Využití CAD/CAM technologií v mezipředmětových vztazích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití Open Source GIS nástrojů ve výuce zeměpisu na střední škole
Advertisements

Inovace výuky CAD na naší škole
BU51 Systémy CAD RNDr. Helena Novotná.
Třebechovická slévárna a strojírna
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
E-learningová podpora výuky CAD na FAST VUT v Brně
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
Projekt FRVŠ 2636/2009/G1 Řešitel: Ing. Martin Madaj
Ondřej Andrš Systémy CAD I. Základní informace  Autor: Ing. Ondřej Andrš  Školitel: doc. RNDr. Tomáš Březina, CSc.  Název tématu studia: Optimalizace.
Student: Ing. Olga Minaříková školitel: doc.akad.soch. Miroslav Zvonek, PhD. srpen 2009.
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
OLDHAMOVA SPOJKA vytvoření funkčního modelu
Výstupy z GIS Pojmy a typy výstupů, aneb pro koho, co a jak Ing. Jiří Fejfar, Ph.D.
Praktická maturitní zkouška z odborných předmětů Dárkové, reklamní předměty, které bude používat reprezentant naší školy, zastupující jak auto obory, tak.
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ
Technologie – výrobní proces ve strojírenství
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Časová koordinace ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
CZ.1.07/1.1.04/ „Digitální projektování ve strojírenství“ Střední průmyslová škola strojnická, Olomouc „Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Konečna 25, p. o.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Pohled dodavatelů na výběrová řízení POHLED „z druhé strany“ Ing. Dušan Číčel ředitel FBE Praha a FBE Bratislava.
Automobilní a dopravní systémy
PROGRAMOVÁNÍ SYSTÉMEM
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Tato prezentace byla vytvořena
Cvičení CAD letní semestr šk.roku 2005/06
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Počítačová podpora konstruování
Počítačová podpora konstruování
Mechanik seřizovač 2. ročník
V hledáčku k ompozice Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 2. Obecné seznámení s možnostmi tvorby programu pro CNC stroj- HURCO.
Návrh konstrukce a řízení manipulátoru s paralelní kinematikou Bc. Jan Goňa Ing. Vít Ondroušek, Ph.D. Mendelova Univerzita v Brně.
Solidworks. Solidworks Uplatnění strojního programování: výroba složitějších součástí pomocí klasického programování se postupně stávala neefektivní a.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 3. Seznámení s programem Autodesk „Inventor“ – CAD Název sady: CNC.
2D A 3D CAD Systémy CAD. CAD CAD – Computer Aided Design (počítačová podpora konstruování). Počítačová podpora konstruování v oblastech: - Strojírenství.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Jiří Trefilík Název prezentace (DUMu): 18. Výrobní výkres a jeho náležitosti Název sady: Technická dokumentace.
18. Výroba konkrétního výrobku na CNC soustruhu HURCO č.1
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Podrobnosti na KVS – doc. Manlig, Ing. Zelený, Ing. Vavruška
Jištění kvality technologických procesů
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
„Řemesla s techniky začneme od píky“ Veletrh technických povolání
Efektivní programování V CAM software
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tradiční metodiky vývoje softwaru
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Grafické systémy II Kubín Tomáš.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU_12_sada1_02_Inf_Úpravy obrázků 2_Šeb
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
V hledáčku kompozice Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

Využití CAD/CAM technologií v mezipředmětových vztazích Ing. Jana Pšenčíková

Co nás vedlo k vytvoření projektu: Studenti většinou znají látku, která se probírá v konkrétném předmětu Pokud mají tutéž látku použít jinde, činí to problémy

Mezipředmětové vazby Matematika Základy konstruování VT CAD technologie Výroba CAM technologie Tech. kreslení (normy)

Organizační struktura

Cíl projektu Vytvoření metodiky, která naučí žáky používat moderní CAD/CAM technologie prováže výuku technologií CAD a CAM naučí žáky samostatně pracovat s dostupnými materiály

Harmonogram: Jednoletý projekt 7/2005 – 9/2006 Přípravné práce Zvládnutí všech nástrojů a postupů studenty T: 31.12.2005 Ověření zvládnuté technologie na studentských projektech T:31.5.2006

Přípravné práce Doplnit stav HW (chybělo 20 počítačů odpovídající kvality) Zakoupit SW pro komplexní podporu CAD a CAM (předcházel výběr vhodného SW a vhodného dodavatele, byl zvolen produkt SolidWorks A SolidCam od fy SolidVision Vyškolit učitele pro práci s novým SW Zpracovat učební texty

Ukázka ze skript (103 stran)

Ukázka pracovního sešitu

Zvládnutí všech nástrojů a postupů studenty Teoretická výuka - studenti se v prvním pololetí naučili krok po kroku ovládat program SolidWorks, modelují 3D součásti a vytvářejí sestavy Praktická výuka – paralelně pronikají do CAM technologie, provádějí simulace nad modely, volí vhodné výrobní nástroje a pokoušejí se generovat CNC kódy pro konkrétní výrobní zařízení (soustruhy, frézy)

Ukázka studentských prací

Ověření zvládnuté technologie na studentských projektech V prvním týdnu roku 2006 byly každému studentovi zadány dva projekty tvorba rotační (soustružené) součásti tvorba frézované součásti

Rotační součást Studenti mají vyrobit šachovou figurku každý student bude mít jinou (buď jiný typ nebo z jiné sady) figurku vymodelují v CAD nástroji SolidWorks navrhnou povrchovou úpravu v SolidCAM navrhnou konkrétní pracovní nástroje a způsob výroby, provedou simulaci vyrobitelnosti, upraví data pro konkrétní typ soustruhu součástku vyrobí.

Frézovaná součástka Studenti mají vyrobit logo firmy každý student bude mít jiné logo navrhnou prostorovou členitost loga logo vymodelují v CAD nástroji SolidWorks navrhnou materiál a povrchovou úpravu v SolidCAM navrhnou konkrétní pracovní nástroje a způsob výroby, provedou simulaci vyrobitelnosti, upraví data pro konkrétní typ frézy logo vyrobí.

Úskalí při tvorbě figurky Modelování součástky – tvorba dílu: Důkladné procvičování tečných oblouků Vysoká náročnost při definování vztahů, aby byla skica plně určená Povedlo se Výkresová dokumentace Velké množství kót, proto jsou výkresy zpočátku nepřehledné, a proto je nutné pracovat s větším počtem detailů Povedlo se (někomu víc a někomu méně) Při simulaci v SolidCam nastal okamžik pravdy…

Úskalí při tvorbě loga Tvorba dílu: Výkresová dokumentace Náročné na logiku návrhu hladin, aby bylo možno logo vyrobit Přetrvává náročnost práce s tečnými oblouky (ale už jsme šikovnější) Výkresová dokumentace Větší množství výkresů (podle počtu hladin) Při simulaci v SolidCam opět přišel okamžik pravdy… Nakonec jsme zvítězili (většinou…)

„Dotažení až do konce…“ Poněvadž jsme dělali podobnou věc poprvé a na začátku jsme neměli s nasazovaným softwarem zkušenosti, leccos bychom dělali trochu jinak. Je však dobré, že jsme tuto cestu prošlápli, zjistili, co je potřeba upravit a také jsme to upravili (metodické materiály), aby výstupy z tohoto projektu byly obecně použitelné.

Dosavadní poznatky (aneb cesta do hlubin kantorovy duše) Nejtěžší na projektu se jeví mezipředmětové vztahy na úrovni vyučujících Znalosti každého vyučujícího by měly přesahovat do všech navazujících předmětů Musí být na obou stranách mezipředmětových vazeb vůle sladit výuku