VENKOVSKÁ TURISTIKA V ČESKÉ REPUBLICE Petr Novák Svaz venkovské turistiky VENKOVSKÁ TURISTIKA V ČESKÉ REPUBLICE úvod
Mnoho nových možností, ale málo praktických zkušeností a kapitálu. Vývoj po roce 1989 Mnoho nových možností, ale málo praktických zkušeností a kapitálu. První úspěch přinesla nabídka jednoduchých malých kempů pro návštěvníky z Nizozemí, kteří přijeli díky katalogům ECEAT.
ECEAT CZ (Evropské centrum pro eko agro turistiku) Představení ECEAT CZ (Evropské centrum pro eko agro turistiku) www.eceat.cz - člen ECEAT International, www.eceat.org projekt ECEAT QUALITY = ekologická certifikace podniků v celé Evropě v ČR cca 140 certif. podniků
Svaz venkovské turistiky založen v roce 1997 od roku 2000 intenzivní propojení s ECEAT CZ od roku 2005 zřetelnější oddělení obou organizací
Svaz venkovské turistiky od roku 2000 provádění certifikace ubytovacích zařízení (pověření od MMR) je členem Eurogites sdružuje ubytovatele a příznivce venkovského cestovního ruchu reprezentuje v ČR 169 řádných členů, 1384 lůžek a 339 kempovacích míst - je členem Svazu obchodu a cestovního ruchu
Svaz venkovské turistiky Certifikace ubytovacích zařízení v kategorii ubytování v soukromí (PRIVAT) tabulka pro označení objektu certifikát s upřesněním standardu kvality
Svaz venkovské turistiky Další aktivity spolupráce na vydávání příruček pro laickou i odbornou veřejnost poradenská činnost
Svaz venkovské turistiky Legislativa, aneb Jak se nám v Čechách podniká: Ubytování - pronájem nebo podnikatelská činnost? - nutnost platit minimální daň - rostoucí platby na zdravotní a sociální pojištění - hrozba registračních pokladen (ve stravování) pojištění proti úpadku (v případě širší nabídky) zmatečné a zbytečně přísné hygienické předpisy nový zákoník práce Živnostníci jsou „obtížný hmyz“, čišelo ze všech rozhodnutí minulé vlády. Ta současná je v demisi a jaká bude ta budoucí je zatím ve hvězdách. Doufáme že lepší.
Svaz venkovské turistiky © Svaz venkovské turistiky Problémové schéma venkovské turistiky © Svaz venkovské turistiky
Současný globální cestovatel - cestování na poslední chvíli - změna destinací – místo „letadlem daleko“ často „po zemi blízko“ - cestování s hrozbou individuální dovolená s vysokou přidanou hodnotou, autenticita, hedonismus (požitkářství) - zájem o ČR jako novou členskou zemi EU - pozitivní odezva na „eko“ Popis cestovatele Web je nejdůležitějším propagačním kanálem marketingu cestovního ruchu! Arthur Oberascher, ředitel Rakouské Centrály Cestovního ruchu.
Svaz venkovské turistiky www.farmholidays.cz www.ruraltourism.cz Propagace kapacit venkovského ubytování www.prazdninynavenkove.cz + rezervační servis pro hosty a ubytovatele www.farmholidays.cz www.ruraltourism.cz
Titulní stránka je nejdůležitější stránka z celé webové prezentace. Vratislav Kuška Titulní stránka je nejdůležitější stránka z celé webové prezentace. Podle jejího VZHLEDU A OBSAHU se návštěvník rozhoduje, jestli navštíví další stránky, nebo jestli odejde na jinou, pro něj zajímavější webovou prezentaci, jejíž titulní stránka ho "chytne za srdce" tak, že chce vědět více. Popis cestovatele
Nezáleží tolik na tom, co se prodává, jako na tom, jak se to prodává! Vratislav Kuška Nezáleží tolik na tom, co se prodává, jako na tom, jak se to prodává! Ani to nejlepší zboží se neprodává samo, jak se ke své škodě přesvědčilo mnoho podniků, majících nejlepší výrobky a neúčinný marketing. Ne nejlepší výrobek, nebo služba, vítězí. Nejlépe marketingově nabízený výrobek nebo služba vítězí! Popis cestovatele
Žijeme v mediálním věku, kdy o úspěchu nerozhodují fakta, Vratislav Kuška Žijeme v mediálním věku, kdy o úspěchu nerozhodují fakta, ale jejich mediální obraz. Nezáleží na tom, jaké jsou nabídky a jaká je prezentace, ale na tom, jakým DOJMEM nabídky a jejich prezentace na možné zákazníky působí. DOJEM je v marketingu nejdůležitější POJEM. Nevyvolá-li reklama správný DOJEM, je jen hnojem. Popis cestovatele
Děkuji Vám za pozornost. Petr Novák tel. +420 775 664 575 info@svazvt.cz www.svazvt.cz Děkuji Vám za pozornost.