MOCNINY s celým exponentem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MOCNINY s přirozeným exponentem
Advertisements

Pravidla pro počítání s mocninami
zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Vzorová písemka Poznámka: Bonusové příklady jsou nepovinné, lze za ně ale získat body navíc. (2 body) Definujte pojem gradient. Vypočítejte gradient funkce.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
82-51-L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva
Úplné kvadratické rovnice
Lomené výrazy – tvar zlomku, ve jmenovateli je proměnná
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Mocniny – druhá odmocnina – příklady – 1
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_98.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
MOCNINY s přirozeným exponentem
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
1. Mocnina s přirozeným mocnitelem
Násobení mnohočlenů.
Neúplné kvadratické rovnice
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Násobení lomených výrazů
Číselné posloupnosti.
Pravidla pro počítání s mocninami.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Druhá odmocnina reálných čísel Autor:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Odčítání desetinných čísel
Sčítání desetinných čísel
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník, Ekonomické lyceum Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník, Ekonomické lyceum Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová 1.
LIMITA FUNKCE Mgr. Martina Fainová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR POZNÁMKY ve formátu PDF.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika Osmý ročník víceletého gymnázia Moivreova věta NemM211 Listopad 2013.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Mocniny Výpočet obsahu čtverce Kolik má čtverec hvězdiček? Výpočet objemu.
Projekt Smart logistik - moderní výuka logistiky, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Příjemce: Střední odborná škola logistická a střední.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
MATEMATIKA Mocniny s celým mocnitelem. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
Mocniny s přirozeným mocnitelem
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU
Název školy: Základní škola Městec Králové
KOMBINAČNÍ ČÍSLA A BINOMICKÁ VĚTA
MOCNINY.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Mocniny s přirozeným mocnitelem
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Odmocniny Mgr. Jiřina Sirková.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Matematický žebřík – komplexní čísla
Mocniny Násobení a dělení mocnin se stejnými základy
Transkript prezentace:

MOCNINY s celým exponentem Ing. Martina Sedláková Newtonův fraktál z8-1=0 Ing. Martina Sedláková

Mocnina s celým exponentem Mocnina se Z exponentem je každý výraz an, kde a je číslo reálné a n číslo celé. Příklad: Pomocí věty o dělení mocnin upravte: 35 : 35 a11 : a11 = 30 = a0 Bez mocnin: a) 35 : 35 = 1 b) a11 : a11 = 1 Pro každé reálné číslo a  0 platí: a0 = 1. Ing. Martina Sedláková

Mocnina s celým exponentem Příklad: Pomocí věty o dělení mocnin upravte: 57 : 59 a3 : a8 Bez mocnin: = 5-2 = a-5 Pro každé reálné číslo a  0 a každé celé číslo m platí : Ing. Martina Sedláková

Příklad: Vypočítejte: Pro každá reálná a,b  0 a lib. celé n platí : Ing. Martina Sedláková

Platí analogické věty jako u N exponentu: Pro každé reálné číslo a, b  0 a každé celé číslo r, s platí: Ing. Martina Sedláková

Cvičení: Příklad 1: Vypočtěte zpaměti: Příklad 2: Vypočítejte: Ing. Martina Sedláková

Cvičení: Příklad 4: Zjednodušte: Příklad 5: Zjednodušte a výsledek zapište pomocí mocnin s přirozeným exponentem: Ing. Martina Sedláková