Vzduch.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Abiotické podmínky života
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_08
Z T OZNAČOVÁNÍ SVARŮ NA VÝKRESECH DLE ČSN EN (e) A Z n x L Kde:
Technické plyny Složky vzduchu kyslík, dusík, vzácné plyny
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Vzácné plyny.
Vzácné plyny.
- jsou obsaženy v atmosféře
CHEMIE 8. ROČNÍK Zdroje uhlovodíků. Zemní plyn. Uhlí.
Plyny.
Přechod rostlin na souš
Složky krajiny a životní prostředí
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
VZDUCH OBECNÁ CHEMIE VY_32_INOVACE_10 - VZDUCH.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
VY_32_INOVACE_13_VZDUCH Anotace Rozšíření poznatků o vzduchu Autor
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
18. skupina.
Opakování voda, vzduch.
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Atmosféra.
VZDUCH.
VZDUŠNÝ OCHRANNÝ OBAL ZEMĚ
Atmosféra Filip Bordovský.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Vzduch Vzduch je směs plynů tvořící plynný obal Země - atmosféru - sahající až do výše asi 1000 km.
Vznik a vývoj atmosféry Země
Fotosyntéza a dýchání Fotosyntéza Dýchání
VZDUCH Složení a význam © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
Kyslík.
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Prvky a směsi Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_11_Kyslík Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
DEFINICE Technické plyny lze definovat jako plyny, které svým širokým a rozmanitým použitím se staly zbožím a jsou předmětem obchodu. Technické plyny lze.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vzduch Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Atmosféra je plynný obal Země, který je k Zemi připoután gravitační silou, která nám zaručuje, že plyny neuniknou do okolního vesmírného prostoru. Model.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiří Hajn Vzduch (opakování)
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_18_ Vzácné plyny
Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
Uhlí.
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Název školy Základní škola Kolín V., Mnichovická 62 Autor
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ATMOSFÉRA Plynný obal Země
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
18. skupina.
Transkript prezentace:

Vzduch

Vzduch Je směs látek, které vytvářejí plynný obal Země – ATMOSFÉRU. Složení čistého vzduchu:

Znečištěný vzduch Obsahuje ještě: ozón, prachové částečky, mikroorganismy, nečistoty

Význam vzduchu: 1.) Je nezbytný pro dýchání Naše tělo využije ze vzduchu pouze kyslík, který se dostává do mitochondrií v buňkách a funguje tam jako palivo. Spaluje energeticky bohaté látky (živiny) a získáváme tak energii potřebnou pro život.

2.) Je významnou surovinou v chemickém průmyslu Ze zkapalněného vzduchu se destilací vyrábí kyslík, dusík a vzácné plyny ( helium, neon, argon, krypton, xenon a radon ). POZN.: vzduch se zkapalňuje opakovaným stlačováním a ochlazováním

Označení lahví s plyny

Tlaková láhev na kyslík

Tlaková láhev na dusík

Tlaková láhev na vodík

Tlaková láhev na oxid uhličitý

Využití plynů získaných ze vzduchu DÚ: Zjisti, k čemu se využívá kyslík, dusík, helium, neon a argon. (uč. Str. 24)