Ing. Antonín Šípek. ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu „ Šrotovné“ = časově omezené opatření, motivující občany k vyřazování starých vozidel s pozitivním dopadem na ekologii a bezpečnost provozu
Příspěvek na likvidaci starých vozů (tzv. „šrotovné“): •nebude mít negativní dopad na státní rozpočet; •není žádným novým prvkem vzniklým teprve v době ekonomické recese; •má význam pro domácí automobilový průmysl; •jeho zavedení v době recese je nanejvýš vhodné a nemusí mít „drastické“ dopady na nákup nových vozidel v dalším období; •má pozitivní celospolečenské dopady (ekologie, bezpečnost provozu); •nejedná se o „podporu“ jednoho oboru. Tato tvrzení je možno doložit celou řadou konkrétních údajů a faktů.
I. Dopad na státní rozpočet bude minimální, ne-li kladný!
Vývoj prodejů, věková struktura vyřazovaných vozidel a nejprodávanější značky Stav k
II. Příspěvek na nákup nového osobního automobilu při vyřazení starého vozidla není žádným novým prvkem vzniklým teprve v době ekonomické recese Ke snížení průměrného věku v 1. pol došlo právě z důvodu vyřazování starých vozidel z provozu (kampaň kanceláře pojistitelů, poplatky za registraci dle plnění emisních předpisů).
III. Význam příspěvku pro domácí automobilový průmysl
IV. Proč zavést příspěvek v době recese a dopady na nákup nových vozidel v dalším období
V. Příspěvek má pozitivní celospolečenské dopady
VI. Jedná se skutečně jen o „podporu“ jednoho oboru? (v ČR však byl jiným programem vytvořen zásadní precedens) Veškerá „negativa“ připisovaná „šrotovnému“ (zadlužení domácností, nesystémovost a další) tedy plně platí i pro nyní probíhající program „Zelená úsporám“!!!
Sdružení automobilového průmyslu Opletalova 55, PRAHA Tel.: Fax: Děkuji Vám za pozornost.