Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jitka Krupičková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká republika a její státní symboly.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_19_Národní buditelé
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Identifikátor materiálu: EU OPVKICT2-4/Vl05
Opakování
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D8_11 Sada DUMDějepis 8 PředmětDějepis Název materiáluNárodní buditelé Anotace Prezentace seznamuje s národními.
Za předpokladu použití učebnice Čítanka pro 5. ročník a psacích potřeb
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Česká hymna a Státní symboly
Josef Kajetán Tyl
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Národní obrození 80. léta 18.století – rok 1848
Osobnosti národního obrození
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Státní symboly ČR 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VY_32_INOVACE_18_Národní obrození Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Počátky Národního obrození
Josef Kajetán Tyl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
HYMNA ČR.
Národní obrození.
Elektronická učebnice - I
Divadlo ve třetí etapě národního obrození Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2PRV2,3_23.
NÁRODNÍ OBROZENÍ M. Kryška. = snaha o emancipaci českého národa. vyznačuje se: Uvědomováním si vlastního národa. rozvoj dějepisectví. Obrodou národního.
. „Kdo nemá peněz je chud, kdo nemá druha je chudší, kdo nemá srdce je nejchudší.“ „Kdo nemá peněz je chud, kdo nemá druha je chudší, kdo nemá srdce je.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Národní obrození Téma: Člověk a jeho svět - Dějiny ČR Číslo.
NÁRODNÍ OBROZENÍ. NÁRODNÍ OBROZENÍ (poslední čtvrtina 18. století a 1. pol. 19. století) ● proces utváření novodobého českého národa ● vznik novodobé.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
Národní obrození Začátek: 2. polovina 18. století.
Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“. Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“ VY_32_Inovace_18 MJ-3 PaedDr.Jitka Mužíková ZŠ a MŠ Nedašov.
Státní symboly Vlastivěda 5.ročník Zpracovala: Mgr.Dana Kučerová.
České země ve 2. polovině 18. století
Test k ověření znalostí z HV
VY_32_INOVACE_447 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_03 Název Divadlo a noviny počátku Národního.
19. století opakování.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ANOTACE: Určeno pro žáky 1.stupně ZŠ Motivace a nácvik státní hymny
ČESKÁ STÁTNÍ HYMNA ICT 2 –
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV
Národní obrození 5. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Jasně, jsi fakt hustej! zpět.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Název materiálu: Národní obrození
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Mgr. Iva Štancíková Člověk a jeho svět Vlastivěda národní obrození 5
Státní symboly VY_32_INOVACE_17
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Národní obrození Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_08_Česká historie.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Mgr. Jablečníková Jarmila ZŠ Horní Slavkov
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jitka Krupičková Název: VY_52_INOVACE_28_Národní obrození Téma: Člověk a jeho svět - Vlastivěda Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0305

Nadvláda němčiny Na území habsburské říše žilo mnoho rozličných národů To vedlo k tomu, že si lidé na úřadech mezi sebou nerozuměli Habsburkové hovoří německy Jedinou úřední řečí v celé říši bude němčina V českých zemí nastává období poněmčování Česky mluví jen prostí lidé na venkově

Počátky národního obrození Chlapci z venkova přicházejí do města na studia. Stávají se z nich učitelé, umělci, vědci… Začínají si uvědomovat, že je třeba češtinu jako jazyk předků ZACHRÁNIT Říkáme jim vlastenci nebo národní buditelé Píší se české knihy a překlady knih z jiných jazyků

Vzniká první české knihkupectví Česká expedice

K šíření češtiny přispívá i divadlo K šíření češtiny přispívá i divadlo. Divadelní hry se hrají v dřevěné Boudě na Koňském trhu. Tomuto procesu se říká národní obrození. Český jazyk byl zachráněn. 1780 - 1850

Josef Kajetán Tyl Dramatik a herec Napsal řadu divadelních her Nejslavnější – Fidlovačka aneb žádný hněv a rvačka Zde v ní roku 1834 poprvé zazněla píseň Kde domov můj, která se rozšířila mezi lidi a v roce 1918 se stala částí státní hymny

Text: J. K. Tyl Hudba: F. Škroup

Zdroje Život v 18. století Dostupné jako volné dílo z www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wenceslas_Square_end_of_19th_century.jpg Video z http://www.youtube.com/watch?v=SNNT0txN9FI