Název školy: Základní škola a Mateřská škola Troskotovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Tvrdé souhlásky Číslo projektu : 11 Vytvořeno: 20.2.2012
Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: seznámení s tvrdými souhláskami a procvičení Speciální vzdělávací potřeby: notebook, interaktivní tabule Klíčová slova: tvrdé souhlásky-hy,chy,ky,ry,dy,ty,ny, Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň 2. ročník Typická věková skupina: 7-8 let
DĚLENÍ SOUHLÁSKY TVRDÉ SOUHLÁSKY H CH K R D T N MĚKKÉ SOUHLÁSKY Ž Š Č Ř C J Ď Ť Ň OBOJETNÉ SOUHLÁSKY B F L M P S V Z
H CH K R D T N TVRDÉ SOUHLÁSKY PO TVRDÝCH SOUHLÁSKÁCH SE PÍŠE TVRDÉ Y-Ý
PODTRHNI TVRDOU SLABIKU Hynek jde k rybníku. Koza má rohy. Za vesnicí jsou sady. V tělocviku máme nové míčky. Mám rád lískové ořechy. Chytáme ryby na udici. Na poli stojí srny. K obědu jsou buchty. Jahody jsou sladké. Motýl letí nad loukou.
ZKONTROLUJ Hynek jde k rybníku. Koza má rohy. Za vesnicí jsou sady. V tělocvičně máme nové míčky. Mám rád lískové ořechy. Chytáme ryby na udici. Na poli stojí srny. K obědu jsou buchty. Jahody jsou sladké. Motýl letí nad loukou.
DOPLŇ DO SLOV SLABIKY HY CHY KY RY DY TY NY Ro- -, říz--, oře--, jaho--, su--, brambo--, ře--, kni--, kočár--, mo--li, --ba, mali--, o--nek, vláč--, zvo--, panen--, hvěz-- lout--, pokla--, koru--, no--,
ZKONTROLUJ Rohy, řízky, ořechy,jahody, sudy brambory, řeky, knihy, kočárky, motýli, chyba, maliny, ohýnek, vláčky, zvony, panenky, hvězdy, loutky, poklady, koruny, noty
ZDROJE Ilustrace : office.microsoft.com