Palivová soustava zážehového benzínového motoru s karburátorem
Principiální schéma jednoduchého (nekorigovaného) karburátoru
Principiální schéma korigovaného karburátoru a) Zenith, b) Solex 1 - hlavní tryska, 2 - vedlejší (kompenzační) tryska, 3 - pomocný prostor
Charakteristika karburátoru Zenith v provozní oblasti
Hlavní palivová soustava karburátoru typu Solex 1 - hlavní tryska, 2 - vzdušník, 3 – rozprašovač
Princip šoupátkového karburátoru - korekce c)
Schéma karburátoru s proměnlivými odměřovacími průřezy pro vzduch i palivo
Principiální schéma rovnotlakého karburátoru
Principiální schéma bezplovákového karburátoru
Vstřikování benzínu a) jednobodové vstřikování b) vícebodové vstřikování c) vstřikování do válce motoru
Elektromagnetický vstřikovací ventil
Schéma zapalovací soustavy zážehového motoru
Zapalovací soustava zážehového motoru
Jednotlivá zapalovací cívka násuvná přímo na svíčku zapalovací napětí 35 kV
Zapalování žárovou trubkou
Teplá a studená zapalovací svíčka
Konstrukce zapalovací svíčky Bosch Super 4 Bosch Platin plus 4
Indikátorový diagram zážehového motoru s různým přebytkem vzduchu
Vliv předstihu zážehu na průběh spalovacích tlaků ve válci
Indikátorový diagram s detonačním spalováním zbytku nezažehnuté směsi
Indikátorový diagram s detonačním spalováním celé náplně válce
Indikátorový diagram s předčasným zažehnutím směsi
Indikátorový diagram s pozdním zažehnutím směsi
Historické tvary kompresních prostorů zážehových benzínových motorů T - hlava L - hlava
Motor s Ricardovou turbulentní hlavou s postranními ventily Sir Harry Ricardo (26.1.1885 – 18.5.1974) Motor s Ricardovou turbulentní hlavou s postranními ventily SV - Side valve
Základní tvary kompresních prostorů zážehových benzínových motorů a – válcový b – půlkulový c – klínový d -půlkulový vyosený e- v pístu