Úvod Název práce: Stanovení klíčivosti semen ječmene jarního v závislosti na vnějších podmínkách Složení týmu: Michal Kavan, Kateřina Dolanská, Jiří Humpl.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Chemie.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Magnetohydrodynamický (MHD) generátor
Vzorce na umocnění.
9 CELÁ ČÍSLA
Rekonstrukce a sanace historických staveb h-x diagram
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
EU – OP – VK Matematika – 8.B Mgr. Václav Calábek.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Únorové počítání.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Procvičování vzorce.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Goniometrické funkce.
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2012 Signální souhrnné výsledky (tisková konference ) CERMAT
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Titulkování v České televizi podle zákona a v praxi
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Pojmy a interpretace.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Úkoly nejen pro holky.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
PŘÍRODNÍ POLYMERY CELULÓZA DOPLNĚK 1 SEM různých papírů
Transkript prezentace:

Úvod Název práce: Stanovení klíčivosti semen ječmene jarního v závislosti na vnějších podmínkách Složení týmu: Michal Kavan, Kateřina Dolanská, Jiří Humpl Škola: Gymnázium Moravská Třebová Svitavská 310

Cíl práce Sledování energie, indexu a rychlosti klíčení obilek ječmene jarního v termínu od 4.3 .2012 – 19.4. 2013 Výzkumná otázka: Je procento úspěšného vyklíčení semen v laboratorních podmínkách vyšší v porovnání s venkovními?

Pěstitelské požadavky jarního ječmene velmi náročný na půdní podmínky mělký kořenový systém nejvhodnější je černozem a hnědozem v osevním postupu bývá řazen po hnojených okopaninách

Klíčivost schopnost semene zahájit svůj růst označujeme pojmem klíčivost vyjadřuje se v procentech, to znamená, kolik semen vzklíčí ze 100 podmínky klíčení: voda, vzduch, teplota, kvalita osiva

Klíčení obilek ječmene začíná příjmem vody semenem a končí začátkem prodlužovacího růstu radikuly v embryu je spojeno s hydratací proteinů, zvýšenou respirací a počátkem prodlužování buněk radikuly, případně hypokotylu

Metodika 100 obilek ječmene jarního v laboratoři 100 obilek ječmene jarního ve venkovních podmínkách Zálivka každý den 200 ml Měření vnitřní a venkovní teploty půdy od 4.3. 2013 do 19.4. 2013 Měření vnitřní a venkovní teploty vzduchu od 4.3. 2013 do 19.4.2013 Fenologie obilek Použitá měřidla: Senzor teploty: Pasco

Měření teploty půdy číslo datum venkovní vnitřní měření teplota půdy (°C) 1 4.3.2013 6,90 18,51 2 5.3.2013 6,50 18,70 3 6.3.2013 7,20 18,90 4 7.3.2013 6,20 18,50 5 11.3.2013 4,60 18,32 6 16.3.2013 0,00 11,76 7 19.3.2013 2,45 15,75 8 26.3.2013 -0,50 10,73 9 8.4.2013 10,64 18,20 10 11.4.2013 11,43 15,70 11 17.4.2013 15,00 17,00 12 18.4.2013 15,50 17,56 13 19.4.2013 14,41 17,97

Měření teploty vzduchu číslo datum venkovní vnitřní měření teplota vzduchu (°C) 1 4.3.2013 9,82 20,00 2 5.3 2013 9,50 20,50 3 6.3.2013 9,60 21,30 4 7.3.2013 8,50 21,00 5 11.3.2013 0,22 22,24 6 16.3.2013 -1,37 17,00 7 19.3.2013 0,19 18,66 8 26.3.2013 -1,09 18,00 9 8.4.2013 14,20 20,40 10 11.4.2013 11,50 19,00 11 17.4.2013 10,72 23,00 12 18.4.2013 12,45 22,40 13 19.4.2013 12,40 22,00

Graf vnitřní a venkovní teploty půdy

Graf vnitřní a venkovní teploty vzduchu

Fenologické pozorování v laboratoři datum setí: 4.3.2013 5.3. 2013 – 10 vyklíčených obilek

6.3. 2013 – 20 vyklíčených obilek

7.3. 2013 – 30 vyklíčených obilek

10.3. 2013 – 100 vyklíčených obilek

Fenologické pozorování ve venkovních podmínkách U semen vysetých 4.3.2013 nedošlo ke klíčení Datum druhého setí: 16.4. 2013 17.4. 2013 – 10 vyklíčených obilek

18.4. 2013 –12 vyklíčených obilek

19.4. 2013 – 13 vyklíčených obilek

Výsledky měření porovnání vzorků

Velikost klíčících rostlinek v laboratoři Datum Velikost (cm) 5.3.2013 0,5 6.3.2013 1 7.3.2013 1,5 11.3.2013 2 – 3 16.3.2013 3 - 4 19.3.2013 5 - 7 26.3.2013 8 - 10 8.4.2013 11 - 14 11.4.2013 15 17.4.2013 16 - 18 18.4.2013 18 - 20 19.4.2013 20 - 25

Velikost klíčících rostlinek ve venkovních podmínkách Datum Velikost (cm) 5.3.2013 6.3.2013 7.3.2013 11.3.2013 16.3.2013 19.3.2013 26.3.2013 8.4.2013 11.4.2013 17.4.2013 0,5 18.4.2013 0,5 – 1 19.4.2013 1- 3

Energie klíčení v laboratoři procento obilek vyklíčených po 72 hodinách Energie klíčení kde n jsou počty obilek vyklíčených v čase 24, 48 a 72 hodin Energie klíčení = 60%

Energie klíčení ve venkovních podmínkách procento obilek vyklíčených po 72 hodinách Energie klíčení kde n jsou počty obilek vyklíčených v čase 24, 48 a 72 hodin Energie klíčení = 35%

Index klíčení v laboratoři kde n jsou počty obilek vyklíčených v čase 24, 48 a 72 hodin Index klíčení =2,3

Index klíčení ve venkovních podmínkách kde n jsou počty obilek vyklíčených v čase 24, 48 a 72 hodin Index klíčení =2,1

Rychlost klíčení v laboratoři kde n jsou počty obilek vyklíčených v čase 24, 48 a 72 hodin Rychlost klíčení: 7%

Rychlost klíčení ve venkovních podmínkách kde n jsou počty obilek vyklíčených v čase 24, 48 a 72 hodin Rychlost klíčení: 4,95 %

Závěry Procento vyklíčených obilek, rychlost a index klíčení v laboratoři je vyšší než u obilek vystavených vnějším podmínkám

Použitá literatura Ječmen jarní[cit. 2013-4-10]. Dostupné z :http://www.agromanual.cz/cz/atlas/plodiny/plodina/jecmen-jarni.html Zahrada v únoru [cit. 2013-4-10]. Dostupné z:http://www.ireceptar.cz/zahrada/uzitkova-zahrada/zahrada-v-unoru/?gclid=COiAnYb5srYCFdHMzAode38A2Q Semena ječmene[cit. 2013-4-10]. Dostupné z:http://vfu-www.vfu.cz/vegetabilie/plodiny/czech/Jecmen.jpg Rostlinné kličky[cit. 2013-4-10]. Dostupné z: http://rostlinne-klicky.webnode.cz/o-nas/