Kůže a vnější vlivy VY_32_INOVACE_01-19 Jolana Fialová SOU Domažlice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bezpečnost práce.
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠABLONY: INOVACE V CHEMII 52/CH21/ , VRTIŠKOVÁ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: ČLOVĚK A PŘÍRODA NÁZEV VÝUKOVÉHO MATERIÁLU: CHEMICKÉ DĚJE A REAKCE AUTOR:
Fyziologie kůže VY_32_INOVACE_01-13 Jolana Fialová SOU Domažlice
Kůže a vnější vlivy VY_32_INOVACE_01-17 Jolana Fialová SOU Domažlice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Přídatné kožní orgány Potní žlázy
NEUTRALIZACE.
PH Vypočítejte pH roztoku kyseliny chlorovodíkové o látkové koncentraci 0,01 mol.dm-3. Řešení: –    úplná disociace HCl + H2O  H3O+ + Cl- –    z reakční.
výpočet pH kyselin a zásad
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH18/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Určování pH roztoku.
VY_32_INOVACE_01-15 Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA.
Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA VY_32_INOVACE_01-11.
Nebezpečné chemické látky
Kůže a vnější vlivy VY_32_INOVACE_01-20 Jolana Fialová SOU Domažlice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_52_INOVACE_PV18.03 Téma: Neutralizace Číslo.
Kyseliny a zásady.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Neutralizace.
Radiační chemie – Katalyzátory Klára Opatrná Jakub Hofrichter.
Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA VY_32_INOVACE_01-16.
Kůže a vnější vlivy VY_32_INOVACE_01-18 Jolana Fialová SOU Domažlice
STECHIOMETRICKÉ VÝPOČTY PŘÍKLADY Chemie 8. ročník
Opakování kyseliny a zásady
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Název šablony: Inovace v přírodopisu 52/CH13/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: KYSELINY A ZÁSADY Autor:
Neutralizace.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 41.
Soutěž pana ZKUMAVKY FINÁLE.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Zástupci halogenidů Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr.
VY_32_INOVACE_01-05 Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Lékařská toxikologie Lekce II. Anorganické jedy
HYDROXIDY tříprvkové sloučeniny, které obsahují hydroxidové anionty OH- vázané na kationty kovu K I (OH) -I hydroxid draselný Na I (OH) -I.
Hydroxidy Mgr. Helena Roubalová
Hydroxidy CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_2313_CH8 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou Mgr. Eva Živná, 2011.
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
VY_32_INOVACE_CH.8.12 – SOLI- prezentace
Kyseliny, zásady, otravy jedovatými látkami, ...
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast: Stroje a zařízení Tematická oblast:Obrábění, obráběcí stroje a nástroje Téma:Chemické obrábění.
Neutralizace Vznik solí
Neutralizace Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Bezpečnost práce v chemii
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-8_03.
Vznik solí Soli vznikají reakcemi různých látek:
BÍLKOVINY.
Jak vznikají soli.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Zjednodušené sestavování a dopočítávání chemických rovnic.
Výpočtové úlohy v chemii
Hydroxidy.
Popáleniny Šárka Urbánková.
8.2 Nepostradatelné kyseliny.
Hydroxidy a jejich chemické vlastnosti
Hydroxidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Neutralizace. Je reakce kyseliny s hydroxidem, při které vzniká sůl příslušné kyseliny a voda. Při neutralizaci se uvolňuje teplo – je to exotermická.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Látky žíravé Upozornění: V rámci první pomoci při požití látek žíravých se nedoporučuje vyvolávat zvracení ! Amoniak 26% roztok, NH 3 aq. CR: 34-50S: (1/2-)26-37/38/
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Deriváty karboxylových kyselin
Kyseliny a jejich chemické vlastnosti
výpočet pH kyselin a zásad
Zásady.
11 prvky, sloučeniny- souhrnné opakování
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Jak vznikají soli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Přehled chemických vzorců
Transkript prezentace:

Kůže a vnější vlivy VY_32_INOVACE_01-19 Jolana Fialová SOU Domažlice KOSMETIKA Kůže a vnější vlivy VY_32_INOVACE_01-19

Chemické vlivy Poleptání (corrosio) a eventuální celkové intoxikace mohou být způsobeny a) kyselinami, b) zásadami, c) jinými chemickými látkami různé povahy

Poleptání způsobené kyselinami suchá nekróza kůže způsobují kyselina chlorovodíková fluorovodíková, dusičná a sírová. povrchové i hluboké.

První pomoc odstranění škodliviny okamžitém oplachování postižených míst vodou a ev. v neutralizaci slabým roztokem bikarbonátu sodného(maximálně 4,2 %) nebo slabým roztokem pufru (PBS).

Poleptání zásadami působí kolikvační nekrózu kůže a následnou vlhkou sněť. jsou bolestivější a nebezpečnější způsobují hydroxid sodný, draselný nebo vápenatý

První pomoc oplachování vodou ve velkém množství fyziologickým roztokem, ev. roztokem. 1 promil. persterilu nebo pufry

Ostatní chemické látky fenol, kde antidotem je ethylalkohol, (aplikovaný lokálně) bílý fosfor, kde je antidotem magnesium sulphuricum. (v injekční formě do svalu nebo pod kůži)

ANOTACE Kůže a vnější vlivy Výklad učitele, rozhovor s žáky. Materiál je vytvořen v dubnu 2013 v prezentačním programu PowerPoint, pro obor kosmetické služby Využití ve 2,3,4 ročníku Je doplněn animačními přechody. Materiál je určen k práci na počítači a interaktivní tabuli.

Použitý materiál http://www.lecbarany.cz/kazuistiky/toxicka -nekroza-kuze-po-aplikaci- intramuskularnich-injekci-muz-55-let http://www.vitalia.cz/specialy/zasady- prvni-pomoci/popaleniny-a-opareni/ http://www.gymberoun.cz/dokumenty/dud /2013/masnerovasklenkova/Poleptani.html http://www.gify.nou.cz/