Početní výkony s celými čísly: násobení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlomky Násobení zlomků..
Advertisements

Zlomky Sčítání zlomků..
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Sčítání celých čísel.
Sčítání a odčítání výrazů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Rovnost, rozšiřování a krácení.
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Počítáme s celými čísly
Matematika a její aplikace
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Celá čísla Násobení.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Násobení mnohočlenů.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Násobení racionálních čísel
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Násobení celých čísel (- 5). (- 3) = 4. (- 2) = (- 10). (- 7). (+ 9). (- 3) = Obsah: 1.Titulní strana, obsahTitulní strana, obsah 2.PostupPostup 3.Určení.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Racionální čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Zlomky Čísla smíšená..
Dělitelnost přirozených čísel
1. Najdi násobky čísel 4 a Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Složitější složené zlomky
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Úvod. Porovnávání celých čísel.
Zlomky Složené zlomky..
Zlomky Sčítání zlomků..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Dělitelnost přirozených čísel
Početní výkony s celými čísly: násobení
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Pojem zlomek a jeho zápis.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Zlomky Dělení zlomků..
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
KMT/DIZ2 CELÁ ČÍSLA (možnosti jejich zavedení, významy znaménka "-", porovnávání celých čísel, operace s celými čísly ) konstrukce množiny celých čísel.
Početní výkony s celými čísly: dělení
Početní výkony s celými čísly: násobení
Zlomky Složené zlomky..
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky Čísla smíšená..
Zlomky Čísla smíšená..
Úvod Porovnávání celých čísel
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
Početní výkony s celými čísly: dělení
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky Čísla smíšená..
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Transkript prezentace:

Početní výkony s celými čísly: násobení Celá čísla Početní výkony s celými čísly: násobení

+2.(+4)= 2.4= 8 +2.(4)= 2.(4)= 8 2.(+4)= 2.4= 8 2.(4)= 8 Násobení celých čísel. Násobíme-li dvě čísla kladná, výsledek je kladný. +2.(+4)= 2.4= 8 Je-li na začátku příkladu či závorky kladné číslo, znaménko + obvykle nepíšeme. +2.(4)= 2.(4)= 8 Násobíme-li číslo kladné a číslo záporné nezávisle na pořadí, je výsledek záporný. 2.(+4)= 2.4= 8 Je-li na začátku příkladu či závorky kladné číslo, znaménko + obvykle nepíšeme. Násobíme-li dvě čísla záporná, výsledek je kladný. 2.(4)= 8

Stejná znaménka dávají + (plus). Opačná znaménka dávají  (mínus). Násobení celých čísel. + . + = + + .  =   .  = +  . + =  Stejná znaménka dávají + (plus). Opačná znaménka dávají  (mínus). Pomůcka: Taky si můžete spočítat čárečky, plus má dvě čárečky a mínus jednu. Vyjde-li vám číslo liché, je výsledek záporný. A naopak, vyjde-li vám číslo sudé, je výsledek kladný.

Násobení celých čísel. Pomůcka: Taky si můžete spočítat a sečíst čárečky, plus má dvě čárečky a mínus jednu. Vyjde-li vám číslo liché, je výsledek mínus. A naopak, vyjde-li vám číslo sudé, je výsledek plus. + . + = + + .  =  4 ? 3 ?  .  = +  . + =  2 ? 3 ?

2.(2).(+3).(5).(3).(1) = 180 2.(2).(+3).5.(3).(1) =  180 Násobení celých čísel. Násobení většího počtu celých čísel „najednou“. Pro výsledné znaménko je rozhodující počet záporných čísel, jinými slovy počet „mínusů“. 2.(2).(+3).(5).(3).(1) = 180 1.) Je-li záporných čísel sudý počet, výsledek bude kladný. 2.(2).(+3).5.(3).(1) =  180 2.) Je-li záporných čísel lichý počet, výsledek bude záporný.

A nyní něco na procvičení - poprvé. Vypočítej:  2 .(+ 4) = 0 .( 45) = 7 . 8 = (+ 34) .(+ 23) =  5 .( 9) = ( 54) .(+ 5) = 9 .( 2) = (+7) .(  20) = ( 11) .( 5) = ( 40) .( 65) = 6 .( 15) = (+ 60) . 30 =  5 . 0 =  66 .1 =  32 . 40 = 1 .( 1) = (+ 2) .( 67) = 60 .( 60) =  1 .( 48) =  43 . 0 = 234 .( 100) = 50 .( 5) = Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení - poprvé. Řešení:  2 .(+ 4) =  8 0 .( 45) = 7 . 8 = 56 (+ 34) .(+ 23) = 782  5 .( 9) = 45 ( 54) .(+ 5) =  270 9 .( 2) =  18 (+7) .(  20) =  140 ( 11) .( 5) = 55 ( 40) .( 65) = 2600 6 .( 15) =  90 (+ 60) . 30 = 1800  5 . 0 =  66 .1 =  66  32 . 40 =  1280 1 .( 1) =  1 (+ 2) .( 67) =  134 60 .( 60) =  3600  1 .( 48) = 48  43 . 0 = 234 .( 100) =  23400 50 .( 5) =  250

A nyní něco na procvičení – podruhé. Vypočítej: 5 .( 2).4.(+ 6).( 2) = 3.( 7).( 4).6.8 =  1.( 5).( 9).(+ 2).5.(+ 6) = 4.( 6).3.2.(+ 7).( 9).( 2) = 4.2.( 1).2.( 1).( 5) =  4.( 6).( 5).(+ 7).2.( 1) =  2.(+ 1).( 2).1.( 5).1 =  40.( 4).(+ 32).( 32).0.40 =  1.(+ 3).( 1).4.( 2) =  4.(+ 3).( 5).7.( 1).( 4) = 1.4.( 2).( 2).1.( 2) = Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení – podruhé. Řešení: 5 .( 2).4.(+ 6).( 2) = 480 3.( 7).( 4).6.8 = 4032  1.( 5).( 9).(+ 2).5.(+ 6) =  2700 4.( 6).3.2.(+ 7).( 9).( 2) =  18144 4.2.( 1).2.( 1).( 5) =  80  4.( 6).( 5).(+ 7).2.( 1) = 1680  2.(+ 1).( 2).1.( 5).1 =  20  40.( 4).(+ 32).( 32).0.40 =  1.(+ 3).( 1).4.( 2) =  24  4.(+ 3).( 5).7.( 1).( 4) = 1680 1.4.( 2).( 2).1.( 2) =  32

A nyní něco na procvičení - potřetí. Vypočítej: Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení - potřetí. Řešení:

A nyní něco na procvičení - počtvrté. Vypočítej: Klikni pro zobrazení výsledků.

A nyní něco na procvičení - počtvrté. Řešení:

Násobení celých čísel – shrnutí: Násobení dvou čísel: 2 . 4 = 8  2.( 4) = 8 Mají-li obě násobená čísla stejná znaménka, výsledek je kladný. 2 .( 4) =  8  2 .(+ 4) =  8 Mají-li dvě násobená čísla různá znaménka, výsledek je záporný.

Násobení celých čísel – shrnutí: Násobení více čísel:  2.3.( 4).(+1) = 24 Je-li mezi násobenými čísly sudý počet záporných čísel, výsledek bude kladný.  2.3.( 4).( 1) =  24 Je-li mezi násobenými čísly lichý počet záporných čísel, výsledek bude záporný.