Člověk a voda – HYDROSTATIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Avantgardní umělecký směr  Vznikl v Itálii, silně se prosadil také v Rusku  Odmítá jakékoli tradice v umění i v kultuře  Schvaloval válku jako jediný.
Advertisements

Mechanické vlastnosti kapalin - opakování Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
 Podíl objemu a termodynamické teploty plynu je při stálém tlaku konstantní. ? Jaké je znění Gay – Lussacova zákona ?  Objem určitého množství plynu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
H YDROSTATIKA Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_17_30_Pascalův zákon a hydraulika.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – pohoří
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie, o. p. s
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
PČ_141_Dřevo_Dlabání dřeva
POHYBOVÁ SOUSTAVA I..
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
Pascalův zákon.
VY_52_INOVACE_I–04–10 Název a adresa školy:
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou
EVROPSKÁ UNIE.
Téma: Rakousko Číslo projektu: 02
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
NAŠE VLAST – Česká republika
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s
Téma: Německo Číslo projektu: 02
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
F-Pn-P071-Michelsonuv_pokus
F-Pn-P055-cocka_Spojka PAPRSKOVÁ OPTIKA 5. SPOJNÁ ČOČKA.
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
F-Pn-P056-cocka_Rozptylka
F-Pn-P065-Zorny_uhel_a_lupa
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a záření – DETEKCE IONIZUJÍCÍHO ZÁŘENÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Kubické elementární buňky
F-Pn-P068-Mikroskop PAPRSKOVÁ OPTIKA 9. MIKROSKOP.
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Elektronika – POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
SKLÁDÁNÍ VEKTOROVÝCH VELIČIN
MECHANIKA TUHÉHO TĚLESA
Sdělovací technika– POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
2. Centrální gravitační pole
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – PRINCIPY PŘÍSTROJŮ
1. Homogenní gravitační pole - VRHY
Transkript prezentace:

Člověk a voda – HYDROSTATIKA F-Pn-P014-Hydraulicky_zvedak Člověk a voda – HYDROSTATIKA HYDRAULICKÝ ZVEDÁK Možnosti výklad animace o prezentaci konec

Silou působíme na malý píst Silou působíme na malý píst. Tlak v kapalině je dán podílem síly a plochy pístu. Zvedané těleso je umístěno na větším pístu. Nádoba s kapalinou, která kompenzuje nárůst objemu pod větším pístem. Systém klapek otevírajících se dle tlaku v kapalině F1 S1 F2 S2 =

Zátěž stoupá díky kapalině natlačené pod píst. Stlačením pístu přepustíme nestlačitelnou kapalinu pod velký píst. Klapka do nádrže se působícím tlakem uzavírá, klapka pod píst se zátěží se tlakem naopak otevírá

Pohybem nahoru se pod píst nasává kapalina. Kapalina pod zátěží díky důmyslnému systému klapek nemůže uniknout a tak velký píst zůstává ve stejné výšce. Tlak v kapalině uzavírá klapku mezi písty, naopak otevírá spojení s kompenzační nádrží.

Stlačením malého pístu opět dojde k natlačení kapaliny pod velký píst, který se zvedne. Opakováním celého postupu se píst se zátěží dostane až do horní pozice.

Jak dostaneme zátěž dolů? Břemeno je zdviženo. Objem kapaliny pod pístem je kompenzován kapalinou z nádrže. Jak dostaneme zátěž dolů? Otevřením spojovacího ventilu přepustíme kapalinu pod pístem do kompenzační nádrže.

Zátěž auta způsobuje tlak, který přepouští kapalinu zpět do nádrže Zátěž auta způsobuje tlak, který přepouští kapalinu zpět do nádrže. Klapka směrem pod malý píst je díky tlaku uzavřená. Auto klesá! ...tím se cyklus uzavírá...

Prezentace Hydraulický zvedák Zdroje a použitá literatura: Zvedák. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001-2011 [cit. 2012-01-15]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Zvedák eAMOS: Stroje a zařízení. [online]. [cit. 2012-01-15]. Dostupné z: http://www.eamos.cz/amos/kat_fyz/modules/low/ kurz_text.php?id_kap=11&kod_kurzu=kat_fyz_7356&identifik=kat_fyz Prezentace byla vytvořena v rámci projektu: „Přechod na komplexní multimediální výuku na Gymnáziu Jaroslava Vrchlického v Klatovech“