Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
Základní škola Mikulov, Valtická č. 3,
ADAPTAČNÍ KURZ aneb první společný krok s novou třídou „Jsme na jedné lodi“ září v Janově nad Nisou.
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
Cesta ke kvalitě v praxi
Šikana a kyberšikana ve školách – HK 2013 Možnosti práce se šikanou na ZŠ v rámci programu všeobecné primární prevence rizikového chování Mgr. Markéta.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Taneční a pohybová výchova
Školní poradenské pracoviště
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
Název projektu: Zajištění individuální podpory Reg. číslo: CZ.1.07/1.2.31/ Pedagogicko psychologická poradna Plzeň, Částkova 78, Plzeň Práce.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Dítě v dnešním světě - obrat k dítěti v pedagogice
Bratrská jednota baptistů
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
Výstupy z Úvodního semináře
Centrum primární prevence Semiramis o.s. Ptácká 162, Mladá Boleslav Náplň práce lektorů Programů DPP.
Výchovný styl Škola jako dílna lidskosti
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1 Kulatý stůl k financování primární prevence rizikového chování Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
KDO CO je PR OČ KDO CO je PR OČ. Roman Šebrle Změlík Robert.
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Mise Londýn Golden Lane Campus, 101 Whitecross Street, London.
Autor: Mgr. Dana Forýtková
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
„Elio pro školy“ Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK Praha
P-CENTRUM, SPOLEK CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE Nabídka služeb
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
„Pomáháme imigrantům stát se našimi spoluobčany.“ Příprava učitelů na výuku češtiny jako cizího jazyka Mgr. Lenka Pavelková, MSc. 1.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
PODPORA UČITELE Individuální projekt národní Garant projektu: Odbor 22 MŠMT.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Řídící výbor MAP Novoborsko Nový Bor, 28. 3
Příjemce podpory: TRIALOG
Sdílené radosti a strasti škol ze správního obvodu ORP Český Brod
Plán vzdělávacích aktivit
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
Konference primární prevence PK
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Jak zvládat zlost a agresivitu
Š A B L O N Y II.
„Cesta k městu“ STRATEGIE PRO MLÁDEŽ PO KARVINSKU
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek Centrum primární prevence Zařízení DVPP JULES A JIM, z.ú. Jak vést třídnické hodiny Mgr. Lukáš Kohoutek

Co děláme pro studující? PRÁCE S DĚTMI ADAPTAČNÍ / STMELOVACÍ KURZY BLOKY VŠEOBECNÉ PREVENCE OSOBNOSTNĚ SOCIÁLNÍ ROZVOJ DIAGNOSTIKA KLIMATU ASISTENCE PŘI ŠETŘENÍ ŠIKANY BLOKY SELEKTIVNÍ PREVENCE

Co děláme pro vyučující? PRÁCE S DOSPĚLÝMI PODPORA PŘI TVORBĚ PPŠ POMOC PŘI PODÁVÁNÍ GRANTŮ INTERVIZE PRO SBOR TEAMBUILD-ING SBORU ŠKOLENÍ PRO VYUČUJÍCÍ (DVPP) SPECIALIZAČNÍ STUDIUM PRO ŠMP

K čemu se hlásíme Desatero o vzdělávání www.desateroskav.cz Iniciativa www.uspechzaka.cz

Jak na třídnické hodiny? Rada za všechny „prachy“

„Škola je dílna lidskosti, kdež lidé mladí a suroví bývají ku přijetí plných pravých obrysů vzděláváni, aby nezůstali pařezy, nýbrž stali se živými obrazy Boha, tvory Tvůrci nejpodobnějšími.“

Pojetí cílů TH Omluvenky Poznávání se Vybírání peněz Ko-Ko EMO Sdílení Řešení problémů Poznávání se Ko-Ko EMO Sdílení Reflektování skupiny Identita třídy Silný společný zážitek Relaxace Prevence OSV

Pojetí formy TH 20 min 45 – 90 min přílepek (odpoledka, 0.) 1x / čtvrtletí v lavicích „kázání“ / „výslech“ 45 – 90 min pravidelně v rozvrhu 1x / týden – 14 dní komunitní kruh otevřený dialog

Bez čeho to nepůjde Reflexe Akce Emoce Popis Vylepšení Přenos

Realistická očekávání a přiměřená podpora jednotlivcům Bez čeho to nepůjde Realistická očekávání a přiměřená podpora jednotlivcům

Realistická očekávání a přiměřená podpora skupině Bez čeho to nepůjde Realistická očekávání a přiměřená podpora skupině Fáze vývoje skupiny (Tuckman)

Čtení skupiny – rozlišení fyziologie a patologie Bez čeho to nepůjde Čtení skupiny – rozlišení fyziologie a patologie

Co tím získáme? Radost dětí ze školy Spokojenější rodiče Nižší vyhoření učitelů Přehled o počínající šikaně Méně „problémových“ tříd

Jak podpořit své učitele? Nastavení klimatu školy Vzdělávací filosofie/vize školy zahrnující OSR Kultura vztahů a komunikace mezi vedením školy a učiteli Trénink a vzdělávání pedagogů Vedení reflexe Komunikace a zpětná vazba Identifikace šikany Aktivity Růstové a psychohygienické programy pro učitele Supervize Kolegiální podpora/mentoring Sebezkušenostní skupina/výcvik

Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si zapamatuji Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si zapamatuji. Co vyzkouším, to pochopím. (Konfucius, 551 - 479 př. n. l.)