Dominik Švarc Tomáš Bouchala

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.18 Anotace:
Advertisements

CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_539_Př8     Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu                      
Předmět a očekávaný výstup
Hmyzožravci - elearning
Předmět a očekávaný výstup
Primáti = nehetnatci (Primates)
PRIMÁTI - OPICE Ploskochodci = těžiště těla je přesunuto na zadní končetiny. Lebka je oválnější než u jiných savců. Oči směřují dopředu = řídí se hlavně.
Primáti.
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Živorodí -VAČNATCI Říše: živočichové Kmen: strunatci
SAVCI Mammalia.
Obojživelníci Zástupci.
Výuková prezentace pro základní školy
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Primáti Martin Man Jan Dresler.
Primáti, chobotnatci Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Medvědovité šelmy Mgr. Vlastimil Homolka Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační.
Tropický deštný les SAVCI.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Čeleď: Šelmy lasicovité
Nártoun filipínský.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Primáti Kristýna Semecká 8.B
Jsou opice skutečně našimi předky?
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Orangutani.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s krtkem a způsobem jeho života Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního.
Řád: PRIMÁTI.
SAVCI.
Živočichové tropických deštných lesů (2)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
PRIMÁTI OPICE.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Poloopice Karolína Moravcová.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
PRIMÁTI OD ČEHO JE ODVOZEN NÁZEV SKUPINY PRIMÁTI? od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek ze všech skupin živočichů jsou vývojově nejpokročilejší.
SAVCI 4 PRIMÁTI.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Vejcorodí, vačnatí ČÍSLO.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Šablona : V/2 Sada: 1/24 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Irena Kotalíková Název:VY_32_INOVACE_239_Primáti Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo.
Řád: Primáti. Dělíme je na: 1.) poloopice 2.) opice.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_26_Opakování primáti
PRAŽSKÁ ZOO stavba pražské zoo Kůň převalského žirafa Lachtani
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_06_Rozmanitost přírody-živočichové v lese
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
PRIMÁTI od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
JEŠTĚŘI ( po výkladu si zapiš do sešitu)
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_PŘÍRODOPIS
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Řád: Primáti.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_16 Chudozubí
SAVCI III 12. Řád: LICHOKOPYTNÍCI kůň Převalského.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
TANY CHUDOZUBÍ LUSKOUNI ZAJÍCOVCI
PTÁCI – LETCI (ŠPLHAVCI)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Transkript prezentace:

Dominik Švarc Tomáš Bouchala Primáti Dominik Švarc Tomáš Bouchala

Charakteristika Vyvinuli se z hmyzožravců Kostra je podobná lidské Často žiji v tlupách Mozek mají nejlépe vyvinutý ze všech savců (kromě člověka) Drápy na prstech se přeměnil u většiny v ploché nehty Přizpůsobili se především životu na stromech Žijí v tropech a subtropech celého světa, mimo Austrálie

Porovnání koster (vlevo člověka, vpravo primáta)

Dělení Poloopice Opice Lidoopi

Poloopice Žiji noční způsob života V mnoha znacích se podobají hmyzožravcům Živí se hmyzem, který hledají díky dobře vyvinutému čichu Žijí pouze v pralesích Afriky, na Madagaskaru a v jižní Asii Zástupci: Lemur kata Komba ušatá

Lemur kata Název dostali podle římských Lemuros, duchů zemřelých, kteří se za nocí ozývali pekelným křikem a nářky býložravci Živí se ovocem a hmyzem Mezi typické znaky lemura katy patří dlouhý pruhovaný ocas, který pomáhá udržovat rovnováhu při skocích a slouží mu také k dorozumívání ve vysoké trávě

Opice Nejpočetnější skupina primátů Aktivita ve dne Hlavní znaky: zbrázděný mozek, oči směřující dopředu a jeden pár mléčných bradavek na hrudníku Tělo kryje srst bez podsady Živí se převážně rostlinnou potravou V obličeji mají mimické svaly, díky kterých vyjadřují radost nebo smutek a dorozumívat se Nejvíce druhů opic žije v Africe a v jižní Asii Dělení: podle tvaru nosu na ploskonosé a úzkonosé Ploskonosé Široká nosní přepážka mezi nosními otvory Žijí v Jižní Americe Chapani mají dlouhý „chápavý“ ocas Velká inteligence, dokážou používat jednoduché nástroje Zástupci: Malpa kapučínská Chápan hnědohlavý Vřešťan pláštíkový

Malpa Kapučínská Svůj rodový název získala podle kapučínských mnichů, jejichž kutny připomíná žluté zbarvení na hrdle, hlavě a ramennou, které kontrastuje s černě zbarveným zbytkem těla. Na temeni hlavy se občas objevuje černý proužek srsti připomínající tvar písmena V Jsou to denní primáti, kteří většinu času tráví na stromech, kde se živí zvláště listy, různými plody, květy, stonky a bobulemi

Zástupci: Makak bandar Úzkonosé Úzká nosní přepážka mezi nosními otvory Jejich obličej se podobá lidskému Žijí v Africe, Asii a Africe Zástupci: Makak bandar Kočkodan zelený Gueréza angolská

Kočkodan zelený Žije v subsaharské Africe a oblastí jižní a východní Afriky Žije ve vysokohorských lesích až do nadmořské výšky 4500 metrů Při shánění potravy je nejaktivnější ráno a v podvečer, přes polední horko odpočívá skrytý ve stínu. Je všežravec, živí se listy, vejci, semeny, ulovenými ptáky i drobnými živočichy (suchozemské kraby)

Lidoopi Největší a nejlépe vyvinuté opice Zakrnělý ocas a proti ostatním opicím mají řitkou srst Přední končetiny prodloužené Zadní nohy jsou silné, s velkými chodidly, což umožňuje dobře udržovat rovnováhu Díky vyvinutému mozku se lidoopi snadno učí nové činnosti Zástupci: Šimpanz učenlivý Gorila Orangutan

Gorila Rod největších žijících primátů Jsou převážně býložravé Obývají lesy střední Afriky. Jsou po šimpanzích nejbližší příbuzní člověka DNA gorily je z 98 až 99 % shodné s DNA člověka

Zápis Přizpůsobili se životu na stromech Žijí v tropech, subtropech kromě Austrálie Mají velmi dobrý znak, který jim umožňuje prostorové vidění Mozek mají ze všech savců nejlépe vyvinutý (mimo člověka) Často žijí v organizovaných tlupách Samice primátů rodí jedno mládě, o které se dlouho stará Kostra je velmi podobná lidské Zástupci: Poloopice: Lemur kata Komba ušatá Opice: ploskonosé: Malpa Kapučínská, Chápan hnědohlaví, Vřešťan úzkonosé: Makak bandar, Kočkodan zelený, Gueréza angolská Lidoopi: Šimpanz učenlivý Gorila Orangutan

Zdroje Učebnice přírodopisu pro základní školy a víceletá gymnázia (8. ročník), Ivana Vančková, Jana Skýbová, Drahuše Markvartová, Tomáš Hejda, nakladatelství Fraus 2006 http://cs.wikipedia.org/wiki/Gorila http://cs.wikipedia.org/wiki/Malpa_kapuc%C3%ADnsk%C3%A1 http://cs.wikipedia.org/wiki/Lemur_kata http://www.tomasvorel.cz/lemur-kata-lemur-catta http://www.naturephoto.cz/img/fotobanka/cebus-capucinus-2008-2163.jpg http://www.fondos10.net/wp-content/uploads/2010/05/Gorila-sentado1.jpg http://www.photomecan.eu/_data/section-1/3075_b-makak-bandar.jpg http://www.photobartik.com/photos/kockodan-zeleny-35.jpg http://www.kubikfoto.cz/pic_snimky/672_guereza_angolska_1_%28133%29.jpg http://www.konicaminolta.com/kids/endangered_animals/library/field/img/orangutan_img01-l.jpg http://www.centrumnews.cz/sites/default/files/field/image/simpanz.jpg http://data6.superhry.cz/TSO_40e1f8z/800/002/2944-800.jpg http://www.fiveblocks.com/wp-content/uploads/2011/10/wikipedia-logo.jpg http://ucebnice.fraus.cz/foto/zbozi/800.jpg

Děkujeme za pozornost dominik.svarc@email.cz tombouchaola@seznam.cz