Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromotor.
Advertisements

ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhElektrodynamika.
Fy_103_Elektromagnetické jevy_Elektromagnetická indukce Autor: Mgr. Libor Sovadina Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 9 Tematický okruhElektrický proud.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Sekty Novák.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Monika Jáglová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4B_09_Česká.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 14 TÉMA: Elektromotor ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 11 TÉMA: Použití elektromagnetu.
Elektromotory Elektromotory jsou stroje, které přeměňují elektrickou energii na mechanickou práci.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
STEJNOSMĚRNÝ ELEKTROMOTOR
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – nížiny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Elektromagnetická indukce
VY_32_INOVACE_B3 – 16 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Státní symboly státní znak velký a malý státní vlajka státní hymna
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a záření – DETEKCE IONIZUJÍCÍHO ZÁŘENÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Kubické elementární buňky
F-Pn-P068-Mikroskop PAPRSKOVÁ OPTIKA 9. MIKROSKOP.
PAPRSKOVÁ OPTIKA 8. ZVĚTŠENÍ DALEKOHLEDU
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Člověk a voda – HYDROSTATIKA
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
SKLÁDÁNÍ VEKTOROVÝCH VELIČIN
Sdělovací technika– POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Název školy: Základní škola T. G
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – PRINCIPY PŘÍSTROJŮ
Měření fyz. veličin – PRINCIPY PŘÍSTROJŮ
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
Transkript prezentace:

Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS F-Pn-P018-Reproduktor Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS REPRODUKTOR Možnosti výklad animace o prezentaci konec

Reproduktor se skládá z permanentního magnetu,… …která je připevněna na akustické membráně. Membrána s cívkou se může pohybovat vpřed a vzad na pružném okraji. …elektromagnetické cívky,…

Ze zdroje elektrického signálu přichází do cívky elektrický proud Ze zdroje elektrického signálu přichází do cívky elektrický proud. Vzniká magnetické pole. S J Magnetické pole cívky a permanentního magnetu vyvolají magnetickou sílu.

Cívka je přitažena k permanentnímu magnetu. Membrána se vtáhne směrem do reproduktoru a pohne vzduchem ve svém okolí, tím vzniká zvuk.

Při přerušení elektrického proudu se membrána pružností okraje vrací na své původní místo, tím opět rozhýbává vzduch v okolí a vzniká zvuk.

Vzniklá síla míří opačným směrem než bylo v předešlém případě. Při změně polarity elektrického proudu se změní i orientace magnetického pole cívky. Vzniklá síla míří opačným směrem než bylo v předešlém případě. S J

To celé se neustále opakuje... Membrána je pak vytlačena směrem z reproduktoru čímž opět pohne vzduchem ve svém okolí a vzniká zvuk. To celé se neustále opakuje...

S J

S J

Prezentace Reproduktor Zdroje a použitá literatura: Reproduktor. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012-01-21]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Reproduktor KOSINA, Lukáš. O reproduktorech. ReproMania.NET [online]. 20.04.2005, 21.10.2008 [cit. 2012-01-21]. Dostupné z: http://www.repromania.net/teorie/o-reproduktorech.php Prezentace byla vytvořena v rámci projektu: „Přechod na komplexní multimediální výuku na Gymnáziu Jaroslava Vrchlického v Klatovech“