Orientace v realitě Edukační technika napomáhající zvládat kognitivní a behaviorální změny při demenci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

ČLOVĚK A JEHO SVĚT ORIENTACE V ČASE Jana Štadlerová ZŠ Věšín.
Sociální rehabilitace pro děti, mládež a mladé dospělé, ohrožené společensky nežádoucími jevy.
Kvalitativní výzkum.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
HRAVĚ ŽIJ ZDRAVĚ Metodika kurzů snižování nadváhy adolescenty
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Možnosti vizualizace výuky
Komunikace s dětským pacientem
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
KBT z pohledu integrativního psychoterapeuta
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Podporované zaměstnávání pro lidi se zrakovým postižením.
Motivační témata a životní příběhy
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Kognitivní vývoj Jean Piaget viděl vývoj intelektových ( v širším slova smyslu kognitivních) schopností jako 4 etapy, přičemž každá z nich znamená objevení.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Reminiscenční terapie
Motivační témata a životní příběhy
OP Vzdělání pro konkurenceschopnost Moderní absolvent strojírenství Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Alternativní a augmentativní komunikace
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Zahradní terapie Jabok ZS 2014 VK.
Metodika poradenství podpory zdraví a prevence nemocí
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
osob s mentálním postižením
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ALKOHOLISMUS Nicol Schmidová, Iva Adámková V7A.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Metoda ohniskových skupin
Základy sociální psychologie
Diagnostika a reedukace
Hlasová hygiena Prevence vzniku hlasových vad
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Pojetí sociálněvědního výzkumu
Sociální psychologie se zaměřením na sport
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
Úvod do psychologie Kostovčíková Petra Cumminsová: Záhady experimentální psychologie.
Intervenční programy, poradny podpory zdraví
Metodika poradenství podpory zdraví a prevence nemocí MUDr. Věra Kernová Doc. MUDr. Lumír Komárek, CSc. Státní zdravotní ústav Praha.
REMINISCENCE v Domově pro seniory Reynkova Havlíčkův Brod Bc. Martina Moravcová, DiS.
Poruchy nálad a afektivní poruchy Jaké symptomy se projevují při depresi ? Jaké symptomy jsou typické pro manický syndrom ? Setkali jste se již s případem.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Párová terapie násilných osob Mgr. Bc. Michaela Kopečková Mgr. Petra Králová KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH Místo.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Metoda ohniskových skupin Princip: získání údajů a pohledů, které by bez interakce ve skupině byly obtížně přístupné.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
HORIZONT ZLÍN Workshop
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Edukace žáků na praktických a speciálních školách KPG/4065
Psychoterapie MUDr. Pavel Theiner, Ph.D..
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Speciální psychiatrie – MKN 10 Organické duševní poruchy
Reminiscenční terapie
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
POHYBY ZEMĚ.
Edukace rodičů dětí s autismem a postdiagnostická péče v ČR
Základní směry v psychologii
Motýlí křídla vnímání.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Orientace v realitě Edukační technika napomáhající zvládat kognitivní a behaviorální změny při demenci

Klient se nedokáže orientovat, porozumět a pochopit smysl stále se měnícího světa, který jej obklopuje … V důsledku toho může reagovat nepřiměřeně, mít poruchy chování, být agresivní… Terapeutický postup vznikl v USA v 50-tých letech, u nás se rozšířil v 80-tých letech. Orientace v realitě se snaží zlepšit celkovou orientaci, snížit zmatenost, maximalizovat nezávislost a sociální interakci klienta. Není účinná v každém případě a vždy je součástí celkového přístupu.

Orientace časem, místem, osobou Kontinuální orientace realitou Je zvláště důležitá pro klienty s demencí a smyslovou vadou – kompenzace. Má být doplněna skupinovou prací. Vytvoření prostředí, které usnadní orientaci. Přístup, jednání, pokyny musejí být klidné, jednoduché a jednoznačné. Speciální pozornost věnovat orientaci v noci. Behaviorální metody musejí být individualizované.

Metodika orientace v realitě Individuálně i skupinově (3-6 lidí, 5x týdně, 30 min) Začátek mapování stupně orientovanosti, cvičení kognitivních funkcí, zapojení všech smyslů, předměty a obrázky, v diskusi se upřesňuje význam, tvar, velikost hmotnost… Názorná a barevná značení prostor, ročnímu období odpovídající výzdoba prostor, velký kalendář, teploměr…„nápovědy“…