Jak si vedou značky českých mobilních operátorů v sociálních médiích aneb co může značka v SM získat Martin Jindra
Význam značek se mění a roste
SM přináší značce zcela nový rozměr
SM = obousměrná vazba • Zcela nový kanál pro komunikaci zákazník značka • Značka je zákazníkům blíž, tzn…
Značka v SM • Naslouchat a reagovat • Komunikovat otevřeně a „na rovinu“ • Vytvářet a udržovat komunitu • Připravit pro komunitu zajímavý obsah • Myslet na blaho zákazníka
1) Péče o zákazníka • Vyšší zásah zákazníků • Komfortní prostředí pro zákazníka • Levnější provoz
2) Brand tracking • awareness (počet zmínek, sdílení) • positioning (klíčová slova, asociace, recenze) • loyalty (množství fans) • engagement (ambasadoři, ochota sdílet)
3) Vyhodnocování kampaní • Nastavit správná klíčová slova • Vyhodnocovat sentiment • Množství zmínek, sdílení, zhlédnutí
4) Zpětná vazba, podněty • Inovace, vylepšení, testování • Zádrhel: redistribuce příslušným oddělením
5) Alertování • Výpadky, chyby, testování • -> crowdsourcing
Výzkum: značky operátorů v SM • 4Q 2010 a 1Q 2011 • Monitoring zmínek přes Ataxo Social Insider • Kvantitativní sběr a kvalitativní analýza • deduplikovaných zmínek • U ¼ ručně určen sentiment
•