Pascalova – Brianchonova věta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úhly v kružnici.
Advertisements

Vzájemná poloha přímky a kružnice (kruhu)
K( K, L, M, p, q ). Příklad 3 k( K, L, M, p, q ) T K L M´ L´ M K´ p q T´ q p k´ Příklady na kolineaci. Kuželosečka je dána: 3 body a 2 tečny k( K, L,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Tečna paraboly dané 3 body a směrem osy v obecném bodě
GPG Příklad 2.
Základní konstrukce Kolmice.
Konstrukce trojúhelníku ze tří stran
Úplné kvadratické rovnice
Konstrukce eliptického oblouku e(tA, tB, C). Příklad 2. Konstrukce eliptického oblouku e (t A, t B, C). A  3,4 B  1,2 C  5 F l  6 II I III a - tečna.
Geometrie pro počítačovou grafiku
autor: RNDr. Jiří Kocourek
POZNÁMKY ve formátu PDF
Tečna paraboly dané 3 body a směrem osy
59. ročník MO Soustředění řešitelů Kategorie A
Kuželosečky. Pascalova – Brianchonova věta. Důkaz.
Matematika Konstrukce úhlů 60°, 120°, 30°.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Kuželosečky - opakování
5_Kružnice, kruh Kružnice k (S, r) je množina všech bodů roviny, které mají od středu S vzdálenost r. S – střed, r – poloměr, d – průměr Platí: d = 2r.
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
HYPERBOLA Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných pevných bodů – ohnisek F 1 a F 2 stálý kladný rozdíl vzdáleností, menší než vzdálenost.
KONVEXNOST A KONKÁVNOST FUNKCE INFLEXNÍ BODY
Křivky. Tečná a oskulační rovina. 6. Křivky. Tečná a oskulační rovina Tečna křivky. z y x O P1P1 P0P0 t 1.Na křivce k zvolíme dva různé body P 0,
THALETOVA VĚTA.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
2. Statika v rovině Autor: Ing. Jitka Šenková
Vypracovala: Pavla Monsportová 2.B
Procvičování graf lineární funkce. Narýsujte graf následujících funkcí.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
KUŽELOSEČKY Tečna elipsy. KUŽELOSEČKY Tečna elipsy.
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_09.
Přímka a kuželosečka – řešené příklady
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_04.
Kótované promítání – dvě roviny
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_14.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_20.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Vektory Mgr. Alena Tichá. x y Narýsujte libovolné dva vektory se souřadnicemi (-2;3)
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Obecná rovnice přímky v rovině
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_15.
III. část – Vzájemná poloha přímky
KUŽELOSEČKY 3. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Elipsa.
VY_42_INOVACE_416_VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNICE A PŘÍMKY Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 8. ročník Vzdělávací.
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Hyperbola Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
POZNÁMKY ve formátu PDF
konstrukce, měření velikosti osa úhlu, operace s úhly
Rýsování kolmic Matematika 4. ročník Lenka Blažková 2012.
Kružnice Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík
Vzájemná poloha paraboly a přímky
Základní konstrukce Kolmice.
Matematika Parabola.
AutoCad 2012 Základy kreslení Kruhový oblouk
Sestrojení úhlu o velikosti 60° pomocí kružítka.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Konstruktivní úlohy na rotačních plochách
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Trojúhelník 1 trojúhelník ABC určují tři různé body A, B, C, které neleží v přímce.
Transkript prezentace:

Pascalova – Brianchonova věta

Pascalova – Brianchonova věta. Příklad 1. Kuželosečka je dána pěti body A, B, C, D, E. Žádné tři neleží na přímce. Určete další bod kuželosečky. II 1 2 3 4 5 6 1 I III 1. Očíslujeme body a zvolíme bodem A přímku a …  6. bod 2. I W [ 12, 45 ] A 1 B 4 3. II W [ 23, 56 ] … nejde, není bod 6 p I 4. III W [ 34, 61 ] 5. III I  p  II W [ 23, p ] III C 2 6. F W [ II 5, a ]… 6. bod E 3 F 6 D 5 II a …libovolná  6. bod

II 1 2 3 4 5 6 1 I III b - tečna p - Pascal l 6 a - tečna III F e (tA , tB , C) II Příklad. Konstrukce eliptického oblouku e (tA , tB , C) . 1 2 3 4 5 6 1 1. Očíslujeme body a do bodu A vložíme dva vrcholy A 3,4 B vložíme dva vrcholy B 1,2 a C 5. I III 2. Zvolíme libovolnou přímku l  6. bod oblouku b - tečna p - Pascal l 6 a - tečna 3. Určíme Pascalovu přímku p  [ I II ], kde I  [12 * 45 ], II  [23 * 56 ] III 4. Určíme III bod Pascalovy přímky p III  [ I II ]W [3 4 ] … tečna a F A 3,4 II B 1,2 5. Určíme bod hledaný 6. F F  [ B III ]W [5 6 ] C 5 I

Konec