VY_12_INOVACE_Pel_III_12 Funkce – grafické řešení soustavy rovnic

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_04_09 Zpracovala:RNDr. Lucie Cabicarová.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
AnotacePrezentace, která se zabývá grafickém řešením soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný.
Exponenciální funkce Körtvelyová Adéla G8..
Průsečík grafu s osou x a y
Funkce Základní pojmy. Funkce - Základní pojmy Základní pojmy Funkce  Funkce je pravidlo, které každému reálnému číslu z určité podmnožiny množiny 
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
 y = ax + b a, b … koeficienty – reálná čísla a nesmí být rovno 0 byla by to konstantní funkce  Grafem každé lineární funkce je přímka.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Graf funkce Graf = množina bodů, jejichž souřadnice splňují předpis dané fce. Př.: Leží bod A[-2;7] na grafu fce dané rovnicí y=6x +19 ? Řešení: y=6x.
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
RISKUJ Lineární rovnice Určete rovnici přímé úměrnosti, jestliže její graf prochází bodem D[1/2; 3] Ř ešení: y = ax 3 = ½.a /.2 6 = a a.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_SU_3_06.
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
S omezeným definičním oborem
Soustava lineárních rovnic
VY_32_INOVACE_Pel_I_10 Výrazy lomené – krácení
12. Průsečíky se souřadnými osami
VY_32_INOVACE_Fi_III_22 Název Státní vlajky zemí EU Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
VY_32_INOVACE_Fi_III_8 Název Cestovní ruch Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_24 Název Státní poznávací značky motorových vozidel evropských zemí Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák FUNKCE – lineární Co znamená lineární? Jak souvisí lineární funkce s přímou.
VY_32_INOVACE_Fi_III_25 Název Státní vlajky zemí světa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
VY_12_INOVACE_Pel_III_23 Kužel
VY_32_INOVACE_Fi_II_14 Název Evropa - regiony
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Zaokrouhlování čísel do na stovky a tisíce
VY_42_INOVACE_68_Závěrečné opakování – soustava rovnic
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Grafické řešení lineárních rovnic
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_19
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
VY_32_INOVACE_Mil_II_17 Obsah obdélníku
VY_32_INOVACE_Mil_II_08 Osově souměrné útvary
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
VY_32_INOVACE_Sib_II_06 Početní úkony
VY_12_INOVACE_Pel_III_10 Funkce – průsečíky s osami
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Konstrukce čtverce, obdélníku Název projektu: OP VK
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
VY_32_INOVACE_Fi_II_06 Název Asie – opakování, soutěž
Příklady s lineární funkcí
Pravoúhlá soustava souřadnic
VY_32_INOVACE_Mil_III_05 Římské číslice
VY_12_INOVACE_Pel_III_05 Funkce – přímá úměrnost
VY_32_INOVACE_Mil_II_11 Obvod čtverce
FUNKCE 4. Graf funkce - úvod
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Transkript prezentace:

VY_12_INOVACE_Pel_III_12 Funkce – grafické řešení soustavy rovnic Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Michal Pelíšek

Soustavy rovnic – grafické řešení x – 1 = y 1) Obě rovnice uprav na tvar y = k.x + q - 3x – 6y = - 18 + 3x - 3x – 6y = - 18 + 3x -6y = 6x – 18 y = x - 1 y = - x + 3 y = - x + 3 Každá z rovnic je rovnicí jedné funkce. Sestroj jejich grafy v jedné soustavě souřadnic

Soustavy rovnic – grafické řešení 2) Pro obě upravené rovnice sestroj graf x -2 2 y = x - 1 -1 -2 -3 -4 -5 1 2 3 4 5 y x 6 y = - x +3 -3 -1 1 y = x - 1 x -2 2 y = - x + 3 5 3 1 3) Průsečík obou grafů je bod, jehož souřadnice vyhovují oběma předpisům funkcí = jsou řešením soustavy [x;y] = [2; 1]

Soustavy rovnic – grafické řešení 1) Obě rovnice uprav na tvar y = k.x + q 2) Pro obě rovnice sestav tabulku, zvol vhodné hodnoty x a dopočítej y. 3) Sestroj grafy obou funkcí 4) Souřadnice průsečíku obou grafů jsou řešením zadané soustavy rovnic.

Soustavy rovnic – grafické řešení Vyřeš soustavu rovnic: 3x – 6y = 0 5x + 2y = 18 3x – 6y = 0 5x + 2y = 18 – 6y = -3x 2y = -5x + 18 y = 0,5x y = -2,5x + 9 sestav tabulky, zvol vhodné hodnoty x a dopočítej y.

Řeš graficky soustavu rovnic x -2 2 y = 0,5x y = -2,5x + 9 -1 -2 -3 -4 -5 1 2 3 4 5 y x 6 -1 1 x 2 4 y = -2,5 x + 9 9 4 -1 y = 0,5x [x;y] = [3; 1,5]

Datum vytvoření: 24. 03. 2012 Ročník: devátý Předmět: matematika Anotace: prezentace seznámí žáky s grafickým řešením soustavy rovnic