Vyhýbání se daňovým povinnostem v digitální ekonomice

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Význam, formy a členění.
Advertisements

I. Dálkový přístup k postupům řešení životních situací Krajský úřad Plzeňského kraje Václav Koudele.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_327.
Trh a jeho zákonitosti.
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
VÝNOSY, NÁKLADY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
ÚČETNÍ SYSTÉM PODNIKU.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Úprava vedení účetnictví a daňové evidence zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
„Zkušenosti s eProcurementem ve státní správě ČR“ Ing. Dalibor Wijas, MBA B2B Centrum a.s. Government electronic Marketplace Elektronické tržiště veřejné.
Úvod do ekonomické teorie Ing. Vojtěch Jindra
Mikroekonomie I Formování trhu
Korupce a veřejné zakázky
Formování trhu Základní elementy trhu.
Internet a cestovní ruch
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
Výběr dodavatelů Ivan Gros
SLUŽBY POJIŠTĚNÍ. Princip pojištění vytváření finanční rezervy sloužící k úhradě potřeb nebo škod, které vzniknou pojištěným osobám z nahodilých událostí.
CZ.1.07/1.3.45/ Ekonomické kompetence v občanském životě pro učitele Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
INTERNETOVÝ OBCHOD S POČÍTAČOVÝMI KOMPONENTY. PŘEDSTAVENÍ SKUPINY Zuzana Malaníková Ondřej Břížek Aleš Pěnkava Jiří Vávra Jaromír Veber.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Zdanitelná plnění Již víme, že zdanitelná plnění (§ 2 odst. 1 ZDPH) jsou: Dodání zboží (včetně dovozu a pořízení zboží z JČS), Převod nemovitosti, Poskytnutí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
CRM a jeho možné využití
Management - Organizování
Úvod do financí Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
VNĚJŠÍ HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA
Materiální základ produkce veřejných statků
Model strategie marketingového mixu
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Metodika řízení projektů
Mezinárodní finance Ing. Miroslav Sponer, Ph.D. - Základy financí.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
TRH (tržní mechanismus)
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
NEUSTÁLE SE OPAKUJÍCÍ PROCES: 1) VÝROBY 2) ROZDĚLOVÁNÍ, PŘEROZDĚLOVÁNÍ 3) SMĚNY 4) SPOTŘEBY HOSPODÁŘSKÝ PROCES.
Právní rámec pro oceňování a zdanění nemovitostí Jane H. Malme.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Finanční trh. Banka. Bankovní systém.. TRHY ZBOŽÍ A SLUŽEB PRODUKČNÍ JEDNOTKY (PODNIKY) DOMÁCNOSTI TRHY VÝROBNÍCH FAKTORŮ výrobní faktory tok výdajů za.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 5 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: březen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Zaměstnání v sousední zemi a související právní předpisy EU David Chlupáček poradce EURES Úřad práce ČR Krajská pobočka v Jihlavě Jihlava
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Úvod do základů finančního práva Petr Mrkývka. LITERATURA Petr MRKÝVKA Propedeutika finančního práva I – obecná část. Brno: MU 2014 (e-kniha) k dostání.
Elektronická fakturace - technické aspekty
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Výrobní faktory organizace
Co je ekonomie? 1. seminář TNH 1
VNĚJŠÍ HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA
Vysoká škola technická a ekonomická
Hospodářská politika - cíle, nástroje a nositelé TNH 2 (S-3)
DAŇOVÁ EVIDENCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Webové portály LDS/MDS
IAS 2 ZÁSOBY.
Měření výkonu ekonomiky TNH 2 (S-2B)
IAS 2 ZÁSOBY.
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Transkript prezentace:

Vyhýbání se daňovým povinnostem v digitální ekonomice dr Rafał Lipniewicz právní, správní a ekonomická fakulta Vratislavské univerzity

Elektronická ekonomika (digitální) – Hlavní statistický úřad Model ekonomiky rozvíjející se ve virtuálním prostoru, v němž je vykonávána ekonomická činnost, finanční transakce, kde dochází k vytváření a výměně kontaktů mezi účastníky byznysu. Základní obchodní procesy, jako jsou zadávání zakázek, platby, prodejní akce, dodávky digitálních služeb a produktů, vzájemné vyúčtování transakcí, kontakt s klientem, kontakt s dodavatelem nebo vystavování faktur, mohou být realizovány elektronickou cestou na internetu.

Vlastnosti digitální ekonomiky - mobilita u: (1) nehmotných aktiv, na nichž silně spočívá digitalizace ekonomiky; (2) uživatelé; a (3) obchodní funkce vyplývající z menší potřeby výkonu určitých funkcí místními pracovníky, a rovněž z pružnosti, v řadě případů, výběru umístění serverů a ostatních zdrojů; Vlastnosti digitální ekonomiky „dematerializace“ řady statků a služeb zastoupených v tradiční ekonomice zásadní role nehmotných aktiv, zejména dat pružnost výběru umístění zdrojů a výrobních faktorů rozvoj vícestranných obchodních modelů, v jejichž rámci mohou obě strany transakce pocházet z různých států význam síťových efektů pro tvorbu hodnot - - mobilita u: (1) nehmotných aktiv, na nichž silně spočívá digitalizace ekonomiky; (2) uživatelé; a (3) obchodní funkce vyplývající z menší potřeby výkonu určitých funkcí místními pracovníky, a rovněž z pružnosti, v řadě případů, výběru umístění serverů a ostatních zdrojů

Kritéria umístění zdroje příjmu v digitální ekonomice místo umístění zdroje platby místo realizace služeb místo výsledků služeb místo, v němž je dodávána hodnota vytvářeného zboží místo, s nímž lze generovaný příjem ekonomicky spojit

Vytváření hodnoty v digitální ekonomice V „tradiční ekonomice“ je hodnota tvořena transformací nákladů zapojených na vstupu do zboží nabízeného na výstupu, pomocí samostatných ale souvisejících činností Síťový model vytváření hodnoty (value network model) je založený na zprostředkovací technologii, kterou využívají operátoři platforem pro spojování klientů, kteří mají zájem o transakce nebo vztahy

Vytváření hodnoty a metody výpočtu příjmu pro daňové účely změna významu tradičního rozdělení účastníků transakce na dodavatele a nabyvatele (uživatele) hodnota vložená uživateli je přetvářena na příjmy v rámci jiného obchodního vztahu rostoucí nabídka „bezplatné práce“ uživatelů při tvorbě digitálního produktu (služby)

Zahraniční podnik v kontextu digitální ekonomiky Stálé pracoviště, jehož prostřednictvím je v plném rozsahu nebo částečně vykonávána činnost podniku na území jiného státu než je stát jeho rezidence (čl. 5 odst. 1 KM OECD). umístění serveru jako paradigma dělby daňové pravomoci mezi státy cloudové technologie a právní konstrukce podniku „digitální přítomnost“ podniku a mezinárodní vyhýbání se daňovým povinnostem