Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT) Bc. Jiří Svoboda, MBA generální ředitel Železniční konference Pardubice 2019 Česká a evropská železnice pro 21. století – jeden společný trh, 12. 4. 2019
Naplnění Programu Rychlých spojení Standardní postup přípravy Zrychlený postup přípravy vysokorychlostních tratí – pilotní úseky 2020 Dokončení studií proveditelnosti jednotlivých ramen Rychlých spojení 2018/2019 SŽDC jako oprávněný investor požádá o aktualizaci zásad územního rozvoje pro pilotní úseky 2020 až 2023 Aktualizace zásad územního rozvoje 2019 až 2021 SŽDC zahájí předprojektovou přípravu a proces EIA pro pilotní úseky (Územní rozhodnutí) 2024 až 2029 SŽDC zahájí předprojektovou a projektovou přípravu a proces EIA 2022 až 2024 SŽDC zahájí projektovou přípravu pilotních úseků (Stavební povolení) po roce 2030 SŽDC zahájí výstavbu VRT po roce 2025 SŽDC zahájí výstavbu pilotních úseků Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí
Pilotní úseky VRT Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí
Investiční cash flow výstavby VRT Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí
Příprava nového spojení Drážďany – Praha Příprava mezinárodní prezidentské smlouvy o výstavbě a provozu přeshraničního železničního spojení Společný projektový tým odborníků SŽDC a DB Netz AG Příprava smlouvy s DB Netz AG pro společné zajišťování předprojektové přípravy přeshraničního tunelu Česko-saský projekt pro geologický průzkum Krušných hor a Českého středohoří Evropské seskupení pro územní spolupráci Nové železniční spojení Drážďany – Praha Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí
Spolupráce SŽDC a SNCF Využití francouzského „savoir-faire“ pro výstavbu VRT v ČR Uzavření smlouvy s SNCF o poskytování služeb Vznik společného expertního týmu SNCF a SŽDC Vytvoření manuálu SŽDC pro projektování VRT Konzultace s experty SNCF o technickém řešení a projektové přípravě VRT Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí
Provázání VRT a konvenční sítě Rychlá spojení představují ucelený systém zahrnující jak novostavby VRT, tak modernizované konvenční tratě, a to včetně očekávaného vozidlového parku a provozního konceptu. VRT přinesou částečné uvolnění kapacity stávající železniční sítě pro regionální a nákladní dopravu. V rámci zajištění provozuschopnosti bude kladen důraz na provádění cyklické údržby. Bude nezbytné systémově zajistit financování velkých údržbových akcí a vyřešit legislativní ukotvení údržby tratí nad 200 km/h. Využití zkušeností SNCF a DB Netz AG s provozováním a údržbou VRT. Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí
Děkuji za pozornost Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT) Bc. Jiří Svoboda, MBA generální ředitel SvobodaJ@szdc.cz © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1 www.szdc.cz