Inovace předmětu Grafika na PC Vypracoval: Ing. Roman Procházka
Obsah prezentace Grafika kolem nás Přínos projektu Specifika výuky grafiky Ukázky prací žáků Diskuse
Využití možností počítačové grafiky Reklama Zábavy Umění Design
Loga
Vizitky
Firemní design Hlavičkové papíry Pozvánky Přání, PFky
Velkoplošná reklama Budovy Grafická řešení fasád Bilboardy Bigboardy Megaboardy Plachty
Design Průmyslový design
Vizualizace Návrhy budov Návrhy výrobků
Design www stránek
Digitální fotografie
Technické kreslení Autocad Varicad
Zkvalitňujeme cestu poznání 2) Přínos projektu Zkvalitňujeme cestu poznání
Výuka grafiky - dříve V oboru Informatika v ekonomice 3. ročník Částečně v oboru Obchodní akademie
Výuka grafiky - dříve Zoner Callisto Zoner Photo studio
Výuka grafiky dnes a v blízké budoucnosti Informační technologie Ekonomika a podnikání Obchodní akademie Ostatní obory
ŠVP grafika pro obor IT Ročník Typografie – základy Základní pojmy počítačové grafiky – formáty, barevné modely Typografie – základy Zpracování videa a zvuku Digitální fotografie Skenování, tisk Bitmapové grafické programy
ŠVP grafika pro obor IT 2. Ročník Vektorové grafické editory Bitmapový grafický editor Vektorové grafické editory Základy technického kreslení
ŠVP grafika pro obor IT 3. Ročník Design www stránek Základy animace Technický design Design www stránek Základy animace
Cíl projektu v oblasti počítačové grafiky: Zabezpečení výuky grafiky, zejména v oboru IT Zkvalitnění výuky Zvýšení uplatnitelnosti absolventů na trhu práce
Jednotlivé kroky projektu Výběr softwaru pro grafiku Pořízení softwaru ADOBE PHOTOSHOP CREATIVE DESIGN STANDARD 4 v počtu 17 licencí
Vypracování metodiky výuky Všeobecný úvod k počítačové grafice Adobe Photoshop Používané grafické formáty Práce s digitální fotografií Adobe Illustrator Adobe Indesign
Vypracování studijní opory Tištěná verze Verze PDF Verze pro e- learning MOODLE Pilotní ověření metodiky a studijní opory Výuka
Studijní opora - cíl Pomoci žákům zvládnout základní pojmy grafiky Pomoci žákům zvládnout základní nástroje a postupy v programovém balíku ADOBE PHOTOSHOP
Adobe Photoshop Design standard CS 4 Adobe Photoshop – základní část balíku, zaměřen na bitmapovou grafiku, ale pracuje částečně i s vektorovou grafikou
Adobe Photoshop Design standard CS 4 Adobe Illustrator – zaměřen na vektorovou grafiku, částečně pracuje i s grafikou bitmapovou
Adobe Photoshop Design standard CS 4 Adobe Indesign – přesná sazba textu a grafických objektů
3) Specifika výuky Grafiky
Specifika výuky počítačové grafiky V rámci našich hodin se zaměřujeme na grafický návrh, ne na finální provedení a tisk Žáky práce v oblasti grafiky většinou baví je třeba žáky neznechutit výsledek práce je barevný – je na co koukat
Specifika výuky počítačové grafiky V mnoha případech chybí pečlivost lze do jisté míry natrénovat každou část obrazu můžeme zvětšovat a precizovat Žáci většinou neumí a nechtějí kreslit návrh od ruky na papír ztrácí se schopnost psát a kreslit od ruky psát maturitní písemné práce od ruky ? referáty - od ruky ??? Psaní nových tvarů písmen u prvňáčků ???
Specifika výuky počítačové grafiky problematické hodnocení prací Různé práce, obě formálně správné, hodnocení je subjektivní problematika samostatných prací žáci většinou nemají software doma
Mezipředmětové vztahy počítačové grafiky informační a komunikační technologie zpracování dokumentů ( PELK )
Zásady práce v oblasti grafiky pečlivost práce musí být originál (dle Autorského zákona - 121/ 2000 Sb.) srozumitelnost a čitelnost reprodukovatelnost práce preference grafického řešení před výpočtem přesnost matematická ( síť, výpočet ) technická
Zásady práce v oblasti grafiky typofrafická správnost proveditelnost práce ( tisknutelnost ) dodržení barev RGB a CMYK minimální datová velikost – minimum objektů , žádné zbytečné dodržování průhledností – možnost tisknout na různý podklad jednotný vizuální styl