představení JÁ a PATRIK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
w w w . f – a i r . c z představení JÁ a PATRIK ZÁKLADNÍ údaje o F AIR
Advertisements

Síla značka síly F jednotkou síly je 1N (newton), popř. kN ( = 1000 N)
Porovnání učebních plánů SŠ % 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% GymnáziaTechnické lyceum SPŠSOU Výběrové/Disponibilní.
VYHLÍDKOVÉ LETY v roce 2011 a 2012.
FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
MECHANICKÁ ENERGIE souvisí s konáním mechanické práce polohová energie
Základy informatiky část 13
Žena a sport Mgr. Lukáš Cipryan.
Základy informatiky část 13
Jiří Šleis, Miroslav Kubíska.  Úvod  Reklama 1  Reklama 2  Reklama 3  Reklama 4  Reklama 5  Teorie o drncání vlaku  Závěr  Použitá literatura.
Spalovací motory – termodynamika objemového stroje
Mechanika tuhého tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_676.
F – 22 RAPTOR – první představení. Lockheed Martin Aeronautics Boeing Defense, Space & Security VÝROBCE.
Rovnoměrně zrychlený pohyb – test 2
RF 5.4. Účinné průřezy tepelných neutronů - Při interakci neutronu s nehybným jádrem může dojít pouze ke snížení energie neutronu. Díky tepelnému pohybu.
POPTÁVKA PO VF TRPX – příjem z celkového produktu faktoru
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
Modelování a simulace podsynchronní kaskády
ZAHRADNÍ SEKAČKY DRUPOL
Trénink atletických skoků
Změny atmosférického tlaku (Učebnice strana 138 – 139) Atmosférický tlak přímo vyplývá z hmotnosti vzduchu. Protože se množství (a hustota) vzduchu nad.
VÝNOSY, NÁKLADY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ
 denzita snímku D je závislá na intenzitě záření mAs a jeho pronikavosti kV  D = mAs. kV 3-5  V rozsahu 50 – 125 kV jde o 3. mocninu,  5. mocnina se.
Pohybová energie tuhého tělesa
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Síla jako FV Skládání sil - opakování (FV) - opakování (síly)
STAVEBNICTVÍ Vytápění Otopná tělesa – rozdělení (STA 42) Konvektory
ZÁŽEHOVÝ MOTOR.
Proudový motor Izakovičová Pavla Mančíková Lucie Pálková Tereza
3. KINEMATIKA (hmotný bod, vztažná soustava, polohový vektor, trajektorie, rychlost, zrychlení, druhy pohybů těles, pohyby rovnoměrné a rovnoměrně proměnné,
VYTRVALOSTNÍ SCHOPNOSTI. VYTRVALOST SCHOPNOST PROVÁDĚT POHYBOVOU ČINNOST PO DLOUHOU DOBU SCHOPNOST ODOLÁVAT ÚNAVĚ PŘEKONÁVAT VZDÁLENOST URČITOU INTENZITOU.
© Emotron AB Účinný a spolehlivý provoz Ventilátory Kompresory Dmychadla.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Krokový motor.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
KOTOUČOVÉ PILY II..
Optický přenosový systém
3. Mechanická energie a práce
Otevírací doba (duben - říjen) po , út - ne , LETECKÉ MUZEUM KUNOVICE.
Proudění vzduchu.
Typologie nervových vláken
Me 262 Dějepis Vít Řezáč, 6.A.
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Polohová energie ZŠ Velké Březno.
Lamborghini. Lamborghini Urraco Lamborghini Diablo Lamborghini Galardo Lamborghini Murcielago A o nich budu psát Lamborghini Reveton.
PROUDĚNÍ VZDUCHU Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_19_29.
Kritické stanovisko k termínu „charakteristický letový den“ jež byl zaveden do NV 272 / 2011 Sb. ( § 12, odst. 5) Ing. Josef Drahota červenec 2015.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_05 Název materiáluPráce a.
Vytápění Světlé plynové infrazářiče. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad zdrojů a veřejného rozvodu elektrické energie.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Hydrostatický tlak – výpočet (soustava SI) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Tlak – odvozená veličina SI Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina: 7. ročník základní.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Fyzika I-2016, přednáška Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony Použití druhého pohybového zákona Práce, výkon Kinetická energie Zákon zachování.
Mechanika letu. Charakteristické body na aerodynamické poláře Záporné úhly náběhu cycy cxcx … c y maximální 2 … ekonom.režim pro nejmenší.
Dělení mnohočlenu mnohočlenem
Nový motor JCB ECOMAX Tier 4i – lepší využití paliva, zlepšený průběh výkonu a kroutícího momentu
Fyzika I Test VI Tři stejné tyče délky L, hmotnosti M se svaří do tvaru rovnoramenného trojúhelníku, který rotuje okolo osy procházející.
Elektrické točivé stroje
NÁVRH NELINEÁRNÍHO MODELU LETADLA
Nissan 350z.
Prečo lietadlá lietajú?
Papíry osvědčení o zápisu do leteckého rejstříku
VY_32_INOVACE_
Proudění vzduchu.
Boeing Dreamliner.
Transkript prezentace:

představení JÁ a PATRIK ZÁKLADNÍ údaje o F AIR Založena 1990 sídlo = letiště Benešov 15 zaměstnanců na trvalý úvazek 12 externistů – většinou piloti ČSA 90 % aktivit = ŠKOLA jako jediná FIRMA se koncentrujeme ze všech sil pouze na výcvik PILOTŮ

LÉTÁNÍ NA VÍCEMOTOROVÝCH LETOUNECH www.f-air.cz

M E P M u l t i E n g i n e P i s t o n www.f-air.cz

SEP MEP www.f-air.cz

pokud běží OBA motory MINIMÁLNÍ ROZDÍLY www.f-air.cz

pokud běží OBA motory MEP = přebytek výkonu www.f-air.cz

pokud vysadí JEDEN motor SEP = ztráta 100 % výkonu MEP = ztráta 50 % výkonu MEP = ztráta až 85 % výkonu www.f-air.cz

PROČ ? www.f-air.cz

ASYMETRICKÝ TAH www.f-air.cz

ZTRÁTA VÝKONU 100 % www.f-air.cz

ZTRÁTA VÝKONU 100 % 50 % www.f-air.cz

ZTRÁTA VÝKONU 50 % www.f-air.cz

ZTRÁTA VÝKONU 50 % www.f-air.cz

ZTRÁTA VÝKONU 50 % www.f-air.cz

ZTRÁTA VÝKONU 50 % 45 % www.f-air.cz

ZTRÁTA VÝKONU DRAG 45 % 15 % www.f-air.cz

3 hlavní problémy ASYMETRICKÉHO LETU pilotáží MUSÍM PŘEKONAT 1. ZATÁČENÍ 2. KLONĚNÍ 3. ZVÝŠENÍ ODPORU www.f-air.cz

1. ZATÁČENÍ SMĚROVKA (NOHA) PROTI www.f-air.cz

2. KLONĚNÍ KŘIDÉLKA PROTI www.f-air.cz

3. ZVÝŠENÍ ODPORU www.f-air.cz

ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ NOHY 3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE NÁKLON 0° PŘÍLIŠ NOHY www.f-air.cz

ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ NOHY 3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE DODATEČNÝ ODPOR PŘÍLIŠ NOHY www.f-air.cz

ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK 3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE NÁKLON 5° a více PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK www.f-air.cz

ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK 3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE DODATEČNÝ ODPOR PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK www.f-air.cz

SPRÁVNÁ KOORDINACE NÁKLON 2-5° 3. ZVÝŠENÍ ODPORU SPRÁVNÁ KOORDINACE NÁKLON 2-5° www.f-air.cz

SPRÁVNÁ KOORDINACE ZBYTEK NOHOU 3. ZVÝŠENÍ ODPORU SPRÁVNÁ KOORDINACE ZBYTEK NOHOU www.f-air.cz

SPRÁVNÁ KOORDINACE ŽÁDNÝ DODATEČNÝ ODPOR VÝSLEDEK ! 3. ZVÝŠENÍ ODPORU www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA když vysadí motor... JE ZLE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA když vysadí kritický motor... JE JEŠTĚ HŮŘ www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA KRITICKÝ motor... ... ten, který se točí K LETADLU www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE P - FACTOR www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE ÚHEL NÁBĚHU NORMÁLNÍ LET www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE ÚHEL NÁBĚHU NORMÁLNÍ LET www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 2. faktor - FAKTOR VRTULE www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA KRITICKÝ motor... ... ten, který se točí K LETADLU www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA KRITICKÝ motor... ... ten, který se točí K LETADLU www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA KRITICKÝ motor... ... ten, který se točí K LETADLU www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA REKAPITULACE 4 faktorů 1. VRTULOVÝ PROUD www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA REKAPITULACE 4 faktorů 2. P - FACTOR www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA REKAPITULACE 4 faktorů 3. ROZLOŽENÍ VZLAKU www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA REKAPITULACE 4 faktorů 4. REAKČNÍ MOMENT www.f-air.cz

KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA www.f-air.cz

SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY NEMAJÍ KRITICKÝ MOTOR www.f-air.cz

SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY MAJÍ MOTORY PROTIBĚŽNÉ www.f-air.cz

SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY www.f-air.cz

NOVÝ POJEM Vmc www.f-air.cz

minumum Vmc www.f-air.cz

minumum control Vmc www.f-air.cz

VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

VYSAZENÍ MOTORU www.f-air.cz

VYSAZENÍ MOTORU PLNÁ NOHA NÁKLON max 2-5° www.f-air.cz

VYSAZENÍ MOTORU MAX 20° www.f-air.cz

VYSAZENÍ MOTORU MAX 20° www.f-air.cz

Vmc minumum control www.f-air.cz

HLAVNÍ FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ Vmc HMOTNOST POLOHA TĚŽIŠTĚ NADMOŘSKÁ VÝŠKA www.f-air.cz

HMOTNOST www.f-air.cz

ZVÝŠENÍ HMOTNOSTI HMOTNOST = SNÍŽENÍ Vmc OK www.f-air.cz

POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK www.f-air.cz

POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK www.f-air.cz

POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK www.f-air.cz

POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK www.f-air.cz

POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK www.f-air.cz

TAH x A VZTLAK x B POLOHA TĚŽIŠTĚ = TAH A MUSÍM ZVÝŠIT RYCHOST VÍCE NOHY NEMÁM B VZTLAK www.f-air.cz

TAH x A VZTLAK x B POLOHA TĚŽIŠTĚ = TAH A MUSÍM ZVÝŠIT RYCHOST VÍCE NOHY NEMÁM B VZTLAK www.f-air.cz

POSUNUTÍ TĚŽIŠTĚ DOZADU POLOHA TĚŽIŠTĚ = ZVÝŠENÍ Vmc OK www.f-air.cz

NADMOŘSKÁ VÝŠKA TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK www.f-air.cz

NADMOŘSKÁ VÝŠKA ZVÝŠENÍM VÝŠKY SNÍŽÍM TAH TAH A B VZTLAK www.f-air.cz

NADMOŘSKÁ VÝŠKA MOHU TEDY SNÍŽIT RYCHLOST TAH A B VZTLAK www.f-air.cz

OK TAH x A VZTLAK x B ROSTOUCÍ NADM. VÝŠKA NADMOŘSKÁ VÝŠKA = SNÍŽENÍ Vmc TAH x A VZTLAK x B = OK JEN DO URČITÉ HRANICE www.f-air.cz

PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall NADMOŘSKÁ VÝŠKA Vmc TOČENÍ V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall Vmc NADMOŘSKÁ VÝŠKA TOČENÍ NASTÁVÁ DŘÍVE INDIKOVANÁ RYCHLOST www.f-air.cz

PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall VYBÍRÁNÍ MŮŽE BÝT OBTÍŽNÉ V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall VYBÍRÁNÍ MŮŽE BÝT OBTÍŽNÉ Vmc NADMOŘSKÁ VÝŠKA TOČENÍ NASTÁVÁ DŘÍVE INDIKOVANÁ RYCHLOST www.f-air.cz

OK ROSTOUCÍ NADM. VÝŠKA = SNÍŽENÍ Vmc JEN DO URČITÉ HRANICE www.f-air.cz

PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall VYBRÁNÍ MŮŽE BÝT OBTÍŽNÉ V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall VYBRÁNÍ MŮŽE BÝT OBTÍŽNÉ Vmc NADMOŘSKÁ VÝŠKA TOČENÍ NASTÁVÁ DŘÍVE INDIKOVANÁ RYCHLOST www.f-air.cz

Vmc vašeho letadla BYLA STANOVENA MAX VZLETOVÝ VÝKON MAX VZLETOVÁ HMOTNOST MAX ZADNÍ CENTRÁŽ PODVOZKY ZATAŽENY KLAPKY PRO VZLET většina dvoumotoráků = 0° COWL FLAPS – PRO VZLET TRIM - PRO VZLET MAX NÁKLON = 5° www.f-air.cz

www.f-air.cz představení JÁ a PATRIK ZÁKLADNÍ údaje o F AIR Založena 1990 sídlo = letiště Benešov 15 zaměstnanců na trvalý úvazek 12 externistů – většinou piloti ČSA 90 % aktivit = ŠKOLA jako jediná FIRMA se koncentrujeme ze všech sil pouze na výcvik PILOTŮ www.f-air.cz

DOPORUČENÁ LITERATURA http://www.faa.gov/library/manuals/aircraft/airplane_handbook/media/faa-h-8083-3a-5of7.pdf JEPESSEN Multi Engine Manual POH PIPER PA-34 Seneca w w w . f – a i r . c z