BAKTERIE Jednobuněčné organismy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co to jsou mikroorganismy?
Advertisements

Co to jsou mikrobi?.
Bakterie obr. 1: Antoni van Leeuwenhoek, nizozemský přírodovědec, který první pozoroval bakterie Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Přírodopis – 6. třída  Nejstarší organismy na Zemi  Jednobuněčné, viditelné pouze mikroskopem  Tvar buněk bakterií: › Kulovitý = koky › Tyčinkovitý.
Mohou nám být mikrobi prospěšní?!?
Mikrobiologie Mikroorganismy.
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Výživa rostlin Autor: Mgr. Jarmila Kučerová Projekt „EUROgymnázia“
PŘÍRODOPIS Bakterie – 6. ročník..
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_597.
BAKTERIE Jsou to jednobuněčné organismy (tělo je tvořeno jednou buňkou), jsou všudypřítomní: vyskytují se na poušti, ve vzduchu, v moři, za polárním.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA BAKTERIE
ORGANISMY JEDNOBUNĚČNÉ
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
Procvičování-houby.
Jednobuněčné organismy s nepravým jádrem
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu:
Jednobuněčné organismy 1
Biotické podmínky života
Biologie 1.E
Registrační číslo projektu:
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
Bakterie.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Obecná biologie
BAKTERIE.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Bakterie - nejstarší obyvatelé Země
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_583.
TENKÉ STŘEVO STŘEVNÍ ŘASA.
Škola:. Základní škola Kladruby
BAKTERIE.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Stavba Význam v přírodě a pro člověka
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
ŽÍJÍ MEZI NÁMI BAKTERIE
Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_P6-001 Předmět PŘÍRODOPIS.
Prokaryotní organismy Bakterie III. Grampozitivní bakterie grampozitivní buněčná stěna celkem 13 skupin obvykle chemoheterotrofní aerobní, anaerobní,
Nakažlivá /infekční/ nemoc Je přenosná z nemocného člověka (zvířete) na zdravého jedince Přenáší se přímým stykem, potravou, vdechnutím, poraněním, bodnutím.
Bakterie. Malé organismy viditelné jen pomocí mikroskopu. Jsou to jednobuněčné organismy – jejich tělo je tvořeno jen jednou buňkou. Jsou jednodušší a.
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
BAKTERIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Bakterie VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_02.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Bakterie Přírodopis 6. třída.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 120_Viry
BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Bakterie.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
VY_32_INOVACE_20_OPAKOVANI_JEDNOBUNECNE_ORGANISMY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.24_Zivoni_prostredi_viry_bakterie.
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Gabriela Černohorská 3.A
BAKTERIE.
Základní škola, Hradec Králové
Základní škola, Hradec Králové
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

BAKTERIE Jednobuněčné organismy VY_32_INOVACE_12.1.08 BAKTERIE Jednobuněčné organismy

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Van_Leeuwenhoek%27s_microscopes_by_Henry_Baker.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Antoni_van_Leeuwenhoek

Charakteristika V: na celé planetě (i v moři, na poušti, za polárním kruhem)– využívají různé zdroje E Jediná špetka půdy – obsahuje milion bakterií

1. Rozkladné bakterie – destruenti Rozkládají zbytky v přírodě (i odumřelé R, Ž) = uklízeči naší planety Bez nich by naše planeta byla smetištěm

2. Bakterie žijící v oboustranně prospěšném soužití – symbióze a/ hlízkovité bakterie na kořenech luštěnin (získávají dusík ze vzduchu a přeměňují ho na dusičnany – hnojivo) http://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=35193&view=5135

b/ eschirichia coli – v tlustém střevě člověka a zabraňuje množení nebezpečných bakterií http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Escherichia_coli_Gram.jpg

3. Bakterie způsobující onemocnění - paraziti a/ salmonelóza http://www.zdn.cz/denni-zpravy/z-domova/realita-nebo-plany-poplach-454179

b/ angína http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Streptococcus_pyogenes_01.jpg

Zajímavosti Bakteriální onemocnění léčíme antibiotiky (např. penicilin) Antibiotika se mohou stát vůči bakteriím odolné – není vhodné se s nimi často léčit

a/ na výrobu kysaných nápojů – Lactobacily 4. Průmyslově využívané a/ na výrobu kysaných nápojů – Lactobacily http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/20101212_200110_LactobacillusAcidophilus.jpg

I bakterie mohou onemocnět – napadnou je viry

Zdroje DOBRORUKA, Luděk J., et al. Přírodopis I : 6. ročník. 2. vydání. Praha: Scientia, 1999. Přehled organismů, s. 128. ISBN 80-7183-168_9, 526038. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Van_Leeuwenhoek%27s_microscopes_by_Henry_Baker.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Antoni_van_Leeuwenhoek http://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=35193&view=5135 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Escherichia_coli_Gram.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Streptococcus_pyogenes_01.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/20101212_200110_LactobacillusAcidophilus.jpg http://www.zdn.cz/denni-zpravy/z-domova/realita-nebo-plany-poplach-454179 http://www.obrazky.cz/ http://rssportal.cz/