Seminář pro žadatele pro výzvu 082

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
. Partnerství na venkově v Libereckém kraji 2004 – 06:  Leader + (1 MAS),  Leader ČR (5 MAS) 2007 – 13:  PRV – osa IV (6 MAS)  – op. III.4.1 (2.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Animace škol (šablony). Termíny Schválení šablon – začátek dubna 2016 (vyjednávání s EK) Avízo výzvy – duben 2016 První výzva (vlna) – květen 2016 Právní.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Ing. Irena Havlová Praha, 15. února 2016.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
1 5. Zasedání PS pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Aktualizace SUR ČR Hlavní změny po veřejných diskusích Ing. Igor Hartmann Ministerstvo pro.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
 OP VVV, MŠMT ČR  Průběžná výzva – 3 vlny (r. 2016, 2018, 2020)  Úroveň reflektující potřeby území = Prolnutí s výstupy z MAP (2. vlna)  Alokace –
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Jsou venkovské školy horší než městské?
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Dokument KAP MSK - obsah
model fungování a praxe
Národní program podpory cestovního ruchu
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Členská schůze MAS Nepomuk,
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Závěrečná konference Zlín,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
[název projektu] Projekt v rámci certifikace Lean Six Sigma Green Belt
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
PROJEKT MANAGEMENT (pro SEASON 2).
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Jak vidí sociální inovace mpsv?
Monitorování- uvedeno zeleně
Společná strategie - projektové aktivity JMK a TTSK 2014+
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území MČ Praha 10, CZ
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Animace škol (šablony)
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
Dotazníkové šetření II – koncepce a nastavení
Klíčové aktivity projektu
Seminář pro žadatele výzvy 83
Život bez střeva , Praha.
Profesionalizace sociální práce v ČR
Aktuální informace k dotačním titulům MŽP
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Nabízené služby společnosti
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro žadatele ve výzvě č
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele pro výzvu 082 28.5.2015 Seminář pro žadatele pro výzvu 082

Sociální inovace Ideální projekt: Co pro to potřebujeme: 28.5.2015 Ideální projekt: Znevýhodnění jako příležitost, zátěž jako zdroj příjmů, CS jako aktér změny Nalezne řešení sociálního problému, které je efektivnější než stávající řešení, a které je následně implementováno systémově → More for Less for More Co pro to potřebujeme: Příjemce otevřené novým věcem Příjemce schopné zapojit partnery z veřejné správy Průkaznou evaluaci dopadu projektu a vypočítaný model úspor – musí znát: problém (který chtějí řešit), jeho příčiny, motivaci cílové skupiny, klíčové stakeholdery, alternativy svého řešení, musí mít měřitelný sociální impakt, – řešení, které má potenciál zlepšit situaci cílové skupiny, a být ideálně levnější než dostupné alternativy Přííklad – asistenční pes, A-giga, rapid rehausing

Výzva 82 Vyhlášení v prosinci 2017 Projekty na 3 roky (2+1 na vyhodnocení) max. 15 mil. Kč Možná osobní účast žadatele na HK v 2. kole Potenciál na systémovou změnu, advokační práce s veřejnou správou Jádrem je nový způsob řešení přetrvávajícího sociálního problému Důraz na ověřování testovaného řešení (evaluace)

Filozofie VÝZVY Aktivizace a využívání potenciálu uživatelů Zvýšení kvality života CS Propojování a partnerství Motivace žadatele pro řešení, zájem CS Hluboká znalost problematiky

Oblasti předběžné žádosti (KPZ) (1)Motivace, (2) očekávání, (3)Vymezení problému (koho se týká, vývoj, rozsah a dopady, dosavadní způsoby řešení + příčiny) (4)Cíl a očekávaná změna (čeho chcete dosáhnout, kam se CS v rámci projektu dostane a dlouhodobý dopad) (5)Teorie změny (aktivity k dosažení změny, objasnění vztahů, typický klient, udržitelnost, finanční zdroje, změna chování cílové skupiny, ) (6)Ověřování (více v části evaluace) (7)Stakeholdeři (spolupráce, jejich potřeby a postoje) (8) Shrnutí, (9) odkazy na zdroje

Evaluace

Proč Evaluace? Chceme znát reálné dopady podpořených projektů Ověření, zda nová řešení fungují a za jakých podmínek Využití pro advokační práci Podpora pro škálování a prosazování systémových změn Učení se příjemců o vlastním fungování

Cíl evaluace projektů ve výzvě 082 Došlo ke změně v chování, postojích nebo životní situaci cílové skupiny? Jakým mechanismem / proč ke změně došlo? Prokázání kauzality intervence

Požadavky na evaluaci Fáze hodnocení 1. kolo hodnocení - Krátký projektový záměr 2. kolo hodnocení - Návrh evaluačního designu Realizace projektu Evaluační plán Průběžná(é) evaluační zpráva(y) Závěrečná evaluační zpráva

KPZ Část 6 Ověřování Jak prokážete dopady Vašeho projektu? Jakým způsobem lze Vaše cíle a očekávaný dopad kvantifikovat? Jaká data a kdy k tomu budete sbírat? Jaká je plánovaná velikost cílové skupiny? Jakým způsobem prokážete, že je Vaše řešení lepší než dosavadní přístupy k řešení problému (např. úspora veřejných peněz, vyšší účinnost, širší podpora cílové skupiny)?

Návrh evaluačního designu Žadatel ve 2. kole odevzdá Návrh evaluačního designu (povinná příloha) Rozpracuje přístup k evaluaci a zohlední zpětnou vazbu z 1. kola Bude obsahovat: Rozsah intervence Cíle evaluace Evaluační otázky Evaluační výstupy a jejich harmonogram

Otázky? Poznámky? Kritika?