F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2018

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Citrátový cyklus a Dýchací řetězec
CYKLUS KYSELINY CITRONOVÉ KREBSŮV CYKLUS
Mangan.
Redoxní reakce = Oxidačně-redukční reakce (učebnice str. 60???)
Typy chemických reakcí
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Chemie 9.ročník Mgr. Daniela Ponertová
D-prvky.
VIII. OXIDAČNĚ - REDUKČNÍ (REDOX) REAKCE
Citrátový cyklus a Dýchací řetězec
Vyčíslení chem. rovnic.
Klasifikace chemických reakcí
OXIDAČNĚ REDUKČNÍ REAKCE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_46.
Redoxní reakce Reakce, při kterých probíhá současně REDukce a OXidace chemických látek.
CITRÁTOVÝ CYKLUS (KREBSŮV CYKLUS, CYKLUS KYSELINY CITRONOVÉ)
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE.
PaedDr. Ivana Töpferová
Redoxní reakce.
ÚPRAVA OXIDAČNĚ REDUKČNÍ ROVNIC
DÝCHACÍ ŘETĚZEC. enzymy jsou umístěny na vnitřní membráně mitochondrií získání energie (tvorba makroergických vazeb v ATP) probíhá oxidací redukovaných.
Kyslík.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2014
Inovace profesní přípravy budoucích učitelů chemie CZ.1.07/2.2.00/ I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í Tento projekt je spolufinancován.
Heterocyklické sloučeniny
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Cyklus kyseliny citrónové, citrátový cyklus.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_232 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Petr Křížek Předmět Chemie.
Molekula Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_45.
1) Podmínka zachování druhu atomů - Na levé i pravé straně chemické rovnice nesmí chybět žádný druh atomů reagujících látek, může však být obsažen v látce.
REDOXNÍ REAKCE Chemie 9. ročník
CHEMICKÁ REAKCE-PŘÍKLADY Chemie 8. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2014 Vyučující: Prof. Jiří Kozelka, Biofyzikální Laboratoř, Ústav fyziky kondenzovaných.
Vlastnosti uhlíku, vzorce a vazby v organické chemii
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák REDOXNÍ REAKCE.
Organická chemie Vlastnosti uhlíku, vzorce a vazby v organické chemii Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a.
Chemické reakce. Chemická reakce je děj, při kterém z výchozích chemických látek vznikají jiné chemické látky. Výchozí chemické látky = REAKTANTY Vzniklé.
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Ch_019_Chemická reakce_Redoxní reakce Autor: Ing. Mariana Mrázková
Redoxní reakce.
… aneb oxidace a redukce dohromady
Anorganická chemie Obecné pojmy a výpočty.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_07_Molekuly
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8
Chemické sloučeniny, chemická vazba, molekula
Texas A&M University.
© Biochemický ústav LF MU (E.T.) 2012
Atomy a molekuly. Vypracoval: Lukáš Karlík
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2017
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Chemická sloučenina, molekula, chemická vazba
Částicové složení látek
Redoxní reakce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-05
Agrochemie – 3. cvičení.
Anorganická chemie Obecné pojmy a výpočty.
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.43_Atom_a_molekula Datum:
Biochemie – Citrátový cyklus
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2015
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2016
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2018
F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2017
Transkript prezentace:

F1190 Úvod do biofyziky Masarykova Univerzita Podzimní semestr 2018 Řešení ke cvičením z 26.10.2018 Vyučující: Prof. Jiří Kozelka, Biofyzikální Laboratoř, Ústav fyziky kondenzovaných látek, PřF MU, Kotlářská 2, kozelka.jiri@gmail.com

Oxidation is the loss of electrons, reduction is the gain of electrons. -II -III -III -II -II -III -I -II -II Suma o.č. beze změny (-VI) -II -II -III -III -III -I -II -III -I Cvičení 1 Ověřte uvedená tvrzení pomocí formalismu oxidačních čísel. -III +I -II -II -II -III +I -III +III

-II -II -III -III Cvičení 2 Ověřte uvedená tvrzení pomocí formalismu oxidačních čísel. Vysvětlete, proč získání atomu H je spojeno s redukcí.* -III -I -III -III -III +I -III -I -III +I -III +III Oxidovat atom uhlíku můžeme: Zvýšením počtu vazeb na elektronegativnější atom, který vazebné elektrony přitáhne na sebe. Snížením počtu vazeb na elektropozitivnější atom, který naopak “přenechá“ vazebné elektrony atomu C. Mezi biogenními prvky C,H,N,O,P,S má H nejnižší elekronegativitu (2.1) a O nejvyšší (3.5). Při absenci jiných atomů lze tedy říci, že zvýšení počtu atomů O znamená oxidaci a snížení počtu atomů H redukci molekuly.

C+I C+II C+III +2 e- +2 H+ C-I C-II +2 e- +2 H+ Cvičení 3 Jedním z nejrozšířenějších kofaktorů oxidačně-redukčních enzymů je Flavin-Adenin-Dinukleotid (FAD) C+I C+II C+III +2 e- +2 H+ Úkol: vyčíslete reakci sukcinátu s FAD na fumarát a FADH2. C-I C-II +2 e- +2 H+ Sukcinát + FAD  Fumarát + FADH2