Motor Caterpillar C13 vozu Tatra Phoenix G3 Ondřej Hejda, DP4 Vedoucí práce: Ing. Jindřich Vesecký Oponent práce: Ing. Petr Králíček
Obsah-shrnutí Úvod Technický popis vozidla Konstrukce motoru Caterpillar C13 Úpravy motoru pro závodní účely Údržba motoru v motorsportu Závěr Zdroje
Úvod
Technický popis vozidla
Kabina Vychází ze sériového provedení Vyšší nároky na bezpečnost
Rám vozidla Centrální nosná roura Speciální rám
Nástavba vozidla Specifická nástavba Vysoké pevnostní nároky
Převody Spojka Převodovka Hřídele Sestupná převodovka Diferenciály
Konstrukce motoru Caterpillar C13
Technický popis Motor Caterpillar C13 je vznětový řadový šestiválec. Motor má vrtání 130 mm a zdvih 157 mm. Zdvihový objem motoru je pak 12 500 ccm. Každý válec disponuje dvěma sacími a dvěma
Pevné části motoru Blok motoru Hlava motoru
Klikový a rozvodový mechanismus Části klikového mechanismu Části rozvodového mechanismu
Palivová soustava Systém Pumpe Düse Emisní limity
Úpravy motoru pro závodní účely
Technický popis závodního motoru Vychází z motoru CAT C13 Zvýšený výkon Softwarové úpravy
Klikový mechanismus Píst Ojnice Kliková hřídel Setrvačník
Sací soustava Chladič stlačeného vzduchu Turbodmychadlo
Výfuková soustava Odvod spalin
Údržba motoru v motorsportu
Údržba motoru během závodu Sledování hodnot během ostré jízdy Kontrola a údržba v bivaku
Údržba a repase po závodní sezóně Analýza dat z telemetrie Repase motoru Test na motorové brzdě
Závěr Nejnovější závodní speciál značky Tatra Přiblížení neobvyklého tématu Nikdy nekončící vývoj
Zdroje Technická dokumentace Buggyra Racing. Power-Tech Systems, 2017. Servisní příručka Caterpillar: For tactic and combat vehicles. Caterpillar, 2015. Diferenciály Tatra [online]. [cit. 2019-02-06]. Dostupné z: https://www.tatra.cz/proc-tatru/technicka-koncepce-tatra/tatrovacka-koncepce/
Děkuji za pozornost