Transformátory NÁZEV ŠKOLY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Advertisements

ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transformátory (Učebnice strana 42 – 44)
STŘÍDAVÝ PROUD PROUD MĚNÍCÍ SVŮJ SMĚR.
Vznik střídavého proudu
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Nadpis do sešitu Transformátory V-2-95.
Měření efektivní hodnoty střídavého proudu a napětí
Škola: ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět:FYZIKA Ročník:9. Anotace: Střídavý proud - měření Prezentace poskytuje podporu při výkladu o.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
Fyzika Transformátor.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Stavba transformátoru Transformace proudu a napětí
Transformátor VÝPOČTY.
Transformátor.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
OPAKOVÁNÍ STŘÍDAVÝ PROUD.
Elektrické stroje a zařízení
Transformátory.
Co využíváme při nabíjení mobilu
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
TRANSFORMÁTOR.
TRANSFORMÁTORY Téma: Pár obrázků Studijní text
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
PRVKY ELEKTRONICKÝCH OBVODŮ
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Transformátor a jeho užití
Transformátory Jsou nedílnou součástí rozvodu elektrické energie, domácích elektrických spotřebičů… ZŠChodov, Komenského 273.
Elektromagnetická indukce Transformátor
Transformátor VY_30_INOVACE_ELE_740 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:říjen 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
Označení materiáluVY_32_INOVACE_F_08 Název materiáluDalší součástky s jedním přechodem PN AutorMgr. Radomil Kryl Typ aplikacePrezentace Ročník9. PředmětFyzika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Ing. Miluše Pavelcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ M 15 TÉMA: Transformátor ČÍSLO PROJEKTU:
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školyZákladní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONYIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Transformace napětí, proudu
NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M-2-009
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Elektromagnet a jeho využití
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transformátory Autor: Ing. Tomáš Kałuža VY_32_INOVACE_
Tělesa a látky NÁZEV ŠKOLY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Transformátor TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Polohová energie NÁZEV ŠKOLY
Transformátor zařízení, které zvyšuje nebo snižuje střídavé
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Částicové složení látek
TRANSFORMÁTOR.
Klid a pohyb tělesa NÁZEV ŠKOLY
Transkript prezentace:

Transformátory NÁZEV ŠKOLY 2. ZŠ J. A. Komenského Milevsko, J. A. Komenského 1023, okres Písek ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/21.1611 ČÍSLO ŠABLONY III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT NÁZEV MATERIÁLU Transformátory ČÍSLO SADY 1 ČÍSLO MATERIÁLU VY_32_INOVACE_19 AUTOR MATERIÁLU Mgr. Jan Hrubec Transformátory

TRANSFORMÁTORY společné jádro sekundární cívka primární cívka výstupní napětí U2 vstupní napětí U1 počet závitů primární cívky N1 počet závitů sekundární cívky N2

Transformátor je zařízení, které umožňuje zmenšovat nebo zvětšovat střídavé napětí při zachování kmitočtu.     Transformační poměr       Transformace nahoru p ˃ 1, U2 ˃ U1 Transformace dolů p ˂ 1, U2 ˂ U1 Vyjmenuj zařízení, v nichž se používají transformátory, a uveď, jestli se jedná o transformaci nahoru nebo dolů.

dětský elektrický vláček transformace dolů nabíječka na mobilní telefon transformace dolů přenos elektrické energie transformace nahoru

Primární cívka transformátoru má 690 závitů Primární cívka transformátoru má 690 závitů. Kolik závitů by měla mít sekundární cívka, aby transformátor bylo možné použít pro elektrický zvonek určený na 9 V, když máme k dispozici síťové napětí 230 V. N1 = 690 U1 = 230 V U2 = 9 V 9 690 ˙ N2 = ? N2 230 6210 N2 U1 U2 N1 ˙ ˙ N2 230 U2 N1 ˙ N2 27 N2 U1 Aby bylo možné použít transformátor pro elektrický zvonek určený na 9 V, musela by sekundární cívka mít 27 závitů.

Zdroje a literatura : Fyzika pro 9. ročník ZŠ, PROMETHEUS 2001, doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, doc. ing. Ivan Štoll, CSc., doc. RNDr. Miroslav Svoboda, CSc., doc. RNDr. Marek Wolf, CSc. http://www.maxikovy-hracky.cz/katalog/vlaky-a-prislusenstvi/elektricke-vlacky/boston-express-mehano-t722 http://www.nazeleno.cz/technologie-1/ekologicke-mobily-spoctou-spotrebu-co2-a-nabiji-se-sluncem.aspx http://www.hop-mobil.cz/zbozi/show/85/sony_ericsson_cst-13-nabijecka_cestovni http://fyzika.jreichl.com/main.article/gallery/334-prenos-elektricke-energie/folder/elektricke_vedeni