SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
zmonitorovalo 75% české populace je online Denně 3,5 hodiny na internetu Lidé sledují více médií najednou Přes 50% lidí je online při sledování TV Dohledávání a komentování zmonitorovalo Fakta – anketa SPIRu Namotivování potenciálních klientů, proč je důležité sledovat sociální média – protože dnes jsou lidé neustále online a komentují vše, k čemu se dostanou
To, že na SM nejste, neznamená, že se o Vás nemluví… (navázat na předchozí slide)… to, že nejste na sociálních médiích (ať už Vy osobně nebo Vaše firma) ještě neznamená, že se tam o Vás nemluví.
Co mu chcete říct? Kdo je váš klient?
NALÁKEJTE FANOUŠKY Oslovte stávající příznivce e-mailem / newsletterem Odkaz na Facebook si vložte do e-mailového podpisu Propojte s Facebookem webové stránky Zapojte Facebook do reklamy (bilboardy, tisk, youtube…) Spusťte reklamu Lákejte prostřednictvím fanoušků další a další a…
UDRŽTE SI FANOUŠKY Informujte fanoušky o novinkách u Vás Informujte je o novinkách v oblasti zájmu Občas jim dopřejte možnost něco vyhrát Zapojte je jinak (sázky, otázky, poděkování…) A především na ně včas reagujte!
KDYŽ ZÍSKÁTE PARTNERA / SPONZORA Přidejte si jej do oblíbených stránek „to se mi líbí“ Poděkujte mu na jeho FB stránce Poděkujte mu na Vaší FB stránce a označte jej v příspěvku „@“ (Poděkujte mu v soukromé zprávě a požádejte ho o sdílení) Sdílejte jeho zajímavé příspěvky (tematicky související) Nezapomínejte na něj o významných událostech
případová studie
BUĎTE V KONTAKTU S DÁRCI / DOBROVOLNÍKY Pokud Vám někdo něco daruje, pravděpodobně předpokládá, že za to něco dostane, nebo minimálně, že s ním zůstanete v kontaktu. Ukažte dárcům, jak využíváte jejich peněz / darů Poděkujte jim Informujte je o Vašich cílech a výsledcích Zjistěte preference dárců
VYBERTE SOCIÁLNÍ SÍŤ PRO PROPAGACI
UVEĎTE CRFD KAMPAŇ JAKO ZNAČKU # Umožněte uživateli vyhledat vaši kampaň Vyzývejte své příznivce a dárce k použití „hashtagu“ Vybírejte krátké, chytlavé a jedinečné hashtagy
JAK PSÁT CRFD PŘÍSPĚVKY Přibližně 20% vašich příspěvků by se mělo soustředit na to, aby uživatel ihned přispěl Dejte možnost dárci pohlédnout „za oponu“ Ukazujte mu pravidelně posuny / výsledky / úspěchy Buďte konkrétní Podělte se o příběhy příznivců (pomohl někdo sbírat peníze?)
případové studie
ETICKÝ KODEX KOMUNIKACE NA SOCIAL MEDIA 1. Pište kdykoliv, když máte co říct 2. Nelžete 4. Nebojujte a nejděte do ofensivy 5. Odpovídejte na dotazy trpělivě 6. Přiznejte chybu, sjednejte nápravu 8. Pište, jak vám zobák narost!
NEJLEPŠÍ NEZISKOVKY NA FACEBOOKU … inspirujte se! 1. www.facebook.com/TED 2. www.facebook.com/invisiblechildren 3. www.facebook.com/NPR 4. www.facebook.com/unicef 5. www.facebook.com/USOlympicTeam