Chemický průmysl cca 7% podíl na celkové průmyslové výrobě ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.04 Název pro školu:
Advertisements

Chemičky    .
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál shrnuje znalosti o fosilních palivech, získané.
Chemický průmysl.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ropě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zhodnotí užívání fosilních.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, chemický,
CHEMICKÝ PRŮMYSL.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
ČESKÁ REPUBLIKA II. Povrch České republiky – reliéfní mapa.
P LASTY VZNIKLÉ POLYMERACÍ. CO JE TO POLYMERACE ? je řetězová polyreakce, při které se více monomerů spojuje v polymer n CH 2 =CH- CH=CH 2 → -[CH 2 -CH=CH-CH.
PLASTY. DEFINICE Plasty jsou uměle (synteticky) vyrobené makromolekulární látky, které lze za určitých podmínek tvarovat. Mají vlastnost zvanou PLASTICITA.
Průmysl Těžký – slouží k další výrobě Lehký – slouží k přímé spotřebě.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
© Aneta Krhovská 2015 Příloha č. 2.  Motivační písnička  2/ 2/
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, průmysl Ročník: 9.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák ROPA (nafta, zemní olej, černé zlato ) Těžba „pumpou “ Těžba na moři ropné.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
ARENY = AROMATICKÉ UHLOVODÍKY. Areny Jsou to uhlovodíky, které jsou odvozené od základního aromatického uhlovodíku – BENZENU KEKULEHO VZORCE (nejsou přesné)
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Název: VY_32_INOVACE_29_Zpracovatelský průmysl_Sluková Téma:Zpracovatelský průmysl Číslo projektu:
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3419 NázevNerostné bohatství ČR Téma hodinyPrůmysl ČR PředmětVlastivěda.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada09 AnotaceVýznam.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
CHEMICKÝ PRŮMYSL. - zabývá se chemickou výrobou - zpracovává přírodní suroviny : ropa, zemní plyn, uhlí, železná ruda, dřevo, nerosty,
Pardubický kraj Kraj perníku.
Zpracování ropy D. Snop, V. Koniuk 2015/2016.
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_12 TÉMA: Vlastivěda4
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Zdroje energie.
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
Kyseliny.
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
Chemický průmysl ČR Určeno pro: žáky 2.ročník středních škol
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Některé významné uhlovodíky
Ropa.
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Přírodní zdroje na Zemi
Nekovové materiály vypracovala: Ing
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
Období: leden až květen 2012
ORGANICKÁ TECHNOLOGIE
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
VY_52_INOVACE_67_Zahraniční obchod
Název materiálu: Nerostné suroviny
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ANOTACE a) PRÁCE JE URČENA PRO ŽÁKY 8. ROČNÍKU B) TÉMA : STÁTY VÝCHODNÍ EVROPY C) CÍL UČEBNÍHO MATERIÁLU : Žáci se seznámí s dalšími státy východní.
Alkeny.
VY_32_INOVACE_10_19_Černé zlato
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
TECHNOLOGICKÉ PROCESY
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název projektu: Moderní škola
Doprava ČR.
Velká Británie.
Zdroje paliv. Zdroje paliv Dělení paliv podle skupenství: Pevné : uhlí Kapalné: ropa Plynné: zemní plyn.
Ropa nazývá se také surová nafta nebo zemní olej
Organická chemie Autor: Mgr. Iva Hirschová
Průmysl.
zpracovaný v rámci projektu
Aldehydy a ketony Chemie pro 9. ročník ZŠ.
Vlastnosti alkanů.
Transkript prezentace:

Chemický průmysl cca 7% podíl na celkové průmyslové výrobě ČR závislý na surovinách: ropa, zemní plyn, uhlí, vzduch, voda, železná ruda, vápenec, kaolin, písek, sůl kamenná odvětví: rafinérské zpracování ropy (= petrochemie) chemický a farmaceutický průmysl gumárenský průmysl

Rafinérské zpracování ropy Chemopetrol Litvínov výroba ropných produktů + ethylen, PE, NH3, močovina, ethanol, benzen, naftalen Paramo Pardubice výroba motorových olejů, benzínu, nafty, topných olejů, asfaltu

Chemický a farmaceutický průmysl Spolchemie Ústí nad Labem výroba NaOH, HCl, KMnO4, syntetické pryskyřice, barviva Synthesia Pardubice výroba pesticidů, hnojiv, výbušnin, barviv, lepidel, detergentů, léčivých látek Zentiva Praha, Spofa, Walmark výroba léků

Gumárenský průmysl Kaučuk Kralupy nad Vltavou výroba syntetického kaučuku – pneumatiky, hadice, izolační materiály, ochranné pomůcky