ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Advertisements

Součin mocnin se stejným základem
Matematika – 8.ročník Třetí mocnina
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Téma: Násobení desetinných čísel
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
Matematika a její aplikace
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 8.ročník Druhá mocnina
Násobení desetinných čísel
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika – 8.ročník Mocnina se základem 10
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Mocnina součinu, podílu a mocniny
zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Písemné násobení desetinných čísel
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jana Drtinová Číslo
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, 767 01 KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT: MATEMATIKA ROČNÍK: 6. TÉMA: DESETINNÁ ČÍSLA (násobení) AUTOR: MGR. SVĚTLANA HAJDINOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: 20. 9. 2012 VY_32_INOVACE_43_SH

ANOTACE Téma: DESETINNÁ ČÍSLA (násobení) Cílová skupina: práce je určena pro žáky 6. ročníku Cíl: Pochopit a naučit se pravidla pro násobení desetinného čísla s 10, 100, ..., s přirozeným číslem a s desetinným číslem. Pomůcky: psací a rýsovací potřeby, sešit, pracovní list - NÁSOB 10, 100, 1000,..., pracovní úkoly - NÁKUP, BAZÉN Klíčová slova: desetinné číslo, násobení Práce obsahuje: stručný zápis informací k tématu, pracovní úkoly a pracovní list s řešením Možnosti využití: k uvedení nového učiva i k opakování již probraného učiva, písemná práce, samostatné opakování, skupinová práce, domácí práce apod.

PILOTÁŽ (doporučení – upozornění – zpětná vazba) Materiál byl použit ve 2 třídách 6. ročníku. Žáci vypracovali úkoly a pracovní listy, a tím si procvičili prezentované učivo. Žákům vyhovovala přehlednost zadání a možnost variability práce – podle vlastní potřeby a dohody mohli pracovat samostatně, ve skupině nebo společně s učitelem. Pracovní úkoly nebo pracovní listy mohou být využity v hodině, jako DÚ nebo samostatná práce, lze je ohodnotit. Je možné je promítnout na tabuli a zpracovávat společně nebo je vytisknout pro samostatnou nebo skupinovou práci (u každého uvedeno). V prezentaci je použita animace (na kliknutí nebo po předchozím) - snímek 6, 8, 10, 11.

NÁSOBENÍ 10, 100, 1000, … posun des. čárky o 1, 2, 3, … místa DOPRAVA 0,45 . 10 = 4,5 2,69 . 100= 269 (nemusím psát des. čárku) 3,70 0 . 1000 = 3700 (doplním si nuly)

Pracovní list: Násob 10, 100, 1000,… tisk pro žáka nebo IA tabule Vynásob: 48,1 . 100 = 7,568 . 10 = 0,25 . 10 = 3,86 . 1000 = 10 000 . 897,62 = 100 . 0,0012 = 1 000 000 . 5,613 = Doplň: 78,2 . ______ = 7 820 1,369 . ______ = 13,69 0,047 . ______ = 47 ________ . 53,4 = 53 400 100 . ________ = 146,7 _________ . 1 000 000 = 5 265,89 . ______ = 2 658,9

Pracovní list: Násob 10, 100, 1000, … - výsledky IA tabule Vynásob: 48,1 . 100 = 4 810 7,568 . 10 = 75,68 0,25 . 10 = 2,5 3,86 . 1000 = 3 860 10 000 . 897,62 = = 8 976 200 100 . 0,0012 = 0,12 1 000 000 . 5,613 = = 5 613 000 Doplň: 78,2 . 100 = 7 820 1,369 . 10 = 13,69 0,047 . 1000 = 47 1000 . 53,4 = 53 400 100 . 1,467 = 146,7 0,000 005 . 1 000 000 = 5 265,89 . 10 = 2 658,9

NÁSOBENÍ PŘIROZENÝM ČÍSLEM čísla násobíme jako přirozená a v součinu oddělíme od konce stejný počet des. míst jako je v des. čísle vedle sebe pod sebou 6,47 . 8 = 51,76 50 . 7,21 = 360,50 = 360,5 0,203 . 400 = 81,200 = 81,2 0,003 . 5 000 = 15,000 = 15 409,56 2 des. místa . 42 81912 163824 17201,52 2 des. místa

Pracovní úkol: NÁKUP IA tabule Pokladní v obchodě počítala nákup: 12 jogurtů po 7,80 Kč, 4 chleby po 28,60 Kč, 130 rohlíků po 1,90 Kč a 2,5 kg masa po 165 Kč za 1 kilogram. Kolik peněz vracela na tisícikorunovou bankovku? jogurty ......12 kusů po 7,80 Kč chleby .......4 kusy po 28,60 Kč rohlíky ......130 kusů po 1,90 Kč maso .......2,5 kg po 165 Kč/1kg zaplaceno .....1000 Kč vráceno .........x Kč x = 1000 – (12 . 7,80 + 4 . 28,60 + 130 . 1,90 + 2,5 . 165) x = 1000 – (93,6 + 114,4 + 247 + 412,5) x = 1000 – 867,5 x = 132,5 Pokladní vrátila 132,50 Kč.

NÁSOBENÍ DESETINNÝM ČÍSLEM čísla násobíme jako přirozená a v součinu oddělíme od konce stejný počet des. míst jako je v OBOU des. číslech DOHROMADY vedle sebe pod sebe 3,26 . 0,9 = 2,934 0,04 . 0,701 = 0,02804 2 d.m. 3 d.m. 5 d.m. 14,56 . 0,0002 = 0,002912 2 d.m. 4 d.m. 6 d.m. čísla srovnáme podle poslední číslice: 408,951 3 des. m. . 6,37 2 des. m. 2862657 1226853 2453706 2605,01787 5 des. m.

Pracovní úkol: BAZÉN IA tabule Novákovi si budují na zahradě bazén netypického tvaru. Zjisti si chybějící velikosti a spočítej plochu, kterou bazén zabírá. 1,4m 1,5m 0,9m 2m 1,3m Možnosti řešení: S1 S3 S2 S1

Pracovní úkol: BAZÉN - řešení IA tabule 1. varianta 2. varianta S1 = 2 . 1,4 = 2,8 S2 = 1,3 . (2 – 0,9) = 1,3 . 1,1 = = 1,43 S3 = 2 . 1,5 = 3 S = 2,8 + 1,43 + 3 = 7,23 S1 = 2 . (1,4 + 1,3 + 1,5) = = 2 . 4,2 = 8,4 S2 = 0,9 . 1,3 = 1,17 S = 8,4 – 1,17 = 7,23 Bazén zabírá plochu 7,23 m².

ZDROJE [on line] dostupné z www: Vlastní tvorba Archiv autora Použité kliparty: www.office.microsoft.com