Brazílie a příležitosti v cestovním ruchu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
CO JE TO SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE?
Studyline s.r.o LET ZKUŠENOSTÍ  Založeno v roce 1999 => 11 LET ZKUŠENOSTÍ  5 kanceláří v ČR - Praha, Brno, Plzeň, Liberec, Olomouc.
 1990 – Demetrios Lambrou  Každoroční rozšiřování nabídky destinací  Více nových i stálých klientů  Silnější katalogy.
Téma hodiny: Brazílie – opakování formou kvízu Předmět: Zeměpis
Jan Chroust Pavel Sleza
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Dopady CR na rezidenty, případová studie Lipno nad Vltavou Pavlína Kubů 1.
Česká centrála cestovního ruchu
ASOCIACE ČESKÝCH CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ A AGENTUR THE ASSOCIATION OF TOUR OPERATORS AND TRAVEL AGENTS OF THE CZECH REPUBLIC Balíčky jako nezbytnost rozvoje.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Služby.
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Nekvalifikovaní průvodci poškozují kvalitu českého cestovního ruchu – MMR ČR.
Socha Krista Spasitele
Obecně  Dělí se na objektivní a subjektivní  Objektivní – politické ekonomické demografické urbanizační ekologické Subjektivní –sociální skupina, znalost.
Prodej a marketing chorvatských rezidenčních/rekreačních projektů 23. listopadu 2006.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Úloha zahraničních kanceláří CzechTrade Tomáš Rak.
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
Geografie cestovního ruchu
Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /
Česká republika: bezpečná a cenově stále příznivá.
Cestovní kanceláře funkce CK – 1. zkoumání spotřebitelské poptávky
TERCIÁRNÍ SFÉRA Obslužná sféra.
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
CESTOVNÍ RUCH.
Cestovní ruch Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
CESTOVNÍ RUCH. Cestovní ruch mladé odvětví hospodářství mladé odvětví hospodářství návaznost dalších služeb - dopravy, ubytování a stravování, služby.
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
CESTOVNÍ AGENTURA NEKO TOUR
Ondřej Beran, 8.J. ?  Geografie cestovního ruchu je věda hraniční a syntetická  Intenzita cestovního ruchu roste  Rekreační oblasti – významná střediska.
EVROPSKÁ UNIE.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_87.
CESTOVNÍ RUCH.
BRAZÍLIE Jan Dušek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_50_Měsíce v roce AUTOR: Mgr. Zdeňka Buchtelová ROČNÍK, DATUM:
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Zdeněk Bergman, G Teplice
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Ondřej NOVODVORSKÝ Ředitel pro malé a střední fimy Microsoft MALÁ MOBILITA: NEVYUŽITÁ PŘÍLEŽITOST I BRZDA RŮSTU MSP V ČR.
SLŮNĚ – SVĚT JAZYKŮ MANUÁL ZAHRANIČNÍ JAZYKOVÉ KURZY.
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Turistické informační centrum Poděbrady Nám. Jiřího 19, Poděbrady Tel.: V TURISTICKÉ SEZONĚ duben -
Novinky na rok 2009 ODBORY PRODEJE A EXPORTNÍCH SLUŽEB.
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
ERASMUS 2012 – PORTUGALSKO Roman Talaš, FAI UTB PKS.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_18.
1. Úvodní hodina – Postavení a činnost CK. Činnost CK a CA Zákon o živnostenském podnikání Podmínky provozování CK Podmínky provozování CA.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Soudobý svět Ekonomický pohled
Služby.
Alchymista Paulo Coelho.
Šablona VY_52_INOVACE_Z
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní pojmy v cestovním ruchu, podnikání v cestovním ruchu, činnosti a povinnosti cestovní kanceláře.
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Transkript prezentace:

Brazílie a příležitosti v cestovním ruchu

Obsah Příjezdový cestovní ruch - incoming a) Úvod b) Definice segmentu trhu c) Destinace d) Obchodní příležitosti e) Počet turistů za rok 2005 až 2008 Výjezdový cestovní ruch - outgoing a) Úvod b) Definice segmentu trhu c) Destinace c) Obchodní příležitosti d) Statistické údaje Shrnutí

Příjezdový cestovní ruch - incoming a) Úvod Růst životní úrovně v Brazílii od roku 2003 (dříve minum cest do zahr., 1999 devalvace) - Zvyšující se počet obyvatel tzn. „střední vrstvy“ - Finanční prostředky na cestování mimo Brazílii První cesty směřují převážně do USA a Argentiny - Finančně dostupnější - Obava turistů z cest do Evropy (neznáme prostředí) Evropa - Portugalsko, Španělsko, Itálie (Řím), Velká Británie (Londýn), Francie (Paříž), Nizozemí - ČR (Praha), Rakousko (Vídeň), Maďarsko (Budapešť) - Do EU není potřeba víz (90 dnů)

Příjezdový cestovní ruch - incoming b) Definice segmentu trhu Turisté cestující formou organizovaného zájezdu - Kupují zájezd v CK v Brazílii - Necestují individuálně z důvodů: - Neznámého prostředí, jazyková bariéra, pohodlí, cena - Cestují během celého roku (top sezóna březen – září) věková skupina 50 – 65 let, střední vrstva, nižší dosažené vzdělání, ne zcestovalí Individuální turisté - Plánují si zájezd sami z důvodů: - Volný program (zájmy, příbuzní, místa původu atd.) - Služby zakoupí: a) v CK v Brazílii (balíček na míru) b) internet (jednotlivé služby) - Cestují převážně v období od května do června a září až října - podnikatelé x zaměstnanci (i červenec a srpen) věková skupina 30 – 50 let, vyšší střední vrstva, movití lidé, vyšší dosažené vzdělání, zcestovalí Business klientela

Příjezdový cestovní ruch - incoming c) Destinace Praha - Mnoho turistů cestuje pouze do Prahy (pobyt v ČR 2-3 noci) Karlovy Vary - Známe z filmů (Amadeus, James Bond) Český Krumlov - Historické město – atmosféra Ostatní regiony ČR - Krajané s původem v ČR

Příjezdový cestovní ruch - incoming d) Obchodní příležitosti Zprostředkování služeb pro Brazilské TO a CK - Místní služby pro organizované zájezdy - V cestovních ruchu není problém komunikace v angličtině - Osobní kontakt - veletrhy (Španělsko - Fitur, Brazílii – ABAV) - Místní CK v tomto segmentu: Liberty, Sato (Vídeň) Nabídka služeb koncovým zákazníkům - Nabídka prostřednictvím internetu - Komunikace v portugalštině - Problém s důvěryhodností - Platby přes internet - Velká konkurence v segmentu ubytování - www.booking.com atd. Region – Severní Čechy - V zimních měsících: kurzy lyžování, Vánoce, Silvestr - Krajané

Příjezdový cestovní ruch - incoming e) Počet turistů za rok 2005 až 2008 Rok 2008 pouze 1. – 3. čtvrtletí

Výjezdový cestovní ruch - outgoing a) Úvod První turisté spíše tzn. „dobrodruzi“ a baťůžkáři - Individuální turisté (služby si hledají převážně sami – internet, známí) - Špatné povědomí o Brazílii (kriminalita, služby) - Marco Polo, Adventura - poznání Organizované zájezdy a CK specializující se na Brazílii (od roku 2000) - Čedok - Poznávací zájezdy, rekreace 2009 - Mnoho cestovních kanceláří specializujících se na Brazílii (Latinskou Ameriku) - Organizované zájezdy: Čedok, Firo tour, ESO travel, Snail travel - Individuální turisté: Soleada, Marco polo, Latinotravel + mnoho internetových prodejců (prodej velkých CK) = invia.cz, nettravel.cz, etravel.cz

Výjezdový cestovní ruch - outgoing b) Definice segmentu trhu Turisté cestující formou organizovaného zájezdu (poznání, rekreace – nová destinace) - Kupují zájezd v CK nebo prostřednictvím internetových prodejců - Necestují individuálně z důvodů: - Neznámého prostředí, jazyková bariéra, náročné na organizaci, bezpečnost - Top sezóna: prosinec až březen (únor – karneval) věková skupina 35 – 65 let, poznání – různorodé, rekreace – zcestovalí (nová destinace) Individuální turisté - Plánují si zájezd sami z důvodů: - Volný program (zájmy, dobrodružství, poznání kultury) - Služby zakoupí: a) v CK v ČR (balíček na míru) b) internet (jednotlivé služby) - Nižší standard služeb - věková skupina 25 – 35 let, lidé preferující poznání - různorodé Business klientela

Výjezdový cestovní ruch - outgoing c) Destinace Rio De Janeiro - Tzn. „Vstupní brána do Brazílie“ - Rekreace (zájezdy zde začínají – poté letovisko u moře) - Poznávací zájezdy (začínají nebo končí) - Karneval, socha Krista, pláž Copacabana - Kriminalita a násilí – není tak intenzivní, jak je v podvědomí turistů Sao Paulo - Business klientela, noční život Brasília - Hlavní město (1954, J. Kubitschek) Severní část (Fortaleza, Recife – pláže, Salvador – kultura + pláže) Střední část pobřeží (Angra dos Reis – ostrovy, Buzius – brazilská riviéra) Jih (Florianopolis – vodní sporty) Amazónie (přírodní bohatství, původní obyvatelé, nutnost očkování)

Výjezdový cestovní ruch - outgoing d) Obchodní příležitosti Prodej tzv. balíčků na míru - Nutnost kontaktu v Brazílii a znalost místních podmínek - Poznávací cesty - Prodej firmám (motivace zaměstnanců) Prodej organizovaných zájezdů - Náročné naplnit kapacity - Poznávací cesty, rekreace Komisní prodej - Prodej pro CK (Čedok atd.) - V místě prodeje (kancelář) - Internet

Výjezdový cestovní ruch - outgoing e) Statistické údaje Nejsou k dispozici Zájezdy: 400 – 700 turistů ročně Individuální turisté: 600 – 1500 turistů ročně Podnikové zájezdy: 20 – 100 osob ročně Business klientela – kongresy, veletrhy: ? Osob ročně

Shrnutí Incoming - Brazílie je pátou nejlidnatější zemí světa – velký potenciál - Turismus na vzestupu - Povědomí o ČR roste - Konkurence (pevné obchodní vzaty, těžké se prosadit) - Nedůvěra klientů v internetové CA a CK - Budování dobré image ČR (Czechtourism – Petr Lutter, ČBOK, místní CA a CK) Outgoing - Obliba Brazílie u českých turistů roste - Brazílie se stává bezpečnější a úroveň služeb roste (ceny stoupají) - Velká konkurence v ČR - Prodej v regionu

Ředitel pro kulturu a cestovní ruch Děkuji za pozornost Ondřej Bambous Ředitel pro kulturu a cestovní ruch Ředitel