Nabídka vzdělávacích lekcí pro školy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Literatura pro děti a mládež
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Novinky z fondu Sukovy studijní knihovny literatury pro mládež
Pohádky pro společné čtení
Služby čtenářům a uživatelům Dětští čtenáři
 Lomnice n. Lužnicí je město s 1800 obyvateli  Knihovna sousedí s budovou školy ( cca250 žáků)  Máme také mateřskou školu ( cca 70 dětiček)  Aktivní.
Moje dětství s knihou knižní hrdinové
Netradiční formy práce s knihou Knihovna Gymnázia Příbram Netradiční formy práce s knihou Knihovna Gymnázia Příbram Edita Vaníčková Makosová.
ČINNOST DĚTSKÝCH KNIHOVEN VE VSETÍNĚ
Základní škola Slavičín-Vlára Školní knihovna aneb naše Školní informační centrum.
Komiks Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Čítárny.cz – Web o dětských knížkách a čtenářství Veronika Peslerová Olomouc, červen 2007.
Regionální literatura ve venkovských knihovnách Přibližování historie regionu a vytváření vztahu k místu, kde žijeme.
VY_ 32_INOVACE_Čj.Žá.18.
TÝMOVÁ SBOROVNA LEKTOŘI: Mgr. Tomáš Habart, Mgr. Adéla Lábusová
Kulturně-vzdělávací aktivity NPMK Ing. Eva Rezková, NPMK.
M ÍSTNÍ KNIHOVNA P ASOHLÁVKY Knihovnice Alena Kratochvílová
1. 2 Obsah Nabídka služeb Číselné údaje Oddělení pro dospělé Studovna Hudební oddělení Oddělení pro děti a mládež Městské informační centrum Knihkupectví,
České děti jako čtenáři v roce 2013 Kroměříž Vít Richter Národní knihovna ČR
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Co nám kniha prozradí Zpracovala: Bc. Jarmila Havelková
FANTASTICKÁ LITERATURA
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu
ILUSTRACE Vytvořila: Klára Tlamková Konzultant: Mgr. Věra Chlupová.
Rozfoukané pohádky Určeno pro MŠ a 1.tř. ZŠ Beseda s převážně praktickou částí (celkově tvořena ze 2 částí) Zpracovala: Bc. Jarmila Havelková.
UŽ SE VYZNÁM V KNIHOVNĚ Knihovnická lekce s praktickým procvičováním získaných znalostí.
ČEŠTÍ ILUSTRÁTOŘI.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Spisovatelé dětské literatury
Didaktika geografie.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_33.
České děti jako čtenáři v roce 2013/2014 Praha UISK Vít Richter Národní knihovna ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBOR: Český jazyk a literatura.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Ilustrace Heleny Zmatlíkové Anotace: Seznámení s ilustracemi Heleny Zmatlíkové Autor:
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_16_CJ_DOPLŇKOVÁ ČETBA.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Městská knihovna Sezemice Sezemice. Nejžádanější žánry v knihovně Romány historické Romance Detektivky Thrillery,horory, sci-fi Naučná literatura Dětská.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
SŠ, ZŠ A MŠ, KARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Povídka, pověst, pohádka, bajka Ověřeno: 5. ročník, V. třída Cílová skupina: žák základní školy praktické.
Literatura = písemnictví Jeden z druhů umění, písemné záznamy. Rozdělení: a) odborná literatura b) krásná literatura = BELETRIE c) jednací písemnosti (př.
OBECNÁ CHARAKTERISTIKA LITERATURY Mgr. Michal Oblouk.
–  významný český spisovatel literatury pro mládež  redaktor několika dětských časopisů a zážitkový pedagog.
Projekty na podporu čtenářství I. děti Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Klub dětských knihoven.
Popis projektu Termín realizace projektu: březen 2011 Cílová skupina: Žáci 4. a 5. tříd Použitý titul: Lindgren, Astrid: Pipi Dlouhá punčocha. 8. rozšíř.
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Ilustrace Josefa Lady Anotace: Seznámení s ilustracemi Josefa Lady Autor: Mgr. Vladimíra.
125 let od první zmínky knihovny 95 let od založení knihovny v Loučce.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Jaroslava Lioliasová NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_LIDOVÁ_SLOVESNOST TEMA: Světová literatura pro.
Venkovní aktivity na podporu čtenářství
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Literatura pro děti 3 VY_32_INOVACE_12
BÝT CHYTRÝ JE PRIMA, BÝT MOUDRÝ JE DŘINA.
MĚSTSKÁ KNIHOVNA LANŽHOT Jitka Petrlová
Čtenářsky podnětné prostředí
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Knihovnická procházka Prahou Petra Ambrušová a Ivana Šnoblová K1
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Název Česká literatura Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_19_CJI_LITERÁRNÍ ŽÁNRY
Podpora dětského čtenářství
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
v knihách pro děti a mládež
MIKULOVSKÉ OZVĚNY 58. ZLÍN FILM FESTIVALU 8.–
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Studenti, vítejte! Jméno učitele.
Vítejte milí žáci/studenti!
ČÍST JE STEJNĚ KRÁSNÉ A ZDRAVÉ JAKO BĚHAT...
ČÍST JE STEJNĚ KRÁSNÉ A ZDRAVÉ JAKO BĚHAT...
ČÍST JE STEJNĚ KRÁSNÉ A ZDRAVÉ JAKO BĚHAT...
ČÍST JE STEJNĚ KRÁSNÉ A ZDRAVÉ JAKO BĚHAT...
Transkript prezentace:

Nabídka vzdělávacích lekcí pro školy Městská knihovna beroun

Dobrý den, níže nabízíme přehled nejčastěji pořádaných vzdělávacích lekcí pro děti předškolního věku a žáky základních a středních škol se zaměřením na knihy, četbu a literaturu. Během našich pořadů se žáci seznámí s knihovnou a jejími službami, stejně tak s knihou a způsobem vyhledávání informací. Na základě úzké spolupráce se školou a vzájemné předchozí dohody jsme schopni vypracovat besedu i na jiné téma.

Mateřské školy

První návštěva v knihovně Pohádky pro nejmenší co, jak a proč v knihovně jak se správně chováme ke knížkám proč je tak důležité číst jaké knížky si můžeme v knihovně půjčit a prolistovat volná četba Pohádky pro nejmenší povídání o pohádkách předčítání povídání o zvířátkách

Základní školy

První návštěva v knihovně co, jak a proč v knihovně jak se správně chováme ke knížkám proč je tak důležité číst jaké knížky si můžeme v knihovně půjčit a prolistovat volná četba pro všechny ročníky beseda je vedena stejným způsobem jako u MŠ, vždy s ohledem na věk dětí, které přijdou do knihovny poprvé

Pohádky jak pohádky vznikaly pohádkové básničkové hádanky pohádkové předměty a kouzla rozdíl mezi klasickou a moderní pohádkou práce s pohádkovými knihami na základě domluvy samostatná i skupinová práce s textem volná četba 1. a 2. třída

Poezie se zaměřením na Františka Hrubína co je poezie co je verš a rým hry na pátrání po rýmech a na ozvěnu František Hrubín a Špalíček pohádek přebásněné pohádky samostatná recitace a práce ve skupině 1. a 2. třída

Čtyřlístek a další komiksy co je komiks komiks a klasická literatura povídání o českém kultovním komiksu Čtyřlístek: přátelství, parta, vzájemná pomoc, ten umí to a ten zas tohle, tolerance, slušné chování lidské charaktery práce s textem ve skupině, doplňovačka, kvíz 2. a 3. třída

Zvířata a zvířecí hrdina v literatuře rozdíl mezi naučnou literaturou a beletrií v praktických ukázkách básničkové hádanky domácí mazlíčci, jak se chováme ke zvířátkům práce s knihou s tematikou zvířecího hrdiny podle věku dětí 2. až 4. třída

Příběhy o dětech dětský hrdina v literatuře ukázky knih, kde jsou hlavními hrdiny děti rodinné vztahy, vztahy mezi rodiči a dětmi, sourozenci, dětmi a prarodiči práce s knihou: Petra Dvořáková – Julie mezi slovy Ivona Březinová – Útěk Kryšpína N. skupinová práce s knihou: Klára Smolíková – Na hradě Bradě 3. a 4. třída

Astrid Lindgrenová stručně o životě Astrid Lindgrenové průřez literární tvorbou práce s knihou: Děti z Bullerbynu, Pipi Dlouhá Punčocha 3. a 4. třída

Detektivní příběhy pro děti co je to detektivka typy detektivních příběhů pro děti kdy je kniha dobrodružná a kdy se jedná o detektivku? historická detektivka doporučené knihy - ukázky skupinová práce s textem 4. a 5. třída

Sci-fi a fantasy co dělá z knihy „fantasy“ a co je sci-fi? fantazie, snění, příběhy, vlastní tvorba fantasy tvorové literatura „meče a magie“ průřez fantasy a sci-fi tvorbou, tipy na samostatnou četbu práce s knihou: G. R. R. Martin – Ledový drak 4. a 5. třída

Jaroslav Foglar a Hoši od Bobří řeky stručně o životě Jaroslava Foglara průřez literární tvorbou pojmy: modrý život, lov Bobříků, ježek v kleci práce s knihou: Hoši od Bobří řeky skupinové i samostatné úkoly se čtenými ukázkami 5. třída

Ilustrátoři dětských knih Co je ilustrace, ilustrátor Seznámení s nejznámějšími ilustrátory dětských knih: J. Lada, H. Zmatlíková, R. Pilař, O. Sekora, J. Trnka, Z. Miler Práce s knihami a ilustracemi 3. – 4. třída

Advent vysvětlení pojmu advent v literatuře vánoční tradice seznámení s knížkami s vánoční tematikou společné čtení vánočního příběhu knížka pod stromeček pro všechny ročníky

Historie v literatuře Svatá Ludmila a její vztah k regionu (4. - 5.ročník) Leonardo da Vinci a jeho doba (4. - 5.ročník) Kniha Ivony Březinové Ďasík a Ďáblík (3. ročník) 3. – 5. ročník

Pověsti Co je pověst, vznik pověstí Staré pověsti české Regionální pověsti Staré řecké báje a pověsti 3. – 5. ročník

Regionální autoři Podle výběru: Jiří Kahoun František Nepil 2. – 5. ročník

Naučná literatura Encyklopedie Vysvětlení pojmů naučná literatura – encyklopedie Rozdíl mezi naučnou literaturou a beletrií Jednotlivá odborná témata Práce s knihami 4. – 5. ročník

Čarodějnice Povídání o čarodějnicích (Morana, odchod zimy/pohádková bytost) Ukázky knížek, úryvky (R. Dahl – Čarodějnice) Práce s textem (nedokončená pohádka) 3. – 4. ročník

Současná světová literatura pro mládež Literatura pro teenagery nejsou jen upíři a romantika Trocha historie Young adult nakladatelství Světoví autoři Seznámení s novými a zajímavými tituly Současná světová literatura pro mládež 6. – 9. ročník

Střední školy

Informatika seznámení se službami knihovny způsoby vyhledávání v knihovním fondu zdroje zdigitalizovaných knih české klasické literatury pro všechny ročníky

Vývoj písma a knihy seznámení s historickými druhy písma způsoby zaznamenávání formáty písemných pramenů vznik knihy vynález knihtisku pro všechny ročníky

Informace k lekcím časová náročnost lekce je přibližně 1 vyučovací hodina – vždy podle dohody s pedagogem pracujeme vždy s jednou školní třídou děti si nenosí do knihovny žádné pomůcky vzdělávací lekce jsou zdarma na knihovnickou lekci je nutné se předem objednat

Kontakty Oddělení pro děti Oddělení pro dospělé čtenáře Mgr. Jitka Šímová – 311 621 947 Oddělení pro dospělé čtenáře Alena Zajícová – 311 621 947 Pobočka Sídliště Lucie Anýžová, DiS. – 311 622 782