Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní síť vysokorychlostních tratí v České republice
Advertisements

Rozvojové záměry na železnici
Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Tisková konference MD a SŽDC
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Strategie dopravy MD ČR
Zábřeh, cyklostezka na opuštěném tělese dráhy
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
ÚZEMNÍ PLÁN - VÝROK A ODŮVODNĚNÍ
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Projekt TROLLEY Dobrý den.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Současnost a budoucnost tratí 171 a 173
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
Malá Chuchle – Lahovice
IV. Železniční koridor Jana Husáková.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Modernizace a rozvoj přenosové soustavy ČR Ing. Vladimír Tošovský předseda představenstva a generální ředitel.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Alternativní řešení vysokorychlostního železničního systému v ČR
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
 Významný pokles počtu žáků na základních školách  Dlouhodobější demografické trendy  Zvýšené nároky na rozpočet města při financování provozu škol.
Územní studie silnice II/380 Sokolnice - Čejč Vstupní jednání s obcemi, ORP, úřady územního plánování a stavebními úřady Krajský úřad Jihomoravsk ého kraj.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Zkušenosti z projednání nové trasy vedení 400 kV Jiří Steinbauer ELEKTROTRANS, a.s. Konference Palác Žofín
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
PROJEKT REGENERACE SÍDLIŠŤ Regenerace panelových sídlišť je dlouhodobý proces zaměřený na sociální, ekonomické, urbanistické, architektonické a technické.
CYKLOSTEZKA VARHANY Ing. Jiří Samšiňák projektový manažer města Česká Lípa.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Nadřazená dopravní infrastruktura Zlínského kraje
Rozvojové záměry na železnici
Odborný seminář: Vliv čerpání finančních prostředků z OP PIK na konkurenceschopnost české ekonomiky Čerpání dotací z Operačního programu Podnikání a.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Projektová dokumentace „Pěší stezka - lokalita Šance“ byla podpořena z rozpočtu Moravskoslezského kraje v rámci dotačního programu na přípravu projektové.
UK FTVS - Výstavba první a druhé etapy sportovního kampusu Veleslavín
Doženeme Evropu? Moderní železniční infrastruktura
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
ředitel odboru strategie
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY
Moravské dopravní fórum
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice Ing. Mgr. Radek Čech, Ph.D. ředitel odboru strategie Praha, 4. října 2018

Praha – Beroun / Hořovice stávající stopa Zbývající projekty k dokončení modernizace III. TŽK v úseku Praha – Plzeň: Optimalizace trati Beroun (včetně) – Králův Dvůr: v realizaci, předpokládané dokončení stavby 06/2019. Praha hl. n. – Beroun (zbývá 7 staveb v ose stávající trati v projektové přípravě, uvedená data realizace jsou pouze orientační): Praha hl. n. (mimo) – Vyšehrad (včetně), DÚR, (2022–2025), Rekonstrukce železničních mostů pod Vyšehradem, DÚR, (2022–2025), Rekonstrukce žst. Praha-Smíchov, DÚR, (2022–2025), Praha-Smíchov (mimo) – Praha-Radotín (včetně), DSP, (2019–2021), Praha-Radotín (mimo) – odb. Berounka (mimo), DÚR, (2020–2026), odb. Berounka (včetně) – Karlštejn (včetně), DÚR, (2022–2027), Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo), DÚR, (2021–2024).

Praha – Beroun / Hořovice důvody k zadání SP nové trasy (1) Podmínka ze schvalovacího procesu Studie proveditelnosti pro trať Praha-Smíchov – Plzeň (08/2010) => schválená varianta III.TŽK je považována za 1. fázi a nelze ji považovat za optimální; souběžně s další přípravou staveb 1. fáze (ve staré trati), měla být dále prověřena proveditelnost 2. fáze, tzn. nové trasy v původních 7 variantách; následovala Územně technická studie Nová trasa Praha – Beroun/Hořovice (06/2014), která zúžila vějíř koridorů nové trasy na tři (C, B, F) k prověření v SP.

Praha – Beroun / Hořovice důvody k zadání SP nové trasy (2) Praha – Beroun po optimalizaci: nebude dosaženo dopravně-technologicky dostatečné kapacity trati pokrývající požadavky objednatelů osobní dopravy a nákladních dopravců; bude stále značně limitován rozsah dopravy z titulu přípustné hlukové zátěže; není dosažitelná systémová jízdní doba vrstvy vlaků Ex Praha hl. n. – Plzeň hl. n. 60 min bez užití jednotek s nuceným naklápěním skříně; v úseku Beroun – Hořovice: nesouhlas s aktuálním povrchově vedeným koridorem VRT (územní rezerva v ZÚR) ze strany měst Beroun a Králův Dvůr s požadavkem na návrat k předchozí tunelové trase; v roce 2017 zadána „Studie proveditelnosti pro trať Praha-Smíchov – Plzeň, doplnění 2017 (nová trasa Praha – Beroun/Hořovice)“: primárně směřuje k dořešení konvenční infrastruktury v úseku Praha – Beroun.

Nová trasa Praha – Beroun / Hořovice posuzované varianty (1) Za variantu bez projektu je považován očekávaný stav staré trati po optimalizaci Nové projektové varianty: soubor variant C = s dlouhým tunelem Praha-Smíchov – Beroun, soubor variant B = s kratším tunelem Černošice – Beroun, soubor variant F = s tunely do 5 km délky v úseku Praha-Radotín – Řevnice.

Nová trasa Praha – Beroun / Hořovice posuzované varianty Nová trasa každé varianty obsahuje 1. etapu (samostatně posuzovanou paralelně k celé délce nové trasy) soubor variant C v úseku Praha-Smíchov – Beroun, soubor variant B v úseku Praha-Radotín – Beroun, soubor variant F v úseku Praha-Radotín – Řevnice. Každý soubor variant obsahuje k posouzení variantu bez napojení od Prahy zpět na starou trať v Berouně / před Berounem mohou být sklonově náročnější atd., avšak bez naplnění jednoho z elementárních cílů, tzn. odklonu nákladní dopravy minimálně z úseku Praha – Řevnice, tyto podvarianty nebudou dále rozpracovávány. Úseky jsou navrhovány pro smíšenou dopravu s maximální rychlostí do 200 km/h, úsek navazující jako RS pouze pro dopravu do 350 km/h.

Nová trasa Praha – Beroun / Hořovice SWOT analýza Výhody: Nevýhody: zkrácení jízdních dob vlaků v trase Praha – Plzeň snížení hlukové zátěže v nejhustěji osídlených oblastech varianta F nejvíce krátí jízdní doby osobní dopravy i v relaci Praha – Příbram ve variantě F všechny nákladní vlaky v úseku Řevnice – Beroun vedeny po povrchu (hluková zátěž) ve variantách B a F všechny vlaky projíždí povrchově úsek Praha-Velká Chuchle – Praha-Radotín (hluková zátěž) Příležitosti: Hrozby: uvolnění kapacity staré trati pro volnější konstrukci osobní regionální dopravy (všechny spoje krátkého ramene vedeny až do Řevnic) značné investiční náklady (varianta F výrazně levnější než varianta B a zvláště varianta C) Neschválení pokračování v SRN (alespoň elektrizace) Neakceptace navýšení nákladní dopravy ze strany JASPERS (řeší se)

Nová trasa Praha – Beroun / Hořovice zaústění stávající a nové stopy v oblasti Radotína

Nová trasa Praha – Beroun / Hořovice možný sjezd z nové trati do stávající stopy v Řevnicích Řevnice

Nová trasa Praha – Beroun / Hořovice aktuální stav zpracování SP technické a dopravně-technologické řešení je v převážné části dokončeno (prezentováno v červnu 2018), probíhá zpracování částí přepravní prognózy a ekonomického hodnocení s předpokladem předběžných výsledků ekonomického hodnocení kmenových variant na přelomu září/říjen 2018, nejbližší termín dílčího plnění spočívá v odevzdání konceptu SP (10/2018), předpoklad dokončení SP 01/2019 (vč. oznámení koncepce, SEA/EIA), největší problém SP = výhledově dosažitelný a odůvodnitelný rozsah nákladní dopravy přes navazující stavby (vazba na německé projekty železniční infrastruktury). Dosud není rozhodnuto o pokračování na území SRN.

Děkuji za pozornost