Obojživelné autobusy a jejich využití
Historie konec 18. století – první obojživelné vozy 1805: první samohybné obojživelné vozidlo 1905: první obojživelné vozidlo se spalovacím motorem největší rozvoj během světových válek po r. 1945: využívání vozidel DUKW pro vyhlídkové jízdy s turisty Duck tours /DUKW tours: plavby využívající upravená vojenská vozidla DUKW a LARC-V, přestavená na obojživelný autobus
Upravené vodidlo DUKW pro provoz jako DuckTour
2004: založení společnosti sídlo: Malta 2007: první vyrobený autobus produkty: Luxury Model, Standard Model, Open Top Convertible Model
2009: založení společnosti sídlo: Nijmegen 2010: první autobus uvedený do provozu produkty: Heavy-Duty Amfibus (010), City-Use Amfibus (020), Tailor-Made Amfibus
AmphiCoach GTS-1 (1/2) platforma: Irisbus rozměry: délka 12 m, šířka 2,5 m kapacita: 50 cestujících motor: Iveco Tector o výkonu 250-300 koní emisní norma: EURO V maximální rychlost ve vodě: 8 uzlů maximální rychlost na souši 90 km/h výroba: od 2007 pořizovací cena: cca £ 280,000 (8 260 000 Kč)
AmphiCoach GTS-1 (2/2)
Heavy Duty Amfibus (010) (1/2) platforma: Iveco rozměry: délka 13,8 m, šířka 2,55 m kapacita: 50 cestujících motor: Volvo DH12E o výkonu 420 koní emisní norma: EURO V maximální rychlost ve vodě: 8 uzlů maximální rychlost na souši 100 km/h výroba: od 2009 pořizovací cena: cca £ 700,000 (20 650 000 Kč)
Heavy Duty Amfibus (010) (2/2)
Možnost využití obojživelných autobusů náhrada za přívozy a malé trajekty alternativa ke klasickým autobusům s možností vedení tras přes vodní plochy turistická atrakce do měst s velkou řekou, na pobřeží jezera, moře nebo oceánu (Albany, Belfast, Baltimore, Chattanooga, Pittsburgh, Philadelphia, Washington DC, Boston, Dublin, Singapore, Hot Sprinte, Arkansas, Miami, Seattle, Osaka, Ottawa, Wisconsin Dells, Liverpool, London, Toronto, Qingdao, Malacca) záchranné práce při povodních