NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala Mgr. Jana Říhová pod metodickým vedením RNDr. Růženy Blažkové, CSc.
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_14_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
Z CELÁ ČÍSLA POROVNÁVÁNÍ -8 < > - 22.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_13_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mocniny s přirozeným mocnitelem Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_15_F7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mechanické vlastnosti kapalin a plynů Základní.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_06_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Světelné jevy Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_07_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_08_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_08_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_14_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
VY_32_INOVACE_91.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_09_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
Celá čísla Úvod. Porovnávání celých čísel..
CO DĚLÁ TRUHLÁŘ?.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_11_M8_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_17_M9_Hanak TÉMA: Koule OBSAH: Povrch
Jindřich Brabec AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01_M6_Hanak TÉMA: Desetinná čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_12_F7_Hanak TÉMA: Otáčivé účinky síly
Domov, obec, stát, světadíl
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
Česko - Doprava AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Zpracovatelský průmysl
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18_M7_Hanak TÉMA: Procenta
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Ochrana krajiny a přírody ČR
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_17_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_08_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18_M8_Hanak TÉMA: Druhá mocnina a odmocnina
POSTUP PŘI ČIŠTĚNÍ ZUBŮ
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_01_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Transkript prezentace:

NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace AUTOR: Ing. Roman Hanák NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla OBSAH: Číselná osa a porovnávání ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

ANOTACE Tato hodina nás seznámí s celými čísly. Dozvíme se, jak je budeme zobrazovat na číselné ose a jak je budeme porovnávat. Na konci jsou otázky, které prověří zda žáci pochopili danou látku. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. Na konci hodiny je stránka, kde jsou odkazy na internetové stránky, které prověří matematické dovednosti formou her nebo různých testů. Vyučující má možnost vybrat si z uvedených odkazů stránku, na které otestuje vědomosti žáků. Hodina je tvořena tak, aby se mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.

Ze dvou čísel je menší to, které je na číselná ose více vlevo. Zapamatujte si !! Čísla jsou na vodorovné číselné ose uspořádána vzestupně zleva doprava. −5 −4 −3 −2 −1 𝟎 1 2 3 4 5 Všechna záporná čísla jsou na vodorovné číselné ose zobrazena vlevo od nuly. Ze dvou čísel je menší to, které je na číselná ose více vlevo.

Čísla jsou na svislé číselné ose uspořádána vzestupně zdola nahoru. Zapamatujte si !! 4 3 Čísla jsou na svislé číselné ose uspořádána vzestupně zdola nahoru. 2 1 𝟎 Všechna záporná čísla jsou na svislé číselné ose zobrazena dole od nuly. −1 −2 −3 Ze dvou čísel je menší to, které je na číselná ose více dole. −4

Př.1) Doplňte správné znaménko nerovnosti: a) −5 −3 b) 2 −1 c) −12 −13 Řešení: a) −5 −3 < Ze dvou čísel je menší to, které je na číselná ose více vlevo. > b) 2 −1 Ze dvou čísel je menší to, které je na číselná ose více vlevo. c) −12 −13 > Ze dvou čísel je menší to, které je na číselná ose více vlevo.

Př.2) Seřaďte čísla vzestupně a znázorněte na číselné ose čísla: 5; 2; -5; -2; 1; -4 Řešení: −𝟓 −𝟒 −𝟐 𝟎 𝟏 𝟐 𝟓 −5 < −4 <−2 < 1 < 2 < 5

Příklady na samostatné porcvičení: 1. Doplňte správné znaménko nerovnosti: > > a) −15 −23 i) −25 −26 b) −12 −2 < j) 0 −1 > c) 15 −3 > k) −45 45 < d) −4 −4 = l) −52 −62 > e) 3 −1 > > m) 5 −3 g) 0 −23 > < n) −11 3 h) −85 −84 < o) −35 −43 >

Příklady na samostatné porcvičení: 2. Seřaďte čísla vzestupně a znázorněte na číselné ose čísla: 10; -8; 5; 2; 4; -7; 9; -3; 8; -6 -8; -7; -6; -3; 2; 4; 8; 9; 10 3. Seřaďte čísla sestupně a znázorněte na číselné ose čísla: 7; -8; -3; -2; -4; 3; -9; -1; -5; 2; 0 7; 3; 2; 0; -1; -3; -4; -5; -8; -9

Moje škola – matematika A Hypertextové odkazy Matematické hry Moje škola – matematika A Moje škola – matematika B ZŠ Dobřichovice – pracovní listy Matematika pro každého Matematika pro základní školy Fyzikální, matematické a chemické tabulky

Použité zdroje: MOLNÁR, Josef; LEPÍK, Libor; LIŠKOVÁ, Hana a kol. Matematika 7. Olomouc: Prodos, 1999, ISBN 80-7230-032-6. MULLEROVÁ, Jana; BRANT, Jiří; TAIŠL, Jan a kol. Matematika pro 7. ročník. Praha: Kvarta, 1999, ISBN 80-85510-85-8. DYTRYCH, Martin; DOBIASOVÁ, Irena; LIVŇANSKÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky –početní úlohy. Pohořelice: Fortuna, 2001, ISBN 80-7168-766-9. Galerie klipart MS Office 2010