Požadavky na etiku v reklamě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Advertisements

OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Číslo v digitálním archivu školy
4. přednáška, PSI – informace veřejného sektoru Úvod do problematiky, historie, kontext, legislativa, členění PSI, jejich komerční využití.
Cíl reklamy, druhy, její využití a samostatné sestavení
Ž URNALISTICKÁ ETIKA Souhrnné pojmenování psaných i nepsaných norem, které se uplatňují v žurnalistice Střetává se svoboda slova s obecnou mírou vkusu.
Právo jako filozofický pojem
Integrovaná střední škola,Slaný
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
1 Profesní etika - PROFE Svatava Navrátilová klasifikovaný zápočet UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_20 Název materiálu: Reklama Tematická oblast: Estetika, 1. ročník Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Obchodní akademie Liberec Ekonomické lyceum Propagační písemnosti a jejich vliv na poptávku po zboží Praktická odborná část maturitní zkoušky z korespondence.
1. Datum vytvoření: Téma: Datum vytvoření: Téma: Inzerát Cíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátuCíl prezentace: Zvládnutí základů inzerátu.
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Marketingová komunikace
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Metaetika Shrnutí.
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
1 Problémy s aplikací zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci z pohledu ČIŽP Ing. Antonín Kroupa Česká inspekce životního prostředí – ředitelství.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
PROPAGACE REKLAMA Brigita STLOUKALOVÁ. Reklama = placená forma neosobní prezentace výrobků, služeb, myšlenek prostřednictvím médií  reklama se sportovními.
Profese a etika Regulace a samoregulace. Etika = oblast, ve které se uskutečňují individuální dobrovolné volby a rozhodnutí, a to jak v záležitostech.
Právo jako normativní systém, základní pojmy
Reklamní služby Zuzana Brestičová Petr Marvan Jan Walik.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_15_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC Slovanský dům, Praha.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Mediální plán.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U Moderní etika Mgr. Marie Mikulcová.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_078 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
REGULACE A SAMOREGULACE REKLAMY NA ALKOHOL V ČESKÉ REPUBLICE Pavel Kurýl Rada pro reklamu.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
Moderní nástroje komunikace a jejich využití Jiří Vanke Ondřej Čermák.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Nekalá soutěž Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
EU_62_A_sada 1_07_M_Reklama_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991 Autor: Mgr. Jaroslava Stejskalová Název materiálu: VY_32_INOVACE_50_Občanská výchova_Morálka.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Právo jako filosofický pojem. Co je to právo? – I.  „Tážeš-li se mě, co je to právo, pak to nevím a netážeš-li se mě, pak to vím.“  Právo je společenský.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
VÁNOČNÍ REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Etika v psychoterapii Prezentace vytvořena s podporou grantu FRVŠ.
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Marketingová komunikace
Piktogram reklama logo
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Požadavky na etiku v reklamě Lubomír Valík Jan Vaněk úterý, lichý týden 8:45

Cíl práce Seznámit posluchače s problematikou etiky v reklamě. Vysvětlit pojmy reklama, samoregulace, Rada pro reklamu. Metodika Studium dostupných publikací a internetových stránek zabývajících se danou problematikou, Etický kodex reklamy (2009), zákon o reklamě č.40/1995 Sb

Klíčová slova Etika Etický kodex reklamy Samoregulace Rada pro reklamu Regulace reklamy

Reklama Stará jako lidstvo samo Placená i neplacená forma propagace Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy Druhy reklamy Venkovní reklama (billboardy, plakáty,…) Televize Rozhlas Tisk Internet Propagační předměty Osobní doporučení

Etika Filosofická disciplína, která zkoumá morálku nebo morálně relevantní údaje Hodnotí činnost člověka z hlediska „dobra a zla“

Etika v reklamě upravuje Kodex reklamy a Zákon o regulaci reklamy Slušnost, četnost, pravdivost reklamy Společenská odpovědnost reklamy

Rada pro reklamu Nestátní a nezisková organizace Založena v roce 1994 člen EASA – The European Advertising Standards Aliance cíl - čestná, legální, pravdivá a decentní reklama v ČR posuzování stížností na reklamu spolupráce se státními orgány RPR nedává sankce Řídí se Etickým kodexem, který také vydává

Samoregulace Rada pro reklamu je složena z předních představitelů společností, které sami rozhodují o reklamě a její etické regulaci. Copy advice – nástroj prevence Flexibilita etickým pravidlům

Výběr členů RPR

www.rpr.cz

Klamavá reklama Navozuje, že bez zakoupení zboží utrpíte vy nebo osoba Vám blízká vážnou újmu Proklamuje vlastnosti, které výrobek nemá a které pro svou povahu ani mít nemůže Uváděné reálné složení výrobku neodpovídá skutečnému složení Informace uvedené o výrobku na jeho obalu (etiketě) neodpovídá obsahu balení výrobku

Reklama v praxi 5 různých reklamních spotů Soutěž 3x televizní reklama, 2x Billboard Soutěž Najděte reklamy, které prošli komisí jako etické, pouze unich bylo vzneseno obvinění

Berentzen fernet

Penny – nakupujte hezky česky

Bernard - amnestie

Q8 lešení

Soesman – německá reklama

Zajímavost na závěr V posledních letech Rada pro reklamu schvaluje stále méně žádostí jako závadné, tedy je zde pozitivní trend z čehož vyplívá, že samoregulace funguje. V roce 2012 bylo podáno 55 stížností a z toho byly pouze 4 závadné SOUTĚŽ: nezávadná reklama byla pouze Penny – nakupujte hezky česky

Děkujeme za pozornost