolupráce nebo boj s médii aneb
Internetový speciál VOLBY 2006 (v rámci iHNed.cz) Unikátní volební internetový speciál vydavatelství Economia. cíle projektu komplexní a profesionální.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Jaké budou dětské zprávy na ČT :D?
Veřejná správa Mgr. Terezie Pemová
Sociologie zpravodajství. Perspektivy zkoumání zpravodajství podle Michaela Schudsona sociologická kritické politické ekonomie kulturálních studií.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Mgr. Jiří Janeček Senát PČR Osvěta zvenčí ? Schopný autor tvoří, neschopný poučuje George Bernard Show.
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
Průřezová témata.
Zpravodajská licence, par. 12 Občanského zákoníku Fyzická osoba má právo na ochranu projevů osobní povahy, proto mohou být použity nebo pořízeny jen se.
Gender problematika Nejprve zmíním motivaci tohoto výzkumu,
Datové schránky a konverze dokumentů Zákon o eGovernmentu
Politika Pavel Šuranský.
Sociální ekonomika Vývoj modelů sociálního charakteru státu – I. část Merkantilismus ( století) 1. WELFARE STATE – Stát veřejných sociálních.
Odpovědnost Accountability Problémy demokratického vládnutí.
VY_32_INOVACE_29-14 TEST 4 VOLBY, VOLEBNÍ SYSTÉMY.
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
Efektivní využití informací z médií. Výběr relevantních zpráv podle klientem definovaných témat Monitoring médií.
Buďte v obraze Služby pro veřejnou správu oblasti monitorování médií NEWTON INFORMATION TECHNOLOGY, s.r.o. Politických vězňů 10, Praha 1
Když je 50 % víc než 100 %. Základní informace Cíl: Zhodnocení mediálního pokrytí a obrazu organizace Fórum 50 % v období Metoda:
Mgr. Magdaléna Šťovíčková Jantulová
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,7_17_MÉDIA.
Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Neziskový sektor. Neziskový sektor Cílem neziskových organizací je uspokojení řady lidských potřeb: Ochrana lidských práv Ochrana přírodního prostředí.
Projekt GDA návrh PR podpory etapa: červen – srpen
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Politické strany VY_32_INOVACE_03-57 Ročník: 9. Vzdělávací oblast:
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

Vliv médií na české politické stranictví, mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci v České republice v 90. letech 20. století Radomír Silber Plzeň 2012

Vliv médií na české politické stranictví, mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci v ČR v 90. letech 20. století Význam zkoumání role médií a jejich vztahu ke stranictví, nastolování agend a výkonu moci Možnost objasnění některých příčin toho, proč je česká společnost i v novém demokratickém prostředí velmi brzy zatížena poměrně vysokou mírou korupce, zneužívání moci, protekce a klientelismu, které si s sebou nese až do současnosti

Mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci Vliv médií na české politické stranictví, mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci v ČR v 90. letech 20. století Aspekty vlivu médií na politické stranictví – nová média, vzájemná interakce, závislost, podřízenost Mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci Role médií, informačních a reklamních prostředků a procedur při formování politické scény a stylu vládnutí, výkonu moci v 90. letech Vliv médií na soupeření politických stran

Vliv médií na české politické stranictví, mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci v ČR v 90. letech 20. století Vliv médií a jimi zprostředkovávaného a prezentovaného odrazu politického soupeření a výkonu moci ve veřejném mínění Moderní strany se prostřednictvím ideologií snaží zasáhnout a formovat veřejné mínění, přesvědčovat členy a příznivce, získávat podporu občanů, média masové komunikace nabývají mimořádného významu Optika médií, zprostředkování obrazu politické scény, programů a cílů politických stran často nahrazuje empirickou verifikaci občanů závislých na zprostředkování a jejich vlastní poznání politické reality Média jsou součinitelem, spolutvůrcem, který utváří veřejné mínění, ovlivňuje nálady, postoje a hodnotové orientace voličů

Strany usilují nastolovat nebo potlačovat konkrétní politickou agendu Vliv médií na české politické stranictví, mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci v ČR v 90. letech 20. století Strany usilují nastolovat nebo potlačovat konkrétní politickou agendu Prostřednictvím médií je možné posilovat, nebo naopak oslabovat veřejnou kontrolu činnosti stran a výkonu či zneužívání veřejné moci nebo nakládání s veřejnými prostředky

Vliv médií na české politické stranictví, mediální tvorba limitů veřejné oponentury a kontroly výkonu moci v ČR v 90. letech 20. století Slabost médií - informační výstupy málokdy poskytovány v komplexní podobě, v odpovídajícím kontextu nebo alespoň v podobě čisté, bezprostředně převzaté, ověřené a významově nebo alespoň prezentačně neposunuté informace - „informační filtry“ - vlastnictví médií, reklama, vliv inzerentů, na kterých jsou média finančně závislá, a výběr zdrojů - stranictví, korupční formy vnější motivace promítající se do práce žurnalistů a moderátorů, nezávaznost etiky

Výsledky monitoringu zastoupení délky promluv vybraných politických stran za měsíc květen 1996   ČT 1 ČT 2 NOVA Premiéra ČRo 1 ČSSD 10,6 19 25,2 5,9 KDU-ČSL 3,3 1,2 8,4 0,8 11,7 KSČM 0,6 0,3 0,9 0,4 Levý blok 6,4 0,2 2,1 ODA 12,4 21,3 9,6 7 ODS 30,1 24,3 38,7 51,5 28,5 SPR-RSČ nezařazení 32,6 73,7 9,7 28,7 Dopočet do 100 % ostatní politické strany. Zveřejněno: Práce 2.8.1996 Zdroj: A Connect pro Úřad Rady ČR pro rozhlasové a televizní vysílání před parlamentními volbami 1996.

Zastoupení stran ve zpravodajství podle počtu i délky příspěvků v roce 2000 (zahrnuty osoby, které v médiu dostaly příležitost vystoupit alespoň 3x) Tabulka zpravodajství   ČSSD ODS KDU-ČSL US ODA KSČM mimo-parl. nestra-ník Celkem Min. * ČT počet 25 11 5 4 3 2 53 14 ČT délka 22 7 1 50 TV Nova počet 26 12 52 13 TV Nova délka Prima TV počet 24 10 6 Prima TV délka * Minimální práh počtu příspěvků osoby pro zařazení do tabulky. Zdroj: NEWTON - Information Technology, tematická a obsahová analýzy zpravodajských a publicistických pořadů ČT, TV Nova, a Prima TV pro Radu ČR pro rozhlasové a televizní vysílání za rok 2000.