Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem Začátek: 1. 1. 2011 Konec: 30. 6. 2012 2 etapy: Přípravná – 6 měsíců 1. 1. – 30. 6. 2011 Realizační – 12 měsíců školní rok 2011–2012, tj. 1. 9. 2011 až 30. 6. 2012
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem 3 aktivity: Příprava techniky a podpora lidských zdrojů pro použití interaktivní tabule a e-learningu při výuce jazyků Tvorba a aplikace sešitů pro interaktivní tabuli ve výuce jazyků Tvorba a aplikace e-learningových programů ve výuce jazyků
1. Příprava techniky a podpora lidských zdrojů Po celou dobu trvání projektu (Ing. Khom) Technika: Nákup (leden 2011): 1 interaktivní tabule 5 notebooků + MS Office 3 přístupové body pro bezdrátový internet Příprava Moodle (leden až červen 2011)
1. Příprava techniky a podpora lidských zdrojů Podpora učitelů: Kurz pro učitele (Ing. Khom) - 2 měsíce, v rozsahu 40 hodin, zúčastní se 5 učitelů. Kurz bude mít 2 části: "Promethean - software pro interaktivní tabuli" - 4 týdenní on-line kurz - 5 hodin týdně formou konzultací pomocí emailu nebo na webu v diskusi, celková délka - 20 hodin. "E-learning v Moodle" - 4 týdenní on-line kurz - 5 hodin týdně samostudium. Celková délka 20 hodin.
1. Příprava techniky a podpora lidských zdrojů Podpora učitelů: Odborná pomoc pro učitele (Ing. Khom) - 10 měsíců, 10 hodin měsíčně, 1 konzultant, celkem 100 hodin.
Příprava techniky a podpora lidských zdrojů Podpora žáků: Kurz pro žáky (Ing. Horák) - v rozsahu 40 hodin, zúčastní se 90 žáků. Kurz bude realizován v IKT a bude mít 2 části: "Promethean - software pro interaktivní tabuli" - 4 hodiny v učebně vybavené interaktivní tabulí + 16 hodin formou konzultací pomocí emailu nebo na webu v diskusi, celková délka - 20 hodin. "E-learning v Moodle" - 4 hodiny v učebně IKT + 16 hodin práce se žáky v kurzu v Moodle. Celková délka 20 hodin.
1. Příprava techniky a podpora lidských zdrojů Podpora žáků: Odborná pomoc pro žáky 10 měsíců, 10 hodin měsíčně, 3 učitelé (Ing. Horák, Mgr. Pecháčková, Ing. Kovář), celkem 300 hodin. Během trvání projektu budou mít žáci každý den možnost přijít do učebny IKT v době mezi 7:00-16:00 v pondělí až ve čtvrtek a 7:00-14:00 v pátek. Rozvrh hodin učitelů IKT bude nastaven tak, aby byl vždy v učebně příslušný odborný dozor. Žáci se mohou zeptat na cokoliv, co jim nebude jasné z technického hlediska při používání Moodle.
1. Příprava techniky a podpora lidských zdrojů Zapojené třídy: H2.T - 23 žáků, V2 - 21, H2.A - 21, H2.B - 18, K2.A - 20, K2.B - 22, celkem - 125 žáků. V 1. ročníku nástavby oboru Podnikání odhadujeme 15 účastníků, proto je stanovena velikost cílové skupiny na 140 žáků.
2. Tvorba a aplikace sešitů pro interaktivní tabuli Ing. Navrátilová Mgr. Vykoukalová Mgr. Žaludová
2. Tvorba a aplikace sešitů pro interaktivní tabuli Vytvoření 2 sad sešitů pro použití s interaktivní tabulí s pomocí software Promethean zaměřených na anglický jazyk. Výsledkem bude banka sešitů pro interaktivní tabuli určená k využití při výuce anglického jazyka. Ověření sešitů vytvořených pro interaktivní tabuli: V hodinách zrealizujeme výuku s použitím sešitů vytvořených pro interaktivní tabuli, zaznamenáme přínosy a problémy, analyzujeme je a promítneme do vytvořených sešitů.
2. Tvorba a aplikace sešitů pro interaktivní tabuli Výstupem budou: Sešity pro výuku angličtiny s pomocí interaktivní tabule. Celkem vytvoříme 28 sešitů pro interaktivní v minimálním rozsahu 840 stran, a to: 12 sešitů v rozsahu minimálně 360 stran pro třetí ročníky učebních oborů, z toho 6 pro učebnici v rozsahu každý 30-40 stran a 6 pro pracovní sešit v rozsahu každý 20-30 stran. 16 sešitů v rozsahu 480 stran pro 3. ročník studijních oborů Hotelnictví a Kosmetička a 1. ročník nástavby denního studia, 8 pro učebnici a dalších 8 pro pracovní sešit.
2. Tvorba a aplikace sešitů pro interaktivní tabuli Výstupem budou: Dokumenty, které budou u každé zapojené třídy sledovat: Účast v aktivitě: Prezenční listiny žáků - účastníků ověření. Ověření vytvořených sešitů pro interaktivní tabuli: Záznamy o průběhu hodin s použitím sešitů pro interaktivní tabuli se zaměřením na funkčnost a zapojení studentů, usnadnění/ztížení práce učitele. Analýza příčin problémů - v případě komplikací. Doplněné sešity - v případě nutných úprav.
3. Tvorba a aplikace e-learningových programů Ing. Navrátilová Mgr. Vykoukalová Mgr. Žaludová
3. Tvorba a aplikace e-learningových programů Vytvoření 3 celoročních výukových e-learningových programů/kurzů zaměřených na anglický jazyk: Vytvoříme e-learningové programy/kurzy v prostředí Moodle umístěné na školním portále, jeden pro 3. ročník učebních oborů, jeden pro 3. ročník studijních oborů a poslední pro 1. ročník denního nástavbového studia. Ověření e-learningových programů: Použijeme učebnu vybavenou PC a využijeme e-learningového obsahu při výuce, ale hlavně budeme pracovat s žáky mimo vyučování - komunikovat, kontrolovat odevzdané práce. Podle potřeby budeme lekce doplňovat.
3. Tvorba a aplikace e-learningových programů Výstupem budou: E-learningové programy/kurzy - 2 celoroční výukové e-learningové programy/kurzy zaměřené na anglický jazyk, které budou obsahovat 14 lekcí/témat: Úroveň 1 (3. ročník učebních oborů) - 6 tematických celků a opakování k závěrečným zkouškám Úroveň 2 (3. ročník studijních oborů a 1. ročník nástavbového studia) - 8 tematických celků
3. Tvorba a aplikace e-learningových programů Výstupem budou: Dokumenty, které budou u každé zapojené třídy sledovat: Účast v aktivitě: Prezenční listiny žáků - účastníků ověření. Ověření e-learningových programů: Statistika přístupů žáků do systému Moodle. Odevzdané domácí úkoly - uložené soubory. Záznam vzájemné komunikace v diskusních fórech jednotlivých kurzů.
Realizační tým Manažer projektu Koordinátor projektu PhDr., PaedDr., Bc. Oldřich Baďura Koordinátor projektu Ing. Martin Kovář
Realizační tým Lektor - podpora učitelů Konzultant - odborná pomoc pro učitele Ing. Miroslav Khom Lektor - podpora žáků Konzultant - odborná pomoc pro žáky Ing. Martin Horák Mgr. Julie Pecháčková Ing. Martin Kovář
Realizační tým Tvůrce a ověřovatel sešitů pro interaktivní tabuli Tvůrce a ověřovatel e-learningového obsahu Ing. Bohdana Navrátilová Mgr. Dagmar Vykoukalová Mgr. Tereza Žaludová