Kurz komunikace pro sestry v přímém kontaktu s pacientem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovační kurz kardiopulmonální resuscitace VFN v Praze
Advertisements

Inovační kurz pro sanitáře
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Městská poliklinika Praha Městská nemocnice následné péče Název projektu Celoživotní.
Inovační kurz pro sanitáře VFN v Praze
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
Klíčová aktivita 04 Osobnostní a sociální rozvoj učitele MŠ Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/
Mentor klinické praxe ošetřovatelství a porodní asistence
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Kurz argumentace a efektivní komunikace pro vedoucí NZP VFN v Praze lektorské zabezpečení: PhDr. Ivana Hospodářová Projekt „Další vzdělávání nelékařského.
Odborný kurz pro všeobecné sestry pracující v angiologii VFN v Praze
Specializační vzdělávací program
Darja Hrabánková Navrátilová
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Lektorka Mgr. Blanka Kadeřávková
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Zvyšování kvality služeb pracovníků v přímé obslužné péči prostřednictvím vzdělávání.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství. Moderní ošetřovatelství Právní předpisy upravující činnosti zdravotnických a pedagogických pracovníků.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
MASÉR kvalifikační kurz akreditovaný MZ ČR
Kurz komunikace pro sestry v přímém kontaktu s pacientem
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Financování celoživotního vzdělávání zdravotnických pracovníků
Kurz Všeobecný sanitář
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
Volitelný předmět 1287 Moderní ošetřovatelství.
ošetřovatelství a porodní asistence
Přínosy projektu „Vybudování jádra a realizace systému vzdělávání pro Středisko informací a vzdělávání v elektronickém zdravotnictví“ CZ.2.17 /
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
Zákonné podmínky pro výkon povolání nelékařů
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: ZŠ Slavkov Komenského, ZŠ Drnovice, ZŠ Pustiměř, ZŠ Šaratice,
Vznik přípravného výboru pro „komoru nelékařských zdravotnických povolání“ Tisková konference Praha
Koncepce ošetřovatelství
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Fakulta zdravotnických studií
Daniel Jirkovský Ústav ošetřovatelství UK 2. LF a FN Motol
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Novinky ve specializačním vzdělávání
Modernizace výuky praktických dovedností studentů FZV a LF UP v Olomouci doc. PhDr. Jana Marečková, Ph.D. a kol. Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Pedagogická komunikace
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Vzdělávání ve zdravotnictví: migrace nelékařských zdravotnických pracovníků Mgr. Jana Mikulková ředitelka NCO NZO V Brně.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Vzdělávání sester Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK Mgr. Pavla Kordulová.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Co potřebujeme v praxi? Martina Šochmanová Praha,
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Mezinárodní den sester květen 2009
Didaktické prostředky
Fakulta zdravotnických studií
Institut zdravotnických studií Ústav ošetřovatelství
Ústav zdravotnických věd
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
Studijní program Ošetřovatelství
STŘEDNÍ ZDRAVOTNICKÁ A VYŠŠÍ ODBORNÁ ŠKOLA ZDRAVOTNICKÁ MB
Prezentační a komunikační dovednosti
Budoucnost domácí péče
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Kurz komunikace pro sestry v přímém kontaktu s pacientem VFN v Praze Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Lektorský tým Anna Chrzová – odborný garant vzdělávání ve VFN v Praze, zároveň i odborný garant kurzu Eva Červinková – všeobecná sestra specialistka Irena Dlabalová – vrchní sestra Geriatrické kliniky VFN v Praze Bc. Zuzana Fišarová - vrchní sestra Psychiatrické kliniky VFN v Praze Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Pedagogické a organizační zajištění: Kvalifikační předpoklad lektora: - všeobecná sestra s odbornou specializací - psychoterapeutický výcvik - trénink relaxačních technik Vybavení učebny IT technikou (PC, dataprojektor, popř. videokamera) Uspořádání učebny pro praktické nácviky a interaktivní formu výuky komunikace Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Pro koho je kurz určen nelékařská zdravotnická povolání a jiné odborné pracovníky dle zákona č. 96/2004 Sb., kteří jsou v přímém kontaktu s pacienty. všeobecná sestra, porodní asistentka, ergoterapeut, radiologický asistent, zdravotní laborant, zdravotně-sociální pracovník, nutriční terapeut, farmaceutický asistent, fyzioterapeut Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Celková délka vzdělávacího programu Celkový počet vyučovacích hodin kurzu je 16 1 vyučovací hodina = 60 minut kurz je rozdělen do dvou částí v odstupu 7 až 14 dní, každá z nich trvá 8 vyučovacích hodin Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Rozsah a obsah kurzu Zahájení – 1 vyučovací hodina Teoretická výuka - 6 vyučovacích hodin Praktický nácvik - 8 vyučovacích hodin Zhodnocení a ukončení kurzu – 1 vyučovací hodina Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Vstupní a další požadavky, způsob ukončení kurzu Přihlášený je zaměstnancem VFN v Praze Účastník je v přímém denním kontaktu s pacienty Maximální počet účastníků ve skupině je 13 Vydání potvrzení o absolvování kurzu s příslušným počtem kreditních bodů Dotazník zaměřený na hodnocení lektorů, úspěšnosti a přínosu kurzu pro praxi Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Obsah kurzu: Hlavním motivem této aktivity je potřeba zlepšení komunikačních dovedností nelékařského zdravotnického personálu, který je v bezprostředním kontaktu s pacientem. Kurz rozvíjí vzdělávací aktivity vedoucí ke vštípení komunikačních dovedností a posiluje tak spokojenost klientů s poskytovanou péči, chováním a komunikačními schopnostmi všech členů zdravotnického týmu. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Motto kurzu „Sestra s vysokou odbornou i společenskou prestiží poskytuje pacientovi ošetřovatelskou péči na špičkové úrovni a svým chováním a jednáním výrazně přispívá k jeho celkové pohodě a spokojenosti. Pacient vnímá sestru jako svého pomocníka a patrona v nemocničním prostředí. Důvěřuje jí.“ Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Cíle kurzu I. Absolventi kurzu budou schopni změny myšlení a také změny standardně chybného rutinního chování, budou správně používat komunikační techniky. Zvládnutí praktického nácviku řešení konfliktních situací, pomůže lépe plánovat a realizovat komplexní péči o nemocné. Kurz je veden neformálním a interaktivním způsobem, což přispívá k tomu, že se informace lépe pamatují. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Cíle kurzu II. Kurz poskytne obecné informace o komunikaci, zpětné vazbě, motivaci a nových trendech, přínos spočívá také v navození podpůrné atmosféry. Účastníci zde mohou otevřeně hovořit a diskutovat o svých problémech na pracovišti a mohou si praktickým nácvikem vyzkoušet nabízené řešení v konkrétních situacích. Dalším výstupem absolvování kurzu je motivace jednotlivců k výkonu povolání a profesní i osobnostní růst. Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Učební plán I. 1. část (1. den) Zahájení – 1 vyučovací hodina Komunikace verbální a neverbální Holistické pojetí ošetřovatelství – ošetřovatelský proces jako nástroj Potřeby pacienta Syndrom vyhoření Teoretická výuka - 3 vyučovací hodiny Praktický nácvik - 4 vyučovací hodiny Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Učební plán II. 2. část (2. den) Komunikační dovednosti – analýza ošetřovatelské anamnézy Nový trend – sestra je spojenec v léčbě Konflikty a krize Zpětná vazba a motivace Relaxační techniky Teoretická výuka - 3 vyučovací hodiny Praktický nácvik - 4 vyučovací hodiny Zhodnocení a ukončení kurzu – 1 vyučovací hodina Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Doporučená studijní literatura ATKINSON, R.L. a kolektiv: Psychologie. Praha. Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3 FRY, T. SARY: Etika v ošetřovatelské praxi. Praha. Materiály ICN, ČAS, 1994. HARTL, P.; HARTLOVÁ, H.: Psychologický slovník. Praha. Portál, 2000. ISBN 80- 7178-303-X HOLLAND, J.G.; SKINNER, B.F.: Analýza chování. Praha. SPN, 1968 KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0179-0. MASTILIÁKOVÁ, D. Holistické přístupy v péči o zdraví. Brno: IDVZ 1999 PEASE, A: Řeč těla. Praha. Portál, 2001. ISBN 80-7178-582-2 PLAŇAVA, I.: Jak (to) spolu mluvíme. Brno: Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80- 210-0412-6 TRACHTOVÁ, E. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. Brno: NCONZO 2006. ISBN 80-7013-324-8 VYMĚTAL, J.: Lékařská psychologie. Praha. Portál, 2003. ISBN 80-7178-740-X Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033