Základní škola a mateřská škola Bohdalov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MECHOROSTY.  nejstarší suchozemské vyšší rostliny (dochované do současnosti)  nemají pravá vodivá ani podpůrná pletiva  rostou ve skupinách a trsech.
Advertisements

TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Vlastimil Kopečný VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_32_Přírodopis_7_Mechorosty,
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_04_Př7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Kapradiny.
1. H ISTOLOGIE – PLETIVA ROSTLIN Mgr. Michal Střeštík.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
MECHOROSTY (Bryophytae)
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kapraďorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_PŘÍRODOPIS
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Mechorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Mechorosty 1. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Změny skupenství látky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_01_Vylučovací
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_11
Výtrusné rostliny - mechorosty
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_ZEMĚPIS
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Přírodní krajiny - test
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_PŘZOO.16 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Název školy: Základní škola Městec Králové
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
Nebuněčné organismy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Člověk a společnost, Dějepis
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_13
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
VY_32_INOVACE_04-60 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY
Rozmnožování organismů
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Biologie rostlin (vývoj a systém)
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola Bohdalov NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3806 ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Přírodopis ROČNÍK: 7. NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_11_12Př-Mechorosty AUTOR: Mgr. Lenka Pazderová DATUM TVORBY: Únor 2014 OVĚŘENÍ: 4. 3. 2014 ANOTACE: Prezentace je určena k vysvětlení učiva o mechorostech. Vybrané snímky lze použít jako zápis do sešitu. Závěr prezentace slouží k zopakování učiva.

MECHOROSTY

nejstarší suchozemské rostliny nemají vytvořena vodivá a podpůrná pletiva → malý vzrůst, rostou v trsech dvě skupiny mechorostů: játrovky mechy

JÁTROVKY Porostnice mnohotvárná - patří mezi nejrozšířenější játrovky - má lupenitou plochou stélku pohárky – slouží k rozmnožování

MECHY suchozemské rostliny, ale ke svému rozmnožování nutně potřebují vodu rozšířeny po celé zeměkouli výtrusné rostliny

Stavba mechové rostlinky

Životní cyklus mechů

Životní cyklus mechů výtrus → prvoklíček – na něm vyrůstají rostlinky samčí (samčí pohlavní orgány – pelatky) a samičí (samičí pohlavní orgány – zárodečníky) → spojení pohlavních buněk = oplození → z oplozené vaječné buňky vyrůstá štět s tobolkou → výtrusy…

Význam mechů brání půdní erozi podílí se na tvorbě humusu zadržují vodu

Bělomech sivý vytváří velké polštáře

Ploník obecný lístky jsou za vlhka téměř kolmé na lodyžku, na suché rostlince jsou přitisklé k lodyžce

Ploník obecný se štěty s tobolkami

Rašeliníky Rašeliník kostrbatý Rašeliník křivolistý

Rašeliniště (slatě) na vrcholku lodyžky rašeliník neustále přirůstá a na spodku postupně odumírá a tvoří vrstvu rašeliny využití rašeliny: hnojivo, palivo, léčebné využití - např. při onemocnění kloubů

Měřík tečkovaný

Odpověz na otázky: Které skupiny mechorostů znáš? Proč mají mechorosty malý vzrůst a rostou v trsech? Jak se jmenuje nejrozšířenější játrovka v mírném podnebném pásu? Popiš stavbu mechové rostlinky. Jaký význam mají mechy?

Odpovědi: Játrovky a mechy. Nemají vodivá a podpůrná pletiva. Porostnice mnohotvárná. Příchytná vlákna, lodyžka, lístky, štět, tobolka. 1. brání půdní erozi 2. podílí se na tvorbě humusu 3. zadržují vodu

Citace a zdroje SHANDOR, Ivo. Wikimedia Commons [online]. [cit. 23.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f8/Tionesta-ac-moss2.jpg/800px-Tionesta-ac-moss2.jpg BARTHEL, Denis. Wikimedia Commons [online]. [cit. 23.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/MarchantiaPolymorpha.jpg AUTOR NEUVEDEN. Wikimedia Commons [online]. [cit. 23.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3f/Marchantia_polymorpha20090914_175.jpg Vlastní archiv autora LADYOFHATS. Wikimedia Commons [online]. [cit. 23.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f1/Lifecycle_moss_svg_diagram_ces.svg/398px-Lifecycle_moss_svg_diagram_ces.svg.png ALGIRDAS. Wikimedia Commons [online]. [cit. 23.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5a/Leucobryum_glaucum.jpg PORSE, Sten. Wikimedia Commons [online]. [cit. 23.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ac/Polytrichum-commune-habit.jpg/800px-Polytrichum-commune-habit.jpg LINDSEY, James K.. Wikimedia Commons [online]. [cit. 23.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ae/Polytrichum.commune.2.jpg HAYNOLD, Bernd. Wikimedia Commons [online]. [cit. 23.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f2/Sphagnum_squarrosum_141006.jpg/800px-Sphagnum_squarrosum_141006.jpg FISCHER, Christian. Wikimedia Commons [online]. [cit. 23.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/63/SphagnumFallax.jpg/800px-SphagnumFallax.jpg WIKIMOL. Wikimedia Commons [online]. [cit. 23.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/Raselink.jpg/800px-Raselink.jpg PETERS, Kristian. Wikimedia Commons [online]. [cit. 23.2.2014]. Dostupný na WWW: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Rhizomnium_punctatum.jpeg Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pazderová